Duurste stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 03:06

Denk dat ik dan bijna het meest goedkoop sta :')
Geen stalling, ik 'huur' een wei (gebruikersovereenkomst) heel fijn, bijna aan huis, op nog geen 200 m. afstand.

Kost me € 300,= per jaar. Zit een schuilstal (afsluitbaar) bij. Uiteraard moet ik alles zelf doen en komen daar nog de kosten bij voor 't voer e.d. Heb er 3 pony's lopen (2 shetten en een Welsh A merrie) maar ik moet ook heel eerlijk bekennen; als ik ze in pension moest zetten (en dan dus nog 'goedkoop' pension) zou ik ze zeker niet alle 3 kunnen aanhouden financieel gezien.

Als ik mijn paard ergens moest zetten waar ze maar zó weinig buiten komen, dan verkoop ik ze nog liever. Is toch geen paardenleven.... {:)-:(

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 03:18

Lambiekske schreef:
Pfff ik zou echt geen stal willen waar ze in de winter niet of maar een paar uur naar buiten gaan....

Maar soms heb je het helaas niet voor het kiezen...
Ik vind het ook belangrijk dat mijn paarden elke dag buiten komen (vind 10.00 - 17.00 uur netjes), maar wat niet is, dat is niet. Er zijn genoeg stallen die niet eens weidegang hebben, soms is het roeien met de riemen die je hebt.
Mijn paarden staan momenteel 50km verderop en staan de hele dag buiten, maar hier in de directe omgeving is dat niet te vinden.

mika11Jarig

Re: Duurste stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 03:20

Quellian, staat dan bij jouw nieuwe stalling, elk paard in z'n eigen paddock?
Het klinkt verder wel goed trouwens :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 03:23

Ja, alle paarden hebben een eigen paddock.
Ik heb gevraagd of mijn paarden samen mogen, maar ze zijn bang voor ruzie om het voer (en dat kan ik me voorstellen). Er zit enkel een stroomdraadje tussen (hoog, zodat ze er met rollen niet met de benen in kunnen komen), dus kunnen nog wel 'netwerken'.
Ze staan op de huidige stal met z'n 3en en de 3e wordt constant weggejaagd door mijn musketiers (met z'n 2en erop en erover), dus ik denk dat de 3e (die gaat ook mee verhuizen :D ) erg veel rust gaat krijgen op de nieuwe stal.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 04:01

350, Arnhem.
2 binnenbakken, 2 buitenbakken, volpension, stapmolen, wasplaats.
Geen wei, ook niet in de zomer.

(ik sta er niet, maar de vraag was wat het duurste is in de regio).

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 15:47

Hier ook zo rond de 300 a 400 euro. Je krijgt dan 2 binnenrijbanen, buitenrijbaan, springtuin, (grote)paddock, overdekte longeerring, solarium, ligt aan het bos en eens stapmolen. Het grootste deel van het jaar is er weidegang mogelijk (2 uur per dag), soms moet het gras weer aangroeien en gaan de weilanden tijdelijk dicht.

Ik vind het best grappig dat als mensen dit horen, ze het gelijk 'dierenmishandeling' vinden. In de randstad is het nou eenmaal duurder en bij mij in de buurt is dit nog een van de betere stallingen, omdat er bij veel anderen niet eens mogelijkheid tot weidegang is.

Het ligt er ook aan hoe je met de mogelijkheden omgaat. Wij willen dat onze paarden er veel uit zijn dus werken samen met andere eigenaren. Om de beurt wandelen we sochtends met de paarden en zetten we ze samen in de paddock en stapmolen en als de wei open is gaan ze 2 uur in de wei. Daarna staan ze een paar uurtjes op stal en smiddags kom je dan voor je paard en haal je hem er weer een aantal uren uit. In de lente/zomer/herfst hebben wij geregeld dat we voor weinig geld een weiland huren dus dan brengen we de paarden sochtends naar de wei (het is wel zo'n 20 minuten lopen, maar je moet er wat voor over hebben) en smiddags of savonds halen we ze er weer af en verzorgen en rijden we ze. En in de zomervakantie hebben ze een aantal weken vrij en dan staan ze ook 24 uur op de wei.

