Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Dat andere beleid is prima
Maar ik heb erg de indruk dat veel mensen DENKEN dat het verplicht stellen van een schuilstal in een wei met paarden....ervoor zorgt dat er in elke postzegel wei een stalletje gebouwd mag worden.
Terwijl die verplichting volgens mij net even iets anders werkt... de weides waar nu geen stal mag komen , daar mogen dan helemaal geen paarden meer lopen omdat je anders in overtreding bent omdat ze geen schuilstal hebben.
Ik ben helemaal voor een beleidswijziging , dus dat er uitzonderingen mogelijk zijn op de bestemmingsplannen , waardoor er op bvb. landbouwgrond wèl onder bepaalde condities een stalletje geplaatst mag worden.
Maar daar werd een paar jaar geleden al aan gewerkt , er is toen 1 of andere ik dacht PDF-brochure gemaakt waarin het belang van een schuilstal werd uitgelegd en enkele (mooie !) voorbeelden van schuilgelegenheden getoond werden.
Met het idee dat mensen daarmee naar de gemeente konden gaan in de hoop dat de gemeente een uitzondering voor hen zou maken en ze een dergelijk stalletje konden plaatsen dat dan gedoogd zou worden
(Ik weet even niet meer waar dat bestand toen stond , was te downloaden)
LBLGypsyCobs schreef:Op zich is een schuilstal verplichting voor een paard niet nodig, als men het paard niet onnodig blootstelt aan hitte, kou of regen.
Een lentezonnetje zonder schuilstal is prima te overleven, is het 30 graden haal dan je paard op het heetst van de dag binnen.
Regenbuitje kunnen ze ook prima hebben, maar regent het uren achtereen en staat er ook een gemene wind, haal ze dan binnen.
Wellicht is het mogelijk om binnen een loopstal te creëren zodat er toch bewogen kan worden en sociaal contact is.