_Aurora_ schreef:Tari_42 schreef:Als dat het geval is, is het toch logischer dat de eigenaar de bijrijdster zou betalen ipv andersom?
Dat noem ik ook geen bijrijder, maar een trainer.
Er wordt hier ook totaal geen onderscheid gemaakt tussen verschillende soorten bijrijders. Iedereen heeft een ander idee van wat de taken van een bijrijder zijn en de daarbij passende vergoeding. Zou handiger zijn als het over 1 soort bijrijder ging, dus met stalklusjes erbij bijvoorbeeld. Nu heeft de een het over iemand die zo ongeveer de hele verzorging van het paard moet overnemen terwijl de ander praat over iemand die het paard hogerop rijdt. En daar zit dan nog van alles tussenin.
Dan konden ze rap vertrekken iig. Een eigenaar laat zijn spullen gebruiken, die worden door het gebruik ook steeds minder waard en ze slijten sneller. In een bijrijder gaat ook tijd zitten, vaak begeleid je ze in het begin om te zien of alles goed gaat. Dus voordat je er als eigenaar echt profijt uit haalt dan ben je al een paar maanden verder. Daarnaast rijden ook niet alle ruiters even geweldig dat ze je paard ook echt beter maken. Dus voor een verzorgster betalen? Dat zou ik dus nooit doen, enkel als ze mijn paarden trainen zodat ze ook echt beter worden en ik dat zelf niet zou kunnen. Zoveel hoeven de meeste ook niet te doen is mijn ervaring. Af en toe wat mestwerk, maar dat zou je ook hebben als het je eigen paard was en op veel stallen wordt dat al gedaan.