Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa schreef:Ja hoor, is mogelijk
Tenminste bij mijn DA, heeft hij eens gezegd
En kan me niet voorstellen waarom andere dat dan niet doen, als je maar betaald lijkt me
SuperPepeijn schreef:dus als je hem niet overgeeft aan de verzekering, vang je toch nog de helft vd verzekerde waarde, naz?
Cinzano"]
[quote="SuperPepeijn"][quote="runningkawa"]
Maar heeft hij ook geen controle meer over zijn eigen spieren enz dus zou dat net zo beangstigend moeten zijn.
[/quote]ik doelde op het feit dat het paard een overdosis krijgt met een relatief lange inwerking periode en zijn leven zo langzaam voelt wegebben, terwijl hij zijn lichaam niet kan bewegen vanwege de verslapper. dus niet zozeer de verslapper maar de overdosis, wat ik aangaf, is reden voor paniek.
[/quote]
Dat zou dan dus ook zo zijn bij elk paard wat onder narcose wordt gebracht voor een operatie!!???
Geloof er helemaal NIETS van.
[/quote]
voordat de paarden een narcose toegediend krijgen, krijgen ze een spierverslapper die ze doet gaan liggen. Het is namelijk tammelijk banketstaaf om dat tegen de grond te zien vallen als ze onder narcose geraken.
[quote="runningkawa schreef:Kawa is dus ook niet verzekerd
en wel om de reden dat ik ten allertijde wil beslissen over mijn paard.
Desiree schreef:dat bedoel ik. als ik dat combineer met de stress die een hoop paarden daarbij beleven (een aantal bokkers geven dit ook al aan) dan kies ik toch voor de hup-klaar-weg-methode van de pin. dan heb ik het nog niet eens over de grotere risico's van het mislukken bij de inslaap-methode.voordat de paarden een narcose toegediend krijgen, krijgen ze een spierverslapper die ze doet gaan liggen. Het is namelijk tammelijk banketstaaflig om dat tegen de grond te zien vallen als ze onder narcose geraken.
runningkawa schreef:En de pin die 3 x nodig is?
Dat geeft geen stress en pijn?