Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Caira schreef:russel schreef:Goed shoppen en gewoon je mening geven.
Ik belde voor oud hooi, zegt die boer doodleuk, 7 euro maar misschien ook wel 6.50. Heb hem smakelijk uitgelachen..hij zegt, anderen doen het ook, nou lekker laten doen, maar doei.....
Vertelde hem dat ik vorig jaar 3,75 heb betaald en dat dat al duur was, toen deden ze net zo spastisch en veel boeren zitten nog met hooi van 2010 te kijken. Willen hun schuren ook leeg voor de nieuwe voorraden komen......heb hem veel succes geboden.
Over 2 maanden zit hij nog met zijn overjarige hooi te kijken en dan gaat het wel weg voor weinig, want als er genoeg hooi is, zoals dit jaar ook, want ik heb elke maand in de winter moeiteloos bij kunnen halen......voor wel wat meer geld,maar niet deze rare prijzen..
De macht moet er af...het is maar gras hoor!!
sorry Russel, alle respect, maar je hebt geen idee waar je het over hebt. Enig idee wat de benzine prijzen (en dus ook de diesel prijzen) doen? Wist je dat zo'n tractor niet op water liep? Daarnaast moet je de prijs wel omhoog gooien, omdat de opbrengst puur lager is. wil je hetzelfde binnen krijgen dan zul je de resterende balen duurder moeten verkopen. Ik wilde absoluut dat we de schuren nog vol hadden liggen, maar wij hebben ons echt in veel bochten moeten wringen om zelfs alleen de vaste klanten te kunnen bedienen. En zelfs dat lukte niet altijd zonder bij te kopen bij anderen, zodat we er practisch geen winst op maken.
Jij doet net alsof de prijzen voor de lol zo hoog zijn, want tsja wij verdienen BAKKEN met geld momenteel, yeah right, geloof je het zelf?
Amalarab schreef:Mss moeten we het gezamenlijk uit Duitsland halen?
willemieke schreef:Russel; jij redeneerd wel heel makkelijk. Ook hier hebben de meeste boeren wel veel land maar geen wikkelaar. Dat doen de loonwerkers hier vooral.
Ook wij laten alles doen door de loonwerker. Let wel als hij de balen van het land haalt dan rijd er voor de 80 euro 1 balenklem & chauffeur en 1 trekker met aanhanger & chauffeur.
Dus van die 80 euro worden betaald;
2 personeelsleden
2 trekkers afschrijving
2 maal benzine want ook hier lopen ze niet op water
verzekeringen
plastic
ik ben benieuwd hoeveel winst hier nog op zit. Iedereen kan uitrekenen dat dat niet veel is!!!
Overigens hadden wij vorig jaar voordroog kuil zat maar geen kleine pakken, ook dit jaar is de eerste snee helaas voordroog geworden ipv hooi pakjes
russel schreef:Dan lees ik tal van reakties van bokkers die zelf hooien dat ze meer dan genoeg hebben voor de rest van het jaar, ook zij krijgen nog een 2e snee...
FlyAway schreef:Hoi russel. Misschien dat het bij jou in de regio anders is?
Een praktijksituatie hier (richting zwolle); het is echt erg schaars gesteld met het hooi.