[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/bbcode.php on line 221: Undefined offset: 1

eten jullie....paardenvlees?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eet jij...paardenvlees?

ja ik vindt het gewoon heerlijk!
61 (13%)
nee....vindt ik hartikke zielig!
126 (28%)
nee..want ik ben vegetarier..
64 (14%)
ja ik eet het wel maar met gemengde gevoelens..
38 (8%)
nee want ik vindt het vies!
48 (10%)
nee...andere reden, oa;
101 (23%)

Totaal aantal stemmen: 438

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:33

ik ben trouwens net zo gek op koeien en varkens als op paarden, dus niet dat mn antwoord in het verkeerde keelgat schiet,

als mensen eens wisten wat er allemaal in een frikandel gaat, haha
vind het dan ook stom om het om die reden niet meer te eten, daarvoor luste je het ook, en at je jevingers er zowat bij op, haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:36

En dan moet je helemaal niet weten wat er in een knakworst gaat Lachen
Maar als je het niet weet, blijft het lekker Haha!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-03 21:38

Hahaha , nu word ik toch wel erg nieuwsgierig , over die knakworst *LOL*

Frikandel schijnt dus echt niks bijzonders in te gaan ,
althans zegt broer van de baas die connecties heeft bij De Vries snacks ,
volgens eigen zeggen DE uitvinder van de frikandel Haha!

Ik eet overigens geen paardenvlees , geen behoefte aan.

lindadc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 00:48

PAARDENVLEES IS HET ENIGE VLEES DAT NIET GECONTROLEERD WORDT!!!

Er zijn strenge controles op runderen enz... (hormonen...)

mensen zeggen dat paardenvlees het gezondste is, maar dat is allang verleden tijd!!!

De meeste slachtpaarden zijn wedstrijdpaarden en die worden volgespoten met "doping" om goed te kunnen presteren. Aangezien er op paarden geen controle is, komt dit produkt recht in jouw lichaam terecht alsof het in jouw arm wordt gespoten!

NEEN PAARDENVLEES IS ZEKER NIET GEZOND!!!

ok, runderen slachten is ook zielig. Het is in feite niet het slachten zelf, dat gebeurt eigenlijk zo vlug ... Het is het uren wachten dat de dieren moeten doen, ze ruiken dan het bloed en horen het gejammer van andere runderen die in paniek zijn. En dan nog niet te spreken over die gefrustreerde zot die thuis niks te zeggen heeft en zijn frustraties op deze dieren uit!!!! WALGELIJK!!!!!

Als u toch niet zonder vlees kan leven, zou ik toch opteren voor hormonenvrij vlees, volgens mij worden deze dieren iets beter behandeld, ze leven niet in kleine ruimtes, gevoed met vismeel ofzo, om te voederen.... maar hebben een normaal koeienleven in de wei.

Mowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:26

lindadc schreef:

De meeste slachtpaarden zijn wedstrijdpaarden en die worden volgespoten met "doping" om goed te kunnen presteren. Aangezien er op paarden geen controle is, komt dit produkt recht in jouw lichaam terecht alsof het in jouw arm wordt gespoten!

Sorry dat ik hierop reageer. Mij is verteld dat het een misverstand is dat de paarden, die afgekeurd zijn na een periode dokteren, terecht komen in onze voedselkring. De verzekeringsmaatschappijen hebben contracten met speciale paardenslachterijen. Het betreffende paard wordt opgehaald met een veewagen en naar een stal vervoerd in de buurt van de slachterij.
Ze krijgen een nette stal, lekker te eten en de andere dag worden ze met één schot uit hun lijden verlost. Je mag zelfs als eigenaar komen kijken hoe je paard erbij staat voordat ie naar zijn 'grote schepper' gaat. Voor zover ik weet gaat het vlees naar de destructie en komt dus niet in onze voedselkring terecht.
Een ander verhaal zijn de paarden die op transport naar Italië worden gezet. Hiertegen zou moeten worden geageerd. Maar dat is op dit topic niet relevant.

