Even een vraagje, voordat ik weer het zoveelste topic ga openen over paard buiten met/zonder dekens etc.

Mijn Tinker gaat vanaf 1 februari verhuizen naar een wei met schuilstal en komt dus 24/7/365 buiten te staan. Momenteel staat hij op een stal waar hij alleen van 11u tot zonsondergang buiten komt, 's zomers op de wei, 's winters in de bak.
Hij staat altijd "naakt" dus geen dekentje en zit lekker dik in zijn vacht. Het zand van de rijbak is er makkelijk af te borstelen, meneer houdt van uitgebreid rollen in nat zand met een natte vacht

Maar straks in de nieuwe situatie is het geen zand van de bak maar modder van de wei.
Hoe doen jullie dat met schoonborstelen voordat er een zadel op gaat? Toch een 0 grams regendeken eroverheen?
Momenteel heb ik alleen een buitenbak tot mijn beschikking, straks een binnenbak. Hij is nu al behoorlijk nat als ik een half uurtje rij, dat wordt natuurlijk alleen maar erger. Ik zat te denken om hem te scheren onder aan de hals, stuk boeg en tussen de voorbenen. Kan dat ook al staat hij altijd buiten?
Ben echt niet thuis nog hierin en jullie wel, dus brandt los!