Je kan bij een dure stal met 'weinig' weidegang ook al een eind komen als je jezelf er maar voor in zet. Ik kan er niet zoveel aan doen dat er weinig goede stallingsmogelijkheden in de buurt zijn, maar ik maak er het beste van :)

Maar als ik zo die berichten van mensen lees die voor heel weinig geld heel de dag weidegang hebben én ook nog eens goede faciliteiten wordt ik wel een beetje jaloers hoor! Hadden wij dat maar hier in de buurt _/-\o_

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:55

nicky_rilana schreef:
hier in brabant betaal je rond de 300 euro en dan heb je alles erop en er aan
maar ik heb even uitgerekend dat als je 1 maand stage gaat lopen bij stal mireille,dan ben je meer dan 2000 euro kwijt, dat vindt ik ook echt belagelijk veel geld

Maar dan heb je het over stage en pensionstalling, dus eigenlijk telt dat niet.
Maar heb een klein beetje het gevoel dat het voor jouw om de persoon gaat dan om de stalling ;)
In het westen zijn de prijzen erg hoog, maar je houdt er net zo min aan over, erg jammer maar ja wil toch dichtbij mijn paard wonen :D

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:01

Ik gok zomaar dat de Hollandsche manege ook niet erg goedkoop is :D ?
(Die in hartje Amsterdam)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 23:36

Marion71 schreef:
@Grace: wat kost de grond in Friesland dan? En wat in de Randstad?

Hier €25.000 tot €40.000 per ha ongeveer, behalve als je er naast woont en een stuk er bij wilt kopen :P Dan betaal je ineens de hoofdprijs voor een klein stukje grond erbij O:) :(

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:15

Haha mijn man liep vandaag (voor de gein hoor) te brommen dat onze 3 paarden goed geld kosten deze winter...
Heb hem maar even dit Topic laten lezen :P
Wij hebben ze gelukkig aan huis, woon aan een natuurgebied, ze staan 24/7 buiten met grote schuilstal (oude carport), ik heb een paddock van 20x26 voor spelen, grondwerk enz. Ik huur er ook extra weiland bij.
De rijvereniging is op 10 min stappen van huis. Kom denk ik gemiddeld uit op de 200 euro p.m. voor 3 all in.
Maar woon dan ook in het Oosten. Godzijdank zou ik bijna zeggen :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:28

floorblue2 schreef:
Hier ook zo rond de 300 a 400 euro. Je krijgt dan 2 binnenrijbanen, buitenrijbaan, springtuin, (grote)paddock, overdekte longeerring, solarium, ligt aan het bos en eens stapmolen. Het grootste deel van het jaar is er weidegang mogelijk (2 uur per dag), soms moet het gras weer aangroeien en gaan de weilanden tijdelijk dicht.

Ik vind het best grappig dat als mensen dit horen, ze het gelijk 'dierenmishandeling' vinden. In de randstad is het nou eenmaal duurder en bij mij in de buurt is dit nog een van de betere stallingen, omdat er bij veel anderen niet eens mogelijkheid tot weidegang is.

Het ligt er ook aan hoe je met de mogelijkheden omgaat. Wij willen dat onze paarden er veel uit zijn dus werken samen met andere eigenaren. Om de beurt wandelen we sochtends met de paarden en zetten we ze samen in de paddock en stapmolen en als de wei open is gaan ze 2 uur in de wei. Daarna staan ze een paar uurtjes op stal en smiddags kom je dan voor je paard en haal je hem er weer een aantal uren uit. In de lente/zomer/herfst hebben wij geregeld dat we voor weinig geld een weiland huren dus dan brengen we de paarden sochtends naar de wei (het is wel zo'n 20 minuten lopen, maar je moet er wat voor over hebben) en smiddags of savonds halen we ze er weer af en verzorgen en rijden we ze. En in de zomervakantie hebben ze een aantal weken vrij en dan staan ze ook 24 uur op de wei.

Je kan bij een dure stal met 'weinig' weidegang ook al een eind komen als je jezelf er maar voor in zet. Ik kan er niet zoveel aan doen dat er weinig goede stallingsmogelijkheden in de buurt zijn, maar ik maak er het beste van :)

Maar als ik zo die berichten van mensen lees die voor heel weinig geld heel de dag weidegang hebben én ook nog eens goede faciliteiten wordt ik wel een beetje jaloers hoor! Hadden wij dat maar hier in de buurt _/-\o_

Jezus, 300-400 euro en dan mag je paard in de zomer 2 uur naar buiten, en soms niet dan moet het gras weer groeien 8)7
Ik zou er met geld toe nog niet willen staan!
Wel een goede oplossing om zelf een wei te huren, maar dan ben je nog duurder uit!