N00tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:27

Wij hadden trouwens laatst met ringsteken een lekkere dikke paardenworst gewonnen. En JA het was aangespannen ringsteken Knipoog Ik had een pony voor de kar staan, we hebben hem daarna op stal heerlijk met z'n allen op zitten eten, en TOCH hou ik van mijn paardje Haha!

Franca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:56

Nee ik eet geen paardenvlees. Ik kan het gewoon niet. Ik eet ook geen konijn, lam, kalf etc.

klaasfeuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 09:57

beetje raare poll bij ja alleen ik vind het heerlijk of met gemengde gevoelens waarom niet gewoon.

Franca"]
Nee ik eet geen paardenvlees. Ik kan het gewoon niet. Ik eet ook geen konijn, lam, kalf etc.
[/quote]
ook geen kuiken?

[quote="lindadc"]

Er zijn strenge controles op runderen enz... (hormonen...)
[/quote]

klopt dus weer niet, rund is het vlees met de meeste hormonen etc etc, bij varkens is het niet mogenlijk door de controles, maar bij paard, er zijn hier geen paarden vlees fokkers in nederland, ik heb paarden vlees van fammilie van mijn eigen paard op, deze stond in een kudde en kregen biologische landen om op te lopen]
[quote="runningkawa"]
En dan moet je helemaal niet weten wat er in een knakworst gaat Lachen
Maar als je het niet weet, blijft het lekker Haha!
[/quote]
Bij mijn weten zit er alleen rotzooi in kroket, en frikandel idd alleen vet (geen rotzoooi)
[quote="Feetje"]
Ik eet geen paardenvlees omdat ik het niet lekker vindt.
Wel eet ik ander vlees zoals koe, varken, kip en vis.
Geen schapen of geitenvlees.
[/quote]
geen shoarma?
[quote="leoni schreef:
als je een echte paarde freak bent eet je het niet.. vind ik.. je eet toch ook niet je eige vriend(in) op Verward

en dat vertel jij mij?
ik bepaal toch zelf wat ik eet, ik vind koeien ook leuke beesten, ik ben nou eenmaal een alles eter, en eet dan ook alles

Jorientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:13

Ik heb nooit echt paardenvlees gegeten, behalve dan kroketten, frikandellen en bitterballen Lachen Dat eet ik wel gewoon> tzit er toch in; of ik het nou eet of iemand anders! en ik vinut lekker. Paardenvlees in de vorm van biefstukken oid heb ik nooit gehad.

iwayalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:18

Jessie88 schreef:
Ik eet geen paardenvlees, no way! Brrrr... In frankrijk zie ik altijd veel paardenvlees liggen in de supermarkten ==> dan begint mijn bloed echt te koken en kijk ik heel pissed naar mensen die het vlees kopen. Bloos Ik ben het eigenlijk ook wel eens met xxlindaxx!

je kunt het andere mensen niet kwalijk nemen denk ik want als ik bv scapenvlees eet zou ik het ook niet erg leuk vinden als iemand mij daarom zou haten. het is ieder zijn eigen keuze. ik eet dus geen paardenvlees zoals ik eerder al zei maar misschien ook wel omdat mijn moeder het niet koopt. alhoewel als ze het zou kopen zou ik het nog niet eten!!!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 11:25

k heb t nog nooit op maar om de 1 of andere reden heb k dr geen behoefte aan terwijl ik voor de rest wel veel vlees lust..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 13:34

Citaat:
Citaat:
runningkawa schreef:
En dan moet je helemaal niet weten wat er in een knakworst gaat
Maar als je het niet weet, blijft het lekker

Bij mijn weten zit er alleen rotzooi in kroket, en frikandel idd alleen vet (geen rotzoooi)

Het is allemaal gecontroleerd vlees, dus niks ongezonds, maar je wilt soms niet weten van wel deel van het beest Lachen

klaasfeuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 15:36

dat bedoel ik ook jah.

