Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
aerdenhout1 schreef:Eerlijk gezegd vind ik dat de meeste antwoorden niet echt on topic zijn!
Het is nu een discussie van hoe lang je paard buiten zou moeten staan en daar lopen al heel veel topics over!
TS is blij met haar nieuwe stal. laat dit weten via een topic en krijgt een hele boel verwijten over zich heen, zelfs dat ze een dierenbeul is!
Jessicajoann schreef:Misschien wilt iemand op stal het voor je doen? Niet geschoten is altijd mis.
Coeur schreef:Jessicajoann schreef:Misschien wilt iemand op stal het voor je doen? Niet geschoten is altijd mis.
Zoals ik al eerder schreef:
ik ben de enige pensionklant, de eigenaars zijn vaak 4 dagen per week op concours, hebben elk per dag ongeveer 8 paarden te rijden enzo (daar nog al het bijkomende werk bij)
zij zijn elke dag ook tot een uur of 19.00-20.00 bezig, met hun eigen werk alleen al...
Ik zou niet weten wanneer ze tijd hebben om de mijne dan buiten te zetten en binnen te halen (en dan nog problemen krijgen als hij gaat lopen enzo, wat hij op de vorige stal ook al een paar keer heeft gedaan)
Ladynette schreef:je mishandeld of iets je paard echt niet hoor.
Kijk op die grote sport stallen! daar komen paarden sochtends misschien een keer in de stapmolen of op de loopband ongeveer een half uur en worden ze nog een dik half uur gereden dus komen er al bij al met opzadelen enz ook ongeveer anderhalf tot 2 uur uit!!
en als de ruiter op concour is komen die paarden dus ook alleen maar in de stapmolen en loopband. want ze zetten niet zomaar iemand op hun paarden!
aerdenhout1 schreef:Weten jullie trouwens dat Anky, Bonfire ook nooit los liet lopen? Die mocht een 1/2 uur of zo aan de hand grazen op het land, werd verder alleen in de stap molen gezet en gereden!
Nu mag hij samen met een Shetlander het land op en geniet hij van zijn vrijheid natuurlijk, maar maakt dat Anky een dierenbeul?????????
Willekes schreef:Ja, maar dan komen die paarden er dus 2 of 3x uit op een dag. Beter dat, dan 2 u eruit en dan de overige 22 u op stal stilstaan.Met die 2 of 3x eruit op een dag, al is het maar 10 min, houd je in elk geval de bloedcirculatie aardig op gaf, spijsvertering, etc.
En nee, 24/7 in de winter hoeft niet persé goed te zijn, maar meerdere keren per dag de box uit is toch echt wel meer van deze tijd en gericht op paardenwelzijn
Sodeletuut schreef:Aerdenhout, daar heb je zeker gelijk in hoor. Ik vind het ook geen dierenmishandeling, maar ik weet wel dat er ook heel veel paarden zijn die niet om een bepaalde reden weinig buiten komen.. En dat vind ik dus wel erg kwalijk, mensen die voor hun eigen luxe hun paard maar naar een stal doen waar ze altijd binnen staan, als ze zelf maar een binnen bak hebben, solarium en poetsplaats met warm water.. Snap je? Het HOEFT gewoon niet, bij zo ontzettend veel paarden.. En al die excuses verzinnen, vind ik erg slap.
FS: ze mogen niet meer gemaakt worden, maar als ze er nog staan, dan mogen ze wel gebruikt worden. Helaas..