Sodeletuut schreef:Twiggy2008 schreef:Dat oudje van mijn vriendin staat overdag nu ook gewoon buiten met dikke dekens op, hoor. Maar wel lekker buiten, waar ze haar oude benen kan strekken. En dan de nachten binnen. Vind ik een prima manier, maar ja, er zullen vast mensen zijn die dat beestje zagen staan in de kou overdag en dachten 'oooooooooooh, wat sieluggggg'.
En als ik dat zie denk ik; wat heerlijk zeg, zo'n oudje lekker in de wei! En tsja, oudjes kunnen zich minder goed warm houden over het algemeen, dus dan kan een dekentje naar mijn mening geen kwaad hoor.. Want als het warmhouden ze wel lukt, vallen ze over het algemeen veel af omdat ze al hun energie stoppen in het warm houden. Dus een dekentje kan dan een hoop schelen..
Dat vind ik dus ook en ik ben zelf erg anti-deken, maar ik blijf wel kijken naar het paard.
Maar als je zelf je paarden gaat scheren of je rijdt ze steeds zeiknat, dan ligt het dus voornamelijk aan jezelf dat de paarden het buiten niet redden, omdat jij die omstandigheden creeert. Dan hoeft het niet per definitie aan het paard te liggen. Ik ken warmbloeden die het prima buiten doen met een dikke wintervacht en veel ruwvoer, hoor.