Duhelo schreef:Maar in bepaalde gevallen heb je toch geen keuze?
stel dat je aan de randstad woont, en je kunt kiezen tussen je paard op 1000 m² aan huis, met eigen bepaling van beloop, voer etc, of op een gemiddelde manege, dan kiest iedereen toch om zijn paard aan huis te houden?
en de realiteit is gewoon dat de meeste mensen in die situatie zitten, als iedereen zijn paard moet wegdoen omdat ze maar tussen die twee dingen kan kiezen, dan zouden er niet veel boktleden meer overschieten, en zouden de slachthuizen voller zijn dacht ik.
en daarbij, TS vraagt of het mogelijk is om je paarden op 1000 m² te houden, zonder dat ze daarbij ongelukkig worden, denk dat ts ondertussen wel al weet dat het inderdaad mogelijk is, mits de juiste indeling, en dat het naast die indeling fijn is voor het paard als die regelmatig eens meekan naar het bos of de zee om zijn benen deftig te strekken, en in de zomermaanden op een grotere weide kan, al dan niet gehuurd...
Ik vind dat je altijd de keuze hebt uit meerdere dingen maarja dan is de reistijd natuurlijk weet te lang of het is te duur. Tja zo kunnen we er natuurlijk altijd aan uit. Heb al de meest rare dingen voorbij zien komen(niet op bokt) waarom mensen niet opzoek gaan naar iets beters.
Als ik voor zo'n keuze zou staan? Dan weet ik het wel ja. Dat is of het paard verder weg stallen waar wel keuze is uit meerdere stallingen of ja heel drastisch het paard verkopen naar iemand die mijn paard kan bieden wat ik niet kan.
Daarbij mogelijk vast wel op een bakje van 10x10 is het ook mogelijk. Daar zijn dus wel degelijk de meningen erg over verdeeld ik ben zeker niet overtuigd dat paarden gelukkig kunnen zijn op 1000m2. Om zoveel redenen. Maar je geeft een paard geen keus dus zullen ze het er wel mee moeten doen. Dat kun je als gelukkig om schrijven en laten we eerlijk dat zullen we nooit weten tenzij paarden wonderbaarlijk ineens gaan praten. Daarbij is een paard dat onder het zadel of voor de kar de benen kan strekken iets totaal anders omdat de paard daar zelf geen controle over heeft dus ook geen vrijheid ik vind dat toch een heel wezelijk verschil.
Ik had mijn mening al heel wat pagina's terug verteld prima voor het overwinteren maar dan moet je echt wel in de zomer beschikken over een ruimere plaats. Weet niet of de TS daar al duidelijkheid over had gegeven gezien ik het niet kan bijhouden met lezen.
Daarbij heb je het over de juiste indeling je bedoelt paddock paradise achtig iets?
Vind dat zeker niet ideaal als je maar beperkte ruimte hebt. Eerlijk gezegt vind ik als je zoiets wil doen toch veel ruimte moet hebben.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 17-09-10 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt