Rosanna1990 schreef:Ik ben het helemaal met je eens. In deze regio vallen de prijzen erg mee, maar ik ken mensen uit het westen die €500,- per maand betalen. Absurd gewoon. Ik heb het geluk dat ik alles bij huis heb, want als ik moest gaan stallen was het voor mij ook snel gedaan.
500,-.... pfff daar kan je hier een huis voor huren.... no way, dat zou ik echt niet voor een stalling betalen hoor!
Hier in de omgeving is de duurste stal volgens mij iets van 300,- euro. Dan sta je wel vol pension.
Ik betaal dit bedrag voor 2 paarden (hooi, stro, voer incl.), maar moet dan wel alles zelf doen.
Bij de buurman betaal je 180,- vol pension. Je paard komt de gehele dag buiten, van 7 tot het donker wordt (paddock), maar hij heeft relatief weinig land. Daarom ga ik daar ook niet heen, ookal is de prijs erg aantrekkelijk. Ik wil dat mijn paard voldoende weidegang krijgt.
Overigens zijn er hier in de omgeving juist meer grote pension stallen dan kleine. De meeste stallen hebben toch wel iets van 20 paarden staan.
Maar ik denk toch dat ik mijn handjes mag dicht knijpen met mijn kosten aan me paarden. Denk niet dat als ik ze bv aan huis heb, dat ik heel veel goedkoper uit zou zijn.
Maar als ik sommige prijzen hoor, dan kan ik me best voor stellen dat mensen hun paard niet meer kunnen houden.
Vind het overigens wel ergens logisch dat stalhouders hun prijzen dit jaar omhoog gooien, ivm met de hoge kosten van hooi en stro, alleen is het dan wel zo netjes dat ze het, zodra de prijzen weer zakken, ook weel omlaag doen. En dat gebeurt in veel gevallen niet.

(beetje reclame: er zijn nog stallen vrij) maar ik heb ook op een stal gestaan waar ik 300 per maand moest betalen en daar kreeg mijn paard geeneens weidegang.. Dus daar waren we ook snel weer weg..
) door de overheden vanwege nieuwbouw- en uitbreidingsplannen... 
)