Dus voor mij geen kippen meer in de paddocks

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zidore schreef:volgens mij krabben je kippen alleen de mest uit als er voldoende granen/haver/zaden in je paardenvoer zitten hoor!
Zidore schreef:wow flettie! ik vind het echt wel interessant. hoeveel mest gooi je dan in je kippenhok (hoeveel paarden heb je?)
en schep je uit de kippenren de paardenmest/vuile stro ook weer of laat je dat zitten? of composteerd dat??
ben erg benieuwd! zou denk ik een hoop paardenhouders mestafvoer schelen, of niet??
shetjessweet schreef:4 shetlanders op ruim 2000m2 is ongeveer wat je bedoeld met minder denk ik? Dat heb ik hier aan huis. Er staat halverwege de wei een schuilstal met daarvoor een stuk betegeld. De wei is in tweeën gesplitst. Zomers wisselen we tussen de twee stukken heen en weer. In de winter staan ze de hele tijd op het zelfde stuk. Nee, daar groeit dan geen gras meer.Voor de stal werd het ontzettend modderig, daarom is er nu een stuk betegeld en hebben we een paadje van hele dikke tegels door de modder aangelegd. Overigens is het niet zo dat de hele wei in een modderpoel veranderd. Sommige stukjes wel, maar het grootste deel blijft begaanbaar. En natuurlijk hebben ze hun stoepje en de stal nog.
Dit zal ik overigens niemand aanraden hoor. Er groeit niet veel gras meer en we moeten het hele jaar door (veel) bijvoeren. Bovendien komt er steeds meer onkruid in de wei te staan, ondanks onze pogingen dit te voorkomen of weer weg te krijgen. Eigenlijk moet de hele boel omgeploegd en opnieuw ingezaaid worden. Maar ja, waar laten we onze pony's dan.