Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HolyPope schreef:Citaat:Laat me raden.....je bent eigenlijk een vrouw van in de veertig?
Hoe kom je aan deze verschrikkelijke wijsheid ?
Chaos schreef:AaronYve schreef:@ nanda, kun jij me dan even uitleggen hoe een paard wat in een stand vast staat aan een touwtje van 1.25 zich nog kan omdraaien??
Leg gelijk even uit hoe het touw bevestigd zit. Gezien mijn post over te lang touw en gevolgen.
Ook zou ik graag willen weten hoe het zit met sociaal contact. Die is er dus niet?! Je hebt immer een 4m brede stand, met 1.25 touwlengte is sociaal contact dan niet mogelijk.
En tot slot: waarom in vredesnaam niet een 4e wand plaatsen met deur en je paard laten genieten van de volledige ruimte van zijn stand?
russel schreef:is altijd nog 8 m2 en in 6 m2 wil ik niet mijn paard zetten.
Zie jij je paard al in 2 meter breedte staan??? Hoe stel je je dat voor?
bethje31 schreef:In een stand kan een paard zich niet omdraaien want hij staat vast over het algemeen. Een stand die dicht waarin een paard zich kan omdraaien is gewoon een te kleine stal...
Stands zijn ouderwets inderdaad en stammen uit een tijd dat paarden meer praktisch werden gebruikt dan alleen voor plezier. Ik weet niet hoeveel keuze de TS heeft maar als dit de enige mogelijkheid is voor haar dan is het altijd nog beter voor haar paard dan de hele dag in de stal staan denk ik..
Natuurlijk gedrag van paarden wordt hier vaak aangehaald als reden om bepaalde dingen wel of niet te doen...maar in feite is staand slapen voor paarden natuurlijker dan helemaal liggend en ook om dicht bij andere paarden te staan is natuurlijker dan alleen in een stal... dus ja, ik weet het eigenlijk niet..
Paarden in een stand kunnen zich wel kriebelen, heb op een manege een gigantisch paard in een stand zichzelf achter zijn oor zijn kriebelen met zijn achterbeen...en ze kunnen zich schurken aan de zijkanten, doen paarden in een stal net zo..
Wat alleen wel naar is dat ze vast staan.....en zich inderdaad dus niet kunnen omdraaien...niet ideaal dus maar of het dierenmishandeling is..
Chaos schreef:Je bedoelt mijn idee van extra wand? Dat was 'n reactie op Nanda, haar stand is 4×2m. en dus een boxformaat. Extra wand, touwtje eraf en klaar.
Robin_S schreef:russel schreef:4 x 2meter, box formaat?????een gangkast bedoel je?
6m² is wel degelijk een boxformaat
Chaos schreef:russel schreef:is altijd nog 8 m2 en in 6 m2 wil ik niet mijn paard zetten.
Zie jij je paard al in 2 meter breedte staan??? Hoe stel je je dat voor?
Het is gewoon een box oppervlakte.
Binnen 2 meter kan een paard draaien, met gemak. Er vanuit gaande dat het geen paard van 1.80m. is.
En ja, ik zie liever zo'n boxformaat als een stand. Dat het niet ideaal is mag duidelijk zijn maar ik vind dat alles beter is als een stand.
Dat wil niet zeggen dat ik mijn paarden ooit in de kleine boxen zou zetten. Maar al helemaal niet in een stand.
Chaos schreef:russel schreef:
Het is gewoon een box oppervlakte.
Binnen 2 meter kan een paard draaien, met gemak. Er vanuit gaande dat het geen paard van 1.80m. is.
En ja, ik zie liever zo'n boxformaat als een stand. Dat het niet ideaal is mag duidelijk zijn maar ik vind dat alles beter is als een stand.
Dat wil niet zeggen dat ik mijn paarden ooit in de kleine boxen zou zetten. Maar al helemaal niet in een stand.
Jij keurt het nog goed ook....had ik van jouw niet verwacht. Mijn paarden draaien zich niet met gemak om in een breedte van 2 meter......is ook geen gewone boxformaat, misschien voor een pony....en een paard van 1.80? Dus 175 wel?????