De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: De wondere wereld van Cowboy Magic? Voor & na foto's.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:22

Staat ook een link in mijn quote zie ik nu, schijnt dat die producten helemaal geen siliconen bevatten.

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 11:45

o gelukkig.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:44

als er siliconen in zouden zitten waren menig tinker staart en manen kam er al spontaan af ge mietert ;)
voor zover ik weet zitten er wel veel oliën in
zal de fles er nog eens op na slaan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:53

Citaat:
Detangler and Shine
# This product detangles all knots and dreadlocks instantly. Massaging it into your hair will condition it and bring out a glossy shine. This product contains Cyclomethicone, Dimethicone, Panthenol, Hydrolyzed Silk, Ethylhexy Methoxycinnamate, Tocopheryl Acetate, as well as a fragrance

Read more: Ingredients in Cowboy Magic Products | eHow.com http://www.ehow.com/list_7570772_ingred ... z1BIRUY6H6

http://www.ehow.com/list_7570772_ingred ... ducts.html

Citaat:
Cyclomethicone is used as a base solvent to blend with fragrance oils and perfume oils. Cyclomethicone is a clear, odorless silicone. It leaves a silky-smooth feel when sprayed on the skin. Ideal for body sprays, lotions creams, bath salts, hair care, linen sprays etc. Cyclomethicone stays completely blended and crystal clear without shaking.

http://www.3dchem.com/molecules.asp?ID=315

Citaat:
Polydimethylsiloxane (PDMS) belongs to a group of polymeric organosilicon compounds that are commonly referred to as silicones.[1] PDMS is the most widely used silicon-based organic polymer, and is particularly known for its unusual rheological (or flow) properties. PDMS is optically clear, and, in general, is considered to be inert, non-toxic and non-flammable. It is occasionally called dimethicone and is one of several types of silicone oil (polymerized siloxane). Its applications range from contact lenses and medical devices to elastomers; it is present, also, in shampoos (as dimethicone makes hair shiny and slippery), caulking, lubricating oils, and heat-resistant tiles.

http://en.wikipedia.org/wiki/Polydimethylsiloxane

Twee soorten siliconen zelfs :)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 14:57

zou daar nog verschil in zitten dan? dat het ene siliconenspul beter is dan het andere? van equishine wordt de staart van mijn paard dus echt niet beter. cm reageert ie wel goed op.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:02

Ik gebruik altijd een beetje CM om te ontklitten en daarna Palmers conditioner om het niet te laten breken (en vind het stiekum lekker ruiken :) ) en de manen en staarten van mijn ponys doen het er prima mee.
Voor mijn tinker gebruik ik het ook wel om te ontklitten. Bij haar manen lukt dit erg goed. Staart is te dik :+ kom er niet doorheen :+

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:06

Ik was eerst helemaal niet enthousiast over c.m. Maar toen mijn noordzweedje kwam met zijn volle bos manen veranderde dat.
De mijne is nu op maar ik kan niet wachten om nieuwe te halen. *\o/* 1 nadeeltje is dat het soms te glad word met invlechten. Maar misschien gebruik ik dan toch wat te veel?

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:11

Ik gebruik het nu een jaar en mijn merrie heeft nog geen last van afbrekende haren.. Moet er trouwens ook echt niet aan denken, want die staart en manen zijn me heilig :=

@Claudia: Dat heb ik ook als ik teveel gebruik, dus als je wil vlechten ietsje minder gebruiken :j

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:18

Ja idd, mij zijn die ook wel heilig dus. Nu de c.m op is gebruik ik gildeglans maar de staart en manen breken veel meer af.
Met c.m. helemaal niet _/-\o_

Edit: Mooi paardje heb je trouwens <3 (mooi zadel ook)

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 15:41

Claudia78 schreef:
Ja idd, mij zijn die ook wel heilig dus. Nu de c.m op is gebruik ik gildeglans maar de staart en manen breken veel meer af.
Met c.m. helemaal niet _/-\o_

Edit: Mooi paardje heb je trouwens <3 (mooi zadel ook)

Heb laatst op een ander forum foto's gezien van wat glansspray kan doen met manen en staart, daar word je dus echt niet blij van :=
Na het zien van die foto's kwam er bij mij wel lichte paniek opzetten omdat ik CM best fanatiek gebruik :D Maar mijn merrie heeft gelukkig echt nergens last van.
Stalgenootje gebruikt CM al 5 jaar bij haar paard en die heeft ook nog nooit ergens last van gehad. Zij gebruikt overigens Super Bodyshine (die gebruik ik ook, daarnaast nog de Detangler & Shine).

De staart van mijn merrie is ook wat gelig, zou ik daar die Shine In Yellow Out voor kunnen gebruiken? Het moet echter niet zo zijn dat ze er een waterstofperoxide-look van krijgt, haar staart is van nature ook niet hagelwit nl.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:35

Hagelwit zal hij dan niet worden Vankje.
Hij zal wel terug gaan naar de oorspronkelijke kleur omdat hij schoon wordt zeg maar.

