Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Die 75 euro, bedoel je voor douanekosten? Voor zover ik begreep zijn er alleen douanekosten voor producten besteld vanuit landen buiten de EU (en dan boven een bepaald bedrag en van een bedrijf).
Citaat:Moet ik belasting betalen bij de invoer van goederen?
Als u goederen van buiten de Europese Unie (EU) invoert in Nederland, moet u meestal invoerrechten betalen. Invoerrechten (of douanerechten) zijn belastingen die bij het invoeren van goederen worden geheven. Hoeveel invoerrechten u moet betalen, hangt af van het soort goederen. U hoeft geen invoerrechten te betalen als u goederen vanuit een EU-land invoert in Nederland. Naast invoerrechten betaalt u meestal btw en soms accijns, verbruiksbelasting of andere heffingen. Dit geldt voor goederen van binnen en buiten de EU.
[***] schreef:DubbelDun schreef:dat heeft niets met het hebben van een bedrijf te maken hoorelke burger valt onder die wet ...
Hier stond er toch ergens de vermelding particulier & commercieel enzo, weet niet meer juist hoe het in elkaar zat, dat zou ik moeten opzoeken. Ik zit overigens ook niet in Nederland
[***] schreef:Ik dacht toch dat er een verschil in zat als je als particulier in bv. Amerika van een particulier kocht, of van een bedrijf. Maar dan zou ik het papier moeten terugzoeken als we daar duidelijkheid over willen