Instanties gezocht voor meldingen verwaarlozing.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 21:22

Jolliegirl schreef:
Kortom, het schiet gewoon niet op...

de enige oplossing is om hem te kopen....als hij tenminste te koop is.
(Ik heb dat ook een keer gedaan...met zijn drieen,voor veel teveel geld natuurlijk :o )

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 21:37

Eigenaar verkoopt 'm niet....Absoluut no way niet..
Al meerdere malen is dit geprobeerd...

rommulus

Re: Instanties gezocht voor meldingen verwaarlozing.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 21:14

Heb zelfs al een filantropisch bedrag geboden maar hij wil niet |o

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:40

Als de melding via 144 is gegaan (is overigens geen politie maar een algemene centrale) dan kun je daarna naar de politie bellen van jouw gemeente en vragen hoe de afhandeling verder is gegaan. Ben op het moment zelf rechtstreeks in contact met iemand van de dierenpolitie en zij vertelde me dat het op deze manier gaat.
Laatst bijgewerkt door singasong op 27-03-12 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 11:48

Hoeft nog niet eens
Als je aan geeft of ze je terug bellen doen ze dat
Hebben ze bij mij ook gedaan

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:04

Heb ik iets gemist dan? Heb het topic doorgelezen maar niet gelezen wat ze hierop hebben gezegd?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:12

Klopt Is niet vermeld

Het topic was redelijk dood gelopen dus heb expres niet meer gereageerd
Wilde wachten op goed nieuws en een nieuw topic openen

Laat ik het zo zeggen ome agent was niet ge charmeerd
Meer kan ik niet zeggen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:13

En is er nu dus actie ondernomen door de DP?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:15

Voor zover ze dat konden voor nu

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:23

DAarom heeft de dierenpolitie dus geen zin: om te kunnen ingrijpen moeten er regels overtreden worden. en t.a.v. dierenwelzijn zijn die er nauwelijks. Als je een paard net genoeg te eten en drinken geeft dat hij nog net niet dood gaat, dan voldoe je al en kan de politie niets uitrichten. Veel mensen maken daar dankbaar gebruik van.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:26

Langcara schreef:
DAarom heeft de dierenpolitie dus geen zin: om te kunnen ingrijpen moeten er regels overtreden worden. en t.a.v. dierenwelzijn zijn die er nauwelijks. Als je een paard net genoeg te eten en drinken geeft dat hij nog net niet dood gaat, dan voldoe je al en kan de politie niets uitrichten. Veel mensen maken daar dankbaar gebruik van.

Dit is idd al 9 jaar het probleem

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:38

Wat ellendig. Ik zal diegene waar ik contact mee heb er eens naar vragen.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:39

Ik heb het al eerder gepost, maar wat de een mishandeling/ verwaarlozing vind. Vind de ander het niet.

Dat is blijkbaar in deze situatie ook het geval. Ts vind het verwaarlozing, terwijl politie (en dierenarts???) dat niet vinden. En dan wordt het lastig...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:43

Je mag eventueel foto's naar mij toesturen TS, dan kan ik die naar haar mailen en vragen of ze er iets mee kunnen.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:44

uryanne schreef:
Ik heb het al eerder gepost, maar wat de een mishandeling/ verwaarlozing vind. Vind de ander het niet.

Dat is blijkbaar in deze situatie ook het geval. Ts vind het verwaarlozing, terwijl politie (en dierenarts???) dat niet vinden. En dan wordt het lastig...

Hou je nu op te zeuren ?

Je blijft vragen naar dingen die evt stappen kunnen schaden ik heb ook al pb contact met je gehad hierover

Het enige wat jij toevoegt aan dit topic is gezeik en gezeur
Ga dat even lekker thuis doen in plaats van hier de boel te lopen zieken
Nee is nee !

@ singasong alle instanties hebben alle informatie al dus ook alle foto's
Het probleem is dat de instanties ook gebonden zijn aan de wetten en graag stappen willen ondernemen maar niets kunnen ondernemen

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 12:48

Wat vreemd dat ze er niets mee doen. Heb zelf al verschillende meldingen gemaakt van Shetlanders die alleen met te lange voeten lopen en geen water hebben en daar grijpen ze al op in.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:00

Als je goed leest heb je zelf al je antwoord ;)

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:05

Misschien komt het ook wel omdat TS goede tips van geinteresseerde en hun hulp aanbiedende mensen naast zich neerlegd en deze afbekt dat het dier al 9 jaar in de situatie is waarin hij is...

Mijn eerdere post was totaal niet vervelend bedoeld.
Laatst bijgewerkt door uryanne op 27-03-12 13:06, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:06

Het zal dan wel. Heb weinig zin eigenlijk om het topic nog eens door te lezen.....

