Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
pmarena schreef:Als het zo nat is hebben ze toch weinig aan de wei , dat geslorp en geglij in de bagger is voor niemand leuk
Kun je ze beter op de paddock zetten met wat hooi , zodat ze als het water weggetrokken is , weer op een fatsoenlijke wei kunnen die niet helemaal aan gort getrapt is. Daar hebben ze dan echt veel meer aan
Tenzij je natuurlijk zo'n waardeloos stuk grond hebt dat ze dan maar een paar weken per jaar buiten kunnen staan en praktisch altijd in de paddock leven , maar dan zou ik gaan verhuizen
Oef , een paard dat na 2 uur op de wei weer naar binnen wil.....dan zit er iets niet goed bij je wei hoor qua bodem / ligging / sfeer (gezelschap)
Chaos schreef:Nu ga ik twijfelen aan je bericht CHB.
Maken de eigenaren van het land en paarden zich niet druk of maken de paarden zich niet druk op het land?
sjonnie48 schreef:nee sjonnie48 interesseerd mij geen moer dat de wei van anderen kapot gelopen worden.overdrijven is ook een vak , 'sommigen intresseert het geen moer of hun paard wel of niet op de wei komt "
Heb jij er last van dat de wei van "sommigen "kapot gaat ?
tine10 schreef:Het interesseert mij geen zier of de wei wel groen blijft. Ik vind het belangrijk dat mijn paarden buiten kunnen zijn, kunnen lopen, lekker paard kunnen zijn. De regen interesseert ze echt niets hoor. En voor de wind kunnen ze schuilen onder bomen/struiken.
tine10 schreef:Tja, hier nog gewoon groene weides hoor. En er zijn natte stukken ja, maar ook droge. Dus ze kunnen gewoon lekker paard zijn. Maar als jullie zo redeneren, dan komen ze in de winter dus ook niet in de wei, want dan is het ook nat en glibberig. Paarden kunnen daar heel goed mee overweg hoor. Zolang ze maar een stukje hebben waar ze ook droog kunnen staan, is er niets aan de hand.