Ik woon ook in de Randstad, onder de rook van Amsterdam (17 km).
En mijn paard komt er iedere dag uit (ook in de winter) van ca 8 tot 5.. eventueel in een eigen prive paddock. En zomers kunnen ze 24/7 op het land (eventueel op een eigen land, er is 20 ha land voor 20 paarden).

Misschien niet de mooiste faciliteiten, maar een eb en vloed buitenbak en eb en vloed longeerkraal zodat je altijd wat kan doen met je paard. En ze staat in een mooie box van 4x4 m.
En daar betaal je dan in de winter 180,- voor en zomers 115,- :=

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:40

Ik heb het onduidelijk neegezet volgens mij. Er is het hele jaar weidegang behalve korte periodes waarin get gras aan groeit. Dus de paarden kunnen ook swinters op de wei. Bij ons op de manege maakt niet eens iedereen er gebruik van (wij wonen btw in rotterdam, je hebt een heleboel mensen die komen, rijden hun paard en zetten hem weer op stal :\

Dan ben ik wel blij dat wij een weiland geregeld hebben en samen werken zodat ze er lekker veel uit zijn en contact hrbben met soortgenoten. Zoals ik al zei, het is niet ideaal en het kost veel geld, maar we maken er het beste van :)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 00:48

Ja maar wat jij weidegang noemt zou ik nog net grazen aan de hand noemen.. 2 uur... Dat is echt niks!

Idd wel goed om het op die manier op te lossen! :j Toch het beste voor de paarden!

En ik denk dat er nog genoeg te vinden is hoor, aan stallingen.
Alleen zul je op je eigen luxe moeten inleveren... Vaak kiezen pensionhouders eerder voor veel stallen en faciliteiten ipv wat minder stallen en paddocks, omdat ze op het eerste veel meer verdienen.
En vaak zijn die stallingen ook moeilijk te vinden. Die grote stallingen met veel luxe zijn allemaal commercieel, hebben een site, staan in het telefoonboek.
De 10 paarden die boer Piet aan huis heeft vind je niet zo 1,2,3..

Ik was ook een binnenbak gewend, en dat er voor me gemest werd... Nu moet ik alles zelf doen, en heb ik niks overdekt behalve m'n stal haha.
Maar ik denk maar zo... Ik ben er 2 uur per dag... mijn paard 24 uur.. dus voor wie is het belangrijker dat het er goed is? Droog zitten kan ik thuis ook wel :)

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:01

Haha ik snap best dat dat geen echte weidegang is zoals eigenlijk het beste is, wilde even rechtzetten, want ik wil niet dat er verkeerde info wordt gelezen :)

Maar wij hebben ivm gezondheid moeder niet de mogelijkgeid om een stalling die een uur verder weg is met hele dag weide maar alleen buitebak.

Misschien is dit voor andere wel mogelijk, maar in mijn geval niet, helaas.

Dit is wel erg off topic sorry hiervoor dit is mijn laatste reactie.
Laatst bijgewerkt door BeFearless op 26-12-11 01:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:04

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor, echt niet :)

Iedereen doet zijn ding. De een zet z'n paard 23 uur op stal en haalt m er 1 uur uit om te rijden, te longeren of los te gooien.
De ander houdt ze 24/7 buiten zonder schuilstal.

Kijk mijn manier van paarden houden is het niet (veel op stal laten staan). Vandaar dat ik verder ben gaan zoeken voor mijn paard. En je vindt heel veel in de omgeving kan ik je trouwens vertellen... ik dacht ook dat ik al snel 3 kwartier moest gaan rijden voor een stal met veel weidegang/buiten het hele jaar door..

Maar na een beetje research vond ik een stal op nog geen 5 km afstand van mijn huis _O-

BeFearless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:08

Dat is erg fijn dat jij hebt gevonden hebt waar je naar opzoek bent! Ik ben nu trouwens tevreden hoe we het hebben geregeld, dus ben ook niet meer op zoek naar een andere stal :)

Oke dit is echt mijn laatste off topic reactie :j

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:15

Duurste waar ik sta is nu bij de boer. Geef de kindjes af en toe pony hobbel les en ik ruil daarvoor krijg ik swinters hooi. Hoefsmid (15 euro) betaal ik zelf. Hij krijgt altijd wat er overblijft van de wormkuur van de grote paarden dus dat betaal ik ook niet :D Hij staat full-time in het land verder dus daar zitten ook geen kosten aan.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 01:20