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:21

uryanne schreef:
Misschien komt het ook wel omdat TS goede tips van geinteresseerde en hun hulp aanbiedende mensen naast zich neerlegd en deze afbekt dat het dier al 9 jaar in de situatie is waarin hij is...

Mijn eerdere post was totaal niet vervelend bedoeld.

Romulus is hier al 9 jaar mee bezig en loopt net zoals de instanties elke keer weer tegen de regels en wetten op.

Welke tips zou ze volgens jou niet opvolgen dan? Ik vermoed dat Romulus die wegen al allemaal bewandeld heeft.

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:22

rommulus schreef:
Langcara schreef:

Dit is idd al 9 jaar het probleem

Maarrr: (nieuwe) regels worden gewoonlijk niet gemaakt om te bedenken hoe dingen die al goed gaan nog beter te laten worden, maar om dingen die slecht zijn minder slecht te laten worden. De Gezondheids- en welzijnswet voor dieren bestaat al sinds 1992, maar dat is een kaderwet. De verdere invulling van die wet is al járen onderwerp van discussie en de meest recente ronde in die discussie is gevoerd door de SRP en de DB, die allebei graag de belangrijkste adviseur van Bleker willen zijn waar het om paardenwelzijn gaat. En daarbij gaat het dan ook niet eens om paardenwelzijn alleen, maar ook om bestaansrecht en bijbehorende financiële middelen voor de 'winnende' club.

Een heel belangrijk effect van de nieuwe dierenpolitie is niet eens zozeer dat de bestaande regels beter worden gehandhaafd, maar dat gestructureerde informatie beschikbaar komt over waar de bestaande regels verder moet worden ingevuld, wat dat gaat kosten en hoe dat allemaal kan worden gehandhaafd (ofwel, welke situaties zijn het slechtst). Ik geloof dat de dierenpolitie, zelfs al zouden ze over een paar jaar weer worden afgeschaft, zomaar als effect kan hebben dat de vicieuze cirkel waar de invulling van de kaderwet al jaren door wordt gehinderd, wordt doorbroken. Domweg omdat meldingen geregistreerd moeten worden de politie moet rapporteren over de wijze waarop de middelen zijn ingezet en die inzet wordt geëvalueerd. Als het kalf verdronken is dempt met de put. TS en Rommulus doen hun uiterste best om uit te leggen dat er een kalf aan het verdrinken is en dat het handig is om dat uit de put te halen vóórdat de put wordt gedempt. Dat kan best alsnog lukken, want meestal is het niet zozeer onwil als wel een gewenning om teveel in procedures te denken. Als het lukt om wat creativiteit bij diverse mensen los te weken, kan er soms opeens toch meer.

Nog 1 opmerking over het topic en niet over de inhoud: ik heb alles gelezen en vond de toon van de berichten van Uryanne ook storend. Toch denk ik dat de allerbeste manier om daar meteen een einde aan te maken is om zakelijk te blijven, niet in de verdediging te gaan (waarom jezelf verdedigen als je van jezelf gewoon weet dat je doet wat je kunt?) en al helemaal niet te gaan kibbelen over de manier waarop wie wat en met welke reden zei. Het kan erg lastig zijn om op je handen te gaan zitten, maar dat is ook voor de meelezer toch fijner dan: 'hou op met zeuren', 'ik zeur niet, ik ben kritisch', 'je mag best kritisch zijn, maar niet op zo'n toon', 'ik maak zelf wel uit hoe ik kritisch ben', 'welles, nietes, welles, nietes et cetera'.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:27

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om met argumenten en respect voor je medegebruiker op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 13:28

@ yvonnedv Klopt

@ maura Het is idd lastig hier juiste goed toepasbare wetten op toe te kunnen passen, je zou dat met bodyscores, uren beweging en jaarlijkse controles van dierenartsen ed moeten gaan werken maar dis is idd een lastig pakket en dat ben ik me er ook terdege van bewust (ik heb hier ook al heel wat uurtjes over lopen breinknetteren)
Je hebt gelijk maar na 9 jaar vechten doet het gewoon ontzettend zeer als iemand zo bezig is

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 14:29

Moderatoropmerking:
Zojuist een off topic discussie verwijderd die op de persoon gespeeld was in plaats van op de bal.
Hierbij nogmaals het dringende verzoek om met respect voor je medegebruiker en met argumenten op de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:32

Ik heb ook het gevoel dat regels door personen op een verschillende manier "gehandhaafd" of "geïnterpreteerd" worden.
Als er binnen een gemeente een hond iemand bijt, wordt er niet ingegrepen, en binnen een andere gemeente hoeft een hond aangelijnd en wel te happen en deze wordt in beslag genomen.
Zo worden ook regels t.a.v. dierenwelzijn op verschillende manieren geinterepreteerd. De een ziet mogelijkheden om in te grijpen, en de ander niet. Het hangt echt ervan af met wie je van doen krijgt.