Hier ook zo rond de 300 a 400 euro. Je krijgt dan 2 binnenrijbanen, buitenrijbaan, springtuin, (grote)paddock, overdekte longeerring, solarium, ligt aan het bos en eens stapmolen. Het grootste deel van het jaar is er weidegang mogelijk (2 uur per dag), soms moet het gras weer aangroeien en gaan de weilanden tijdelijk dicht.
Ik vind het best grappig dat als mensen dit horen, ze het gelijk 'dierenmishandeling' vinden. In de randstad is het nou eenmaal duurder en bij mij in de buurt is dit nog een van de betere stallingen, omdat er bij veel anderen niet eens mogelijkheid tot weidegang is.
Het ligt er ook aan hoe je met de mogelijkheden omgaat. Wij willen dat onze paarden er veel uit zijn dus werken samen met andere eigenaren. Om de beurt wandelen we sochtends met de paarden en zetten we ze samen in de paddock en stapmolen en als de wei open is gaan ze 2 uur in de wei. Daarna staan ze een paar uurtjes op stal en smiddags kom je dan voor je paard en haal je hem er weer een aantal uren uit. In de lente/zomer/herfst hebben wij geregeld dat we voor weinig geld een weiland huren dus dan brengen we de paarden sochtends naar de wei (het is wel zo'n 20 minuten lopen, maar je moet er wat voor over hebben) en smiddags of savonds halen we ze er weer af en verzorgen en rijden we ze. En in de zomervakantie hebben ze een aantal weken vrij en dan staan ze ook 24 uur op de wei.
Je kan bij een dure stal met 'weinig' weidegang ook al een eind komen als je jezelf er maar voor in zet. Ik kan er niet zoveel aan doen dat er weinig goede stallingsmogelijkheden in de buurt zijn, maar ik maak er het beste van
Maar als ik zo die berichten van mensen lees die voor heel weinig geld heel de dag weidegang hebben én ook nog eens goede faciliteiten wordt ik wel een beetje jaloers hoor! Hadden wij dat maar hier in de buurt