Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
schrikdraad schreef:@marlis
je zegt het goed, hij heeft al een vachtJE ontwikkelt.
Door het geschoren zijn plus zijn deken is het geen normale wintervacht.
Erg jammer dat je hier meningen vraagt terwijl je al lang besloten had hem zonder te zetten.
Maar ook voor jou nu je winterjas uit en met de trui naar buiten. Dat is dan tenminste een eerlijke deal met je paard.
Je trui is ook meer als je shirt in de zomer.
Zo vergelijk je nu ook met je paard.
Dat beetje haar meer is een trui, de jas is zijn deken maar die doe je uit.
schrikdraad schreef:Het gaat erom dat je ineens zijn jas uitdoet.
En dat kun je heel goed vergelijken.
Mijn paard staat ook zonder deken en daar maak ik geen vergelijk mee met een mens.
Maar op het moment dat je een paard onnatuurlijk zijn haren er afhaalt en een "jas" daarvoor in de plaats legt kun je het heel goed gaan vergelijken met nu ook je eigen jas uitdoen.
schrikdraad schreef:Als ik de haren vergelijk met mijn tinker vind ik het dus ook erg weinig.
En die staat in de nacht op stal.
Niet alleen dat hij geschoren is maar ook dat hij een dikke deken op heeft gehad maakt dat hij nu geen normale wintervacht heeft.
Geen normale vacht zou voor mij reden zijn deze winter door te gaan met deken.
Trouwens vanaf nu groeien de haren bijna niet meer. De dagen gaan al weer lengen.
Maar de winter begint dan pas.
Marlis schreef:Dat is juist ook totaal niet goed. Tot december laten lopen zonder deken en dan opeens een 300 grams erop gooien als het gaat vriezen. Paarden hebben dan een vacht en kunnen met deken hun haren niet meer omhoog zetten.
In_Black schreef:Weet je wat ik zielig vind, een paard dat geschoren en wel onder een deken staat, de deken afpakken wanneer ze winterse buien voorspellen, het regent dat het giet en het een halve orkaan waait.
In_Black schreef:Nog steeds niemand die in de gaten heeft dat een paard soms ook maar een dom dier is, en niet automatisch naar binnen gaat met rotweer.
Verder geloof ik dat de TS de weersvooruitzichten voor de komende dagen nog niet heeft gezien.
In_Black schreef:Wat is dat nou voor vraag, wat voor paarden ik ken? Er zijn genoeg paarden die niet gaan schuilen, die zich laten verkleumen en nat regenen.
In_Black schreef:yvonnedv schreef:Ik lees al een aantal keren ze voelt lekker warm aan maar naar mijn idee is dat een teken dat de vacht niet goed isoleert en dat ze dus veel warmte kwijt raakt.
Exact.
Luckystory schreef:Dat hij/zij niet meteen ziek wordt of dood valt, wil natuurlijk niet zeggen dat het ook een comfortabele situatie is zonder deken.
Ik laat mijn paarden vaak dekenloos lopen tot in december. Ze worden ook niet geschoren. Ze lopen dus in volledige wintervacht en zodra het begint te vriezen krijgen ze toch nog een 300 gram deken op.
Luckystory schreef:Met een 300gram deken, hoeven ze ook geen haren omhoog te zetten natuurlijk.Daarom dat het een 300gr is en niet een gewoon regendeken.
Dees schreef:Ik hoop dat de TS vanacht ook zonder deken heeft geslapen.
WolinLotte schreef:ik zou het zeker niet doen! Is het geen optie om haar met een 'walker' deken te zetten? Speciale dekens voor in de stapmolen, waarbij de schouders vrij zijn! Van ANKY zijn er verschillende diktes, fijne dekens. Zo blijven in ieder geval de rug en lendenpartij lekker warm!
Romy18 schreef:Mocht ze het toch koud krijgen kan je altijd nog een zogenaamde 'molen' deken proberen. Deze is volledig vrij op de schouders en kan daar dus ook niet schuren.
anneliesdj schreef:Ja natuurlijk maakt ze een dikkere vacht nu ze zonder staat. Normaal gaan daar weken overheen, op basis van daglengte beginnen ze te verharen en naarmate het kouder wordt wordt de vacht nog dikker. Jij wilt dat ze die volledige vacht waar ze normaal zeker 6 weken voor nodig heeft is een paar dagen maakt?
Dat je in een paar dagen al merkt dat hij dikker wordt geeft juist aan dat ze het koud heeft, dat zie je toch zelf ook wel?
anneliesdj schreef:Ja natuurlijk maakt ze een dikkere vacht nu ze zonder staat. Normaal gaan daar weken overheen, op basis van daglengte beginnen ze te verharen en naarmate het kouder wordt wordt de vacht nog dikker. Jij wilt dat ze die volledige vacht waar ze normaal zeker 6 weken voor nodig heeft is een paar dagen maakt?
Dat je in een paar dagen al merkt dat hij dikker wordt geeft juist aan dat ze het koud heeft, dat zie je toch zelf ook wel?
Marlis schreef:Hahahaha jullie kunnen niet zien hoeveel haar ze had en nu heeft. Ze had iedergeval al vacht en ze krijgt nu weer haar diep rode kleur waardoor je ziet dat haar vacht zich meer gaat ontwikkelen verder. Koud heeft ze het zeker niet, als me paard er zo zielig en verwaarloosd bij stond was het een ander verhaal. Maar alles behalve dat. Ze heeft de beste plek die ze zich kan wensen, veel te eten en het niet koud!
Maar kom maar op met meer tegen gas reacties. Ik vermaak me wel!