Tancreda4 schreef:Ik heb daar helemaal niet over nagedacht toen ik een paard kocht, slecht heEn ik kan begrijpen dat er ook tig mensen zijn die een paard kopen en niet beter weten dan dat het ok is dat een paard 23/7 in een stal staat. ZO gaat het immers al jaren op de stallen waar ze lopen, bij mensen die al eeuwen in de paarden zitten en er wel verstand van hebben...... Tot je dan meer gaat leren, rond gaat kijken en verrek, zo hoort het helemaal niet, of is het helemaal niet ideaal voor het paard!
Zo kan het ook lopen, allemaal mensen die het niet rot bedoelen, maar niet beter weten. Immers, de stal waar ze liepen zijn het bekende mensen die al jaaaaaaaaaaaaaaren in de paarden zitten, dus dan moet het toch goed zijn?
Ik ben blij dat ik een plekje heb waar ze nog redelijk naar buiten komen. Iig daar zorg ik nu zelf voor. Maar ik wist niet beter of de paarden stonden hier de hele winter op stal, soms eventjes in de bak, of aan het werk, maar soms ook gewoon 7 dagen achter elkaar in hun stal. Ze waren braaf, lief, vrolijk, dus het was wel goed?? Toch??
Ben blij dat ik nu beter weet en dat mijn merrie nu zoveel mogelijk buiten komt in de winter. Het is soms wel even hele dingen verzetten om het waar te maken, maar tja, ik heb nu eenmaal een paard, dan moet ik ook zorgen dat die niets tekort komt en lekker buiten komt. Al is het in de winter helaas niet meer dan een uur of 4 buiten. Dan willen ze vaak ook naar binnen, puur omdat ze in een paddock staan en zich dan gaan vervelen. Dan is een stal met nog meer hooi (want in de bak krijgen ze ook hooi bijgevoerd) veel leuker.
Kijk , als je er op zo'n manier tegenaan kijkt dan is dat al veel eerlijker naar het paard toe dan maar simpelweg zeggen : hij is zo dolgelukkig dus dit is het beste voor hem , en maar wegwuiven dat het nog beter kan