En hoe voorkom je dan dat e.e.a. gaat schuiven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sees schreef:Momo_lover, thanks!! Ik ga dit op een goed moment nog eens in de groep gooien. Ik heb zelf geen ervaring met tegels leggen maar ik weet zeker dat onze stalhouder dat wèl kan. Nu moet ie er alleen nog heil in zien
.
Vuyatela schreef:Ik heb mijn jonge paard ( 3,5) deze winter, na het inrijden, opnieuw op het land gezet.
Er is een grote schuilstal voor 3 paarden. Het gaat om een fjord dus hij gaat van zichzelf al wel een dikke winterjas maken, dus een deken ga ik hem niet opleggen.
Ik vraag me wel af vanaf wanneer jullie beginnen bijvoeren?
Vuyatela schreef:Ik heb mijn jonge paard ( 3,5) deze winter, na het inrijden, opnieuw op het land gezet.
Er is een grote schuilstal voor 3 paarden. Het gaat om een fjord dus hij gaat van zichzelf al wel een dikke winterjas maken, dus een deken ga ik hem niet opleggen.
wuswa schreef:Sees schreef:Momo_lover, thanks!! Ik ga dit op een goed moment nog eens in de groep gooien. Ik heb zelf geen ervaring met tegels leggen maar ik weet zeker dat onze stalhouder dat wèl kan. Nu moet ie er alleen nog heil in zien
.
Ik wil geen roet in het eten gooien maar als je in Arnhem staat waar ik denk dat je staat, dan doet de gemeente zelfs moeilijk over het bestraten van een stukje wei. Wordt ook gezien als 'bouwwerk' m.a.g. vergunning nodig..... Misschien dat rubberen tegels wel toegestaan zijn (heb ik iig (nog) geen problemen mee gehad).
Marise01 schreef:Ik heb ook nog wel een vraag: paardlief staat in de winter alleen 's nachts op stal, overdag loopt hij buiten op een stuk grond waar zowel blubber is, als een stuk bestraat en hij kan ook in de buitenbak. Nu moet hij vanwege een afwijkende beenstand, voor op ijzers. Daar valt niets aan te doen helaas, maar kan hij dan nog wel naar buiten met sneeuw/vorst? Moet hij dan speciaal beslag en welke kosten zijn hier ongeveer aan verbonden? Ik neem aan dat het in de bak geen probleem moet zijn, maar gaat hij niet glijden op beton of van die loopplaten?
Marise01 schreef:Ik heb ook nog wel een vraag: paardlief staat in de winter alleen 's nachts op stal, overdag loopt hij buiten op een stuk grond waar zowel blubber is, als een stuk bestraat en hij kan ook in de buitenbak. Nu moet hij vanwege een afwijkende beenstand, voor op ijzers. Daar valt niets aan te doen helaas, maar kan hij dan nog wel naar buiten met sneeuw/vorst? Moet hij dan speciaal beslag en welke kosten zijn hier ongeveer aan verbonden? Ik neem aan dat het in de bak geen probleem moet zijn, maar gaat hij niet glijden op beton of van die loopplaten?
Sees schreef:onzin!Nou ja andere mensen in dit topic zeggen dus dat het helemaal niet zo goed is om de paarden op te laten drogen en ze dan weer naar buiten te doen... Ik ben er nog niet helemaal over uit.
momo_lover schreef:hier liggen gewoon 30x30 tegels en klinkers. Moet zeggen de 30x30 vindt ik fijner en makkelijker schoon te houden. In de winter bij voorspelde gladheid gooien we vaak een paar scheppen mest erop tegen het glijden (hier staat niets op ijzers) en vegen dat zodra het weer boven nu is eraf (mestpit ligt er pal naast dus makkelijkst en goedkoopst.)
wuswa schreef:Ik gebruik deze in het land:
Ze blijven best goed liggen moet ik zeggen.
Op stal heb ik weer wat anders.
fojoe schreef:onzin!
je hebt buiten net zo goed verschil in temperatuur (dag/nacht).
ik neem aan dat jullie stal niet verwarmd isdus het temperatuurverschil tussen buiten en in een stal is niet zo groot.
fojoe schreef:worden paddockroosters in de wetgeving beschouwd als verharding of niet?
ik heb het over kunststof grastegels waar je na aanleg gewoon gras kan laten in groeien:
bij mijn moeder gaf dit (ingezaaid op een te droog moment dus het gras is niet zo mooi gegroeid als de bedoeling was) het volgende resultaat: http://i312.photobucket.com/albums/ll34 ... AG0019.jpg
zij heeft zo 2 behoorlijk schuin aflopende stukken laten 'verharden' en na 2 winters ligt alles nog steeds prima![]()
het gras gaat wel weg waar er te veel op gelopen wordt, maar door de tegels kunnen ze niet meer wegzakken in de modder.
als ik het geld had zou ik mijn hele weide zo laten doen, en het pad eromheen in grasbetontegels![]()
* droomt verder*
hestejente schreef:Wij hebben de tegels ook los liggen, dat gaat prima! De bakken met daaromheen bestrating liggen niet hoger, we harken/vegen regelmatig het gemorste voordroog weg en dus ook meteen zand/modder. We hebben tegels van 40 x 60 centimeter. Als je tegels wil zou ik ze wel heel rap gaan leggen, voordat het modderig wordt of gaat vriezen.
Die grastegels lijkt me wel wat. Kost da dan?
pmarena schreef:Hier hebben we ook gewoon op een zaterdagje 2 karren tegels gehaald (gratis via Marktplaats) en deze rondom het hooinet in de wei gelegd zodat ze op die plek wel fatsoenlijk kunnen staan.
Als het maar min of meer recht ligt dan trappen de paarden het verder wel aan
Wel grote maat tegels inderdaad , 40 x 60.