Joske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-03 17:57

Jahoor heerlijk, paarderookvlees op brood Tong uitsteken
Totaal geen moeite mee

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 18:45

runningkawa schreef:
Citaat:
Citaat:
runningkawa schreef:
En dan moet je helemaal niet weten wat er in een knakworst gaat
Maar als je het niet weet, blijft het lekker

Het is allemaal gecontroleerd vlees, dus niks ongezonds, maar je wilt soms niet weten van wel deel van het beest Lachen

idd
en het is zo fijn gemalen dat je daar niets meer van ziet...

volgens mijn baas (varkenshandelaar) zit in rollade het slechtste vlees..
die zijn altijd ook flink gekruid om de lucht te verbergen,net als bacon en salami,
beren (mannelijke varkens ) geven wel eens vlees wat stinkt, als het te erg is word het afgekeurd, maar in salami bijvoorbeeld ruik je dat door de knoflook toch niet meer Tong uitsteken

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:47

Nou kijk in de frikandellen ed.. zit paardenvlees.. heb ik zelf nog gelezen op de inhoud van een frikandel. Ik at vroeger wel af en toe een frikandel.. nu ik weet dat dat er in zit heb ik al 5 of 6 jaar geen frikandel aangeraakt laat staan gegeten gewoon het idee dat er paard in zit, niet dat ik het niet lus dat kan ik niet zegge want ik heb het ooit gegeten maar het is omdat ik weet dat er paard in zit

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:48

Ow ja en ik had het over frikandellen ed.. Maar echt paardenvlees lust ik gewoon weg NIET

vanity

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:56

Stephany schreef:
Ik kan het gewoon niet door mijn keel krijgen...ik weet dat het "tussen mijn oren zit", want sommige andere vleessoorten lust ik wel!
Maar als ik weet dat het paardenvlees is lijkt het wel of mijn maag daarvan omdraait.....

Bij mij hetzelfde, lust het wel, want heb het vroeger als kind veel gegeten, maar gaat er nu echt niet in, puur psychologisch! Tong uitsteken

_Priscill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 19:57

ik lus paarden vlees wel..
maar gewoon het idee dat ik paardenvlees eet maakt me missleijk..
heel raar

La_Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:02

Ik eet het wel
Maar niet vaak, we hebben het alleen in huis hebben voor verjaadagen ofzo en dan laat ik het niet liggen want ik vindt het gewoon lekker.
En waarom zou ik het niet eten dat paard is toch al dood en dat vlees ligt er toch. Als er nou tegen mij gezegd zou worden: Als jij geen paardenveels meer eet blijven die paarden leven. Dan zeg ik: Oke ik eet het niet meer.

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:09

Nee ik eet geen paardenvlees, ook niet voordat ik vegetarier werd.
Ik kan me het gewoon niet voorstellen dat je je lievelingsdier zit op te eten. al hoewel ik er niet veel moeite mee zou hebben als ik zou weten dat het dier een goed leven heeft gehad.
Maar we hebben de transporten naar Italie ook nog Lips are sealed

iris_oo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:12

Ik weet niet wat het is maar ik eet zo'n beetje alle soorten vlees behalve paardenvlees..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:18

ik eet alleen wildernisvlees www.wildernisvlees.nl en biologisch scharrelvlees. Wildernisvlees heb je van rund {galloway/schotse hooglander] of paard [Konikspaarden]. Ik heb er geen probleem mee om dergelijk paardenvlees te eten. Die dieren hebben een prachtleven gehad.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 20:28

Dit is toch een oud topic Verward

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-04 21:02

ik eet geen paardenvlees omdat ik het vroeger altijd zielig vond...
ben er nu aan gewend geraakt... en mijn omgeving weet het.

dus die houden er rekening mee...
ik zou denk ik als ik paardenvlees zou krijgen het wel opeten Knipoog
heb er verder ook geen problemen mee als anderen het eten Haha!