Jeetje wat ben ik slecht in dingen fatsoenlijk uitleggen :o

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:40

Winddancer schreef:
Jeetje wat ben ik slecht in dingen fatsoenlijk uitleggen :o

Valt wel mee hoor, ik begrijp wat je bedoelt :D

Goed om te weten dat ze er dan iig niet uitziet alsof ze in een emmertje chloor is gevallen :')

*edit: Toch nog een vraag.. Shine in Yellow out, is dat eigenlijk shampoo? (moet je dus altijd op nat haar gebruiken?)

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:07

Oh gelukkig :D

Het is inderdaad een shampoo dat je op nat haar moet gebruiken :j

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:24

maar is cm niet schadelijk als ze het binnenkrijgen door bv spelen. Die van mij pakken nogal snel staart en manen vast daarom gebruik ik geen ontklitspul...maar vind het jammer van mn mannen hun lange manen.

monique_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:26

3 jaar geleden op stage geweest in Amerika en daar voor het eerst in aanraking gekomen met CM, geweldig spul!!! Weer terug in Nederland gelijk internet afgespeurd en leuk om te zien dat het nu ook steeds meer in winkels verkrijgbaar is.
Wil niks anders meer!!!

Paar dagen voor wedstrijd deed ik CM niet in de manen want dan wordt het idd te glad...
En het ruikt ook nog eens heerlijk...;)

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 10:55

Pelryo schreef:
maar is cm niet schadelijk als ze het binnenkrijgen door bv spelen. Die van mij pakken nogal snel staart en manen vast daarom gebruik ik geen ontklitspul...maar vind het jammer van mn mannen hun lange manen.

Bij mij trekt het er gewoon in en ga er niet vanuit dat het schadelijk is. Heb andere paarden nog nooit spontaan zien omvallen ofzo. Denk dat de concentraties te klein zijn om sowieso inwendig wat aan te richten.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:53

Lijkt me inderdaad bijna onmogelijk dat het zo snel al schadelijk is. ;) Als ze nou een hele fles leeg slurpen oké. Maar in de staart en manen trekt het inderdaad helemaal in en wat rest is nog een geur en die kleine hoeveelheid zal ze waarschijnlijk niet schaden. :n

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:17

Hmm ik ben ook wel benieuwd geworden naar dat spul eigenlijk, jij hebt dus alleen de antiklit gebruikt?
Moet je het er dan iedere dag inspuiten? :)

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:19

@ HeideLOVER; nee volgens mij hoeft dat niet want dat spul blijft er heel lang "in" zitten.. 2 weken oid? Beter dan die andere merken waarbij het met een dag of 3 al uit is gewerkt.

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:45

Ik behandel de staart van mijn merrie 1x per week met CM Detangler & Shine.
Nu heb ik de staart ingevlochten en doe ik het maar 1x per 2 weken. Spul heeft een lange werking.
Haar manen doe ik ook maar 1x per 2 weken met Detangler & Shine.

Super Bodyshine spuit ik ong.3x per week op de "lastige" plekken (waar ze vaak mestplekken heeft). Zo blijven die ook netjes.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:22

heidiLOVER schreef:
Moet je het er dan iedere dag inspuiten? :)

Ik gebruik de Detangler & Shine normaal gesproken 1x per 2 weken hooguit.
Mocht het nu echt heel vies zijn geworden op de wei, dan wel eens een keertje meer.

Maar ik heb deze fles al meer dan een jaar ofzo en hij is volgens mij zeker nog voor de helft vol.
Je hebt er maar weinig voor nodig (en dan doe ik de staart, manen en voorpluk ermee).

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 19:54

Oke dank jullie wel!! Het leek me ook niet zo noodzakelijk iedere dag te gebruiken maar goed per 2 weken.
Ik zal eens op zoek gaan of er hier een winkel in de buurt is voordat ik het op internet bestel :)

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 20:51

Zou ik nou ook een kratje CM krijgen als bedankje voor deze (uit de klauwen gelopen :D ) onbedoelde promotie? :Y) _O-

Edit: 5084 keer bekeken, 203 reacties; moooooie reclame lijkt me zo! Haha.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:07

Evelli schreef:
Ik doe dan gewoon op stal een klodder in mijn haar :) en dan thuis uitkammen en wassen. Maar dat is pas als er een klit in zit die ik er met de borstel niet meer uitkrijg :) Wel lekker spul voor af en toe :)

Ik smeer er trouwens ook wel eens een beetje Palmers conditioner in :) werkt ook super:

Afbeelding

Help dat tegen heb breken?
Waar haal je dan?

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:20

Kruidvat verkoopt t.