Wow, als ik lees wat jullie er allemaal voor betalen. Ik heb nog een stal vrij. :o

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-11 11:26

labionics schreef:
nicky_rilana schreef:
hier in brabant betaal je rond de 300 euro en dan heb je alles erop en er aan
maar ik heb even uitgerekend dat als je 1 maand stage gaat lopen bij stal mireille,dan ben je meer dan 2000 euro kwijt, dat vindt ik ook echt belagelijk veel geld

Maar dan heb je het over stage en pensionstalling, dus eigenlijk telt dat niet.
Maar heb een klein beetje het gevoel dat het voor jouw om de persoon gaat dan om de stalling ;)
In het westen zijn de prijzen erg hoog, maar je houdt er net zo min aan over, erg jammer maar ja wil toch dichtbij mijn paard wonen :D

ik loop nu ook stage en daar staat mijn paard dan ook, maar ik hoef daar niet meer voor te betalen dan normaal, en ik krijg daar ook les bij.

labionics

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 09:59

Maar loop je stage om het paardenvak te leren, of loop je stage omdat je paard niet meer te rijden is.
Want ik denk dat deze prijs alleen maar is als je stage loopt om te leren je paard via meth. de Bodt te rijden.

Bij mij op stal kost het ook niks als je stage loopt en ook dan krijg je les.
Maar als je paard niet meer (kan) loopt, en je wilt leren rechtrichten en ik moet helpen dan kost dat ook extra.
Dus eigenlijk moet je stage lopen voor het paardenvak als je een probleem hebt met je paard en dan kost het niks :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 10:04

20*40 binnenbak
30*70 bak waar een tent overheen staat en die dus eigenlijk ook als binnenbak gezien kan worden (zeilen aan de zijkant ook)
20*60 buitenbak
2 poetsplaatsen waarvan 1 met warm water en solarium
buiten een afspuitplaats
worden 2x per dag gevoerd, 1x per week volledig uitgemest de andere dagen wordt het vuil er uit gehaald en opgestrooid.
Zomer en winter mogen ze op weide, in de winter en in hetweekend moet je ze wel zelf buiten zetten maar dat regelen we onderling.
Stapmolen en longeer kraal. Hoe lang ze buiten gaan beslis je zelf, ze worden om 8 uur uit gezet en dan haal je ze binnen wanneer je wil of ze komen om half vier binnen samen met de rest. In het weekend ligt het aan jezelf. Die van mij staat in het weekend, zeker in de zomer, regelmatig tot een uur of 6/7 's avonds buiten. Nu in de winter haal ik hem meestal tegen half vijf binnen. Als nacht blinde heb ik hem liefst voor het donker binnen gezien ik anders gedoemd ben om een keer languit in de modder te liggen _O-

En voor dat alles betaal ik €250 :+

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:32

Hier in de omstreek zijn de prijzen verschillend. Ik sta nu voor 100 euro per maand inclusief hooi en kuil. 24/7 weidegang met schuilstal. Kleine bak aanwezig en 3 paddocks en een aantal hectare weiland.
Verzorging moeten we zelf doen, maar de boer gooit er nu 1x per dag hooi en kuil in.
Voorheen stond ik voor 175 euro, buitenbak met heel zwaar zand, weinig buiten (alleen in de zomer 2 uurtjes) wel alles all in. Was hier dus ook erg snel weg.
Daarvoor heb ik voor 325 euro gestaan, binnenbak, longeerring, buitenbak, kantine en 's nachts op het land, alles all in.
Had ik niet nodig allemaal en mijn paard staat het liefst buiten, vandaar dat ik nu al jaren haar 24/7 op het land heb staan.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 11:59

Jeetje, wat een verschillen allemaal! Ik ben ook aan het speuren eventueel voor een andere plek in het Gooi en vond er eentje die een kingsize box aanbood voor 560,- euro in de maand! Pfieuw! Maar prachtig spulletje hoor!
Laatst bijgewerkt door Erretje op 27-12-11 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:02

De duurste in mijn buurt is QC stables,
de duurste formule kost daar €425, dan gaat je paard 6x per week naar buiten.
Stal met een luik +€25, houtkrullen +€75 en dan heb je nog 101 opties :')

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 12:17

Het topic gaat nu wel een beetje de andere kant uit, het ging om de duurste stalling, niet wat iedereen voor faciliteiten heeft op zijn eigen stal en welk bedrag je betaald. :)