Een pony alleen op de weide is dat "zielig"?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:01

Tat_jana schreef:
indrasjacks schreef:
Twiggy
wat jij dus zegt soms matcht het niet met andere paarden
je bedoekd dus koop een paard erbij klikt het niet dump m dan voor een ander.
heb je het net over logisch nadenken en in het belang van een dier denken.
mijn tinker stond tot zijn 4e ( ik hem kocht) bij een andere paard
bij mij alleen 3 jaar in t begin vond hij het niks maar later was hij gelukkig heeft nu weer een maatje maar als ik t nog eens had moeten doen had ik dat maatje weggelaten
was gelukkiger zonder.
Soms is communicatie met dieren wel handig dan weet je echt of ze gelukkig zijn of tekortkomen want ze zijn zelf heel slim

ik denk dat je beter kunt zeggen ipv dumpen.. iemand zoeken die bij jou wilt staan gaat het niet die persoon een ander plekje laten zoeken :).
en je kunt altijd paarden op proef nemen dumpen hoeft niet altijd maar :)

Nee volgens mij begrijp je t verkeerd
Ik bedoelde dat Twiggy het schijnbaar liever ziet dat mensen een pard erbij kopen, en het vervolgens dumpen( weer verkopen) als het niet klikt om vervolgens maar weer een nieuw maatje erbij te kopen tot het wel lukt??

Een andere op de wei erbij laten zetten vind ik zelf een slecht idee
geeft uiteindelijk toch altijd wrijvingen of problemen
maar goed ieder voor zich ik heb er mindere ervaringen mee
Dit is ons eigen weiland en doe wat ik wil als iemand erbij staat ben je belemmerd

indrasjacks

Re: Een pony alleen op de weide is dat "zielig"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:04

Overigens een paard op proef nemen
nee zou ik nooit doen is voor jezelf en eigen paard miss handig maar voor dat arme ding dat op proef komt niet
Zou jij het leuk vinden van hot naar her geslingerd te worden??
nou ik niet in elk geval dieren hebben ook gevoel en ik vind dat je en paard niet moet kopen/of lenen zo`n dier houd je je leenlang
ind het zoo zielig mensen die almaar paardjes verkopen en dan een nieuwe halen om wat voor reden dan ook.
Jeetje wat moet er wel niet door het dier heengaan.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:40

indrasjacks schreef:
Overigens een paard op proef nemen
nee zou ik nooit doen is voor jezelf en eigen paard miss handig maar voor dat arme ding dat op proef komt niet
Zou jij het leuk vinden van hot naar her geslingerd te worden??
nou ik niet in elk geval dieren hebben ook gevoel en ik vind dat je en paard niet moet kopen/of lenen zo`n dier houd je je leenlang
ind het zoo zielig mensen die almaar paardjes verkopen en dan een nieuwe halen om wat voor reden dan ook.
Jeetje wat moet er wel niet door het dier heengaan.

Ben het met je eens ook al geeft dit een ommedraai in het topic.
Naar mijn mening schaf je een dier aan voor het leven :j .
Tenzij je beroepsmatig fokker/handelaar bent dan is het anders.
Als ik hier ook zie hoe paarden van hot naar her gaan en er niet beter van worden.
Dan heb ik het over particulieren onder elkaar.

Flash staat op het moment met een hengst dit gaat gelukkig bijzonder goed.
Mijn vriend wil diep in zijn hart deze hengst kopen juist omdat het goed gaat met Flash.
Maar wat voor een leven kunnen wij deze hengst en Flash bieden.
Ons terrein is te klein voor drie paarden, de hengst zou gecastreerd moeten worden.
Affijn Flash heeft in haar leven bij verschillende paarden gestaan, in een kudde alleen met een merrie, alleen met een ruin, alleen met een pony.
Heb deze paarden niet gekocht maar op proef.
Bij al deze keren heeft ze stress vertoont.
Nu met de hengst gaat het super goed dit zou haar maatje voor het leven kunnen zijn.
Let wel er zijn in de afgelopen 5 jaar zo´n 25 paarden aan vooraf gegaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:56

indrasjacks schreef:
Nee volgens mij begrijp je t verkeerd
Ik bedoelde dat Twiggy het schijnbaar liever ziet dat mensen een pard erbij kopen, en het vervolgens dumpen( weer verkopen) als het niet klikt om vervolgens maar weer een nieuw maatje erbij te kopen tot het wel lukt??

Een andere op de wei erbij laten zetten vind ik zelf een slecht idee
geeft uiteindelijk toch altijd wrijvingen of problemen
maar goed ieder voor zich ik heb er mindere ervaringen mee
Dit is ons eigen weiland en doe wat ik wil als iemand erbij staat ben je belemmerd

'Schijnbaar liever ziet'? Dat zijn jouw woorden, he, niet de mijne.
Ik ben helemaal niet voor het dumpen van dieren, hoe verzin je het? :?

Ik sta al jaren met andere mensen en hun paarden en heb totaal geen last van die mensen, hoor (en al helemaal niet van hun paarden). Als ik een eigen weiland zou hebben, zou ik persoonlijk of meer paarden erbij nemen of andere mensen weidegang aanbieden. Hoe dan ook, ik zou het geen optie vinden om mijn paard alleen te laten staan, omdat ik me niet wil laten 'belemmeren'. Gelukkig heb ik een paard wat van jongsaf aan gewend is om buiten in de kudde te lopen, waardoor hij over het algemeen goed is met elk paard. Wat ik al eerder zei; denk dat daar voornamelijk de eerste fouten al gemaakt worden door veel mensen...... :\

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:53

Twiggy2008 schreef:
Stellaard, ik denk zeker dat je altijd moet kijken naar de persoonlijkheden van paarden. En soms matcht het gewoon niet tussen twee paarden, maar lukt het wel met een andere combinatie. Mijn paard kan bv prima met Shets, maar vermaakt zich beter met wat grotere, energieke paarden/pony's. Dat is dan weer het handige van een grotere kudde, dan zie je wat je paard meer aantrekt.

En verder denk ik dat veel mensen al de fout ingaan door jonge dieren geisoleerd te houden (of teveel op stal houden), zodat sommige paarden van jongsaf aan zich al niet meer kunnen gedragen bij andere paarden. Ik vind dat een hele grote fout van mensen, daar oordeel ik keihard over. Want dan is zo'n paard de rest van zijn leven getekend. Dan ligt het uiteindelijk dus niet aan een paard, maar gewoon aan de mensen zelf (of de vorige eigenaren, etc.).

komt mij toch op t zelfde neer twiggy

als het niet matcht tussen 2 paarden maar wel mischien met een andere combinatie kan ik daar maar 1 ding van maken
het andere paard dus dumpen ( daarmee bedoel ik verkopen, herplaatsen weggeven e.d )
je zegt t toch echt zelf hoor

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 20:55

overigens ligt het er niet aan door dat ze van jongsafaan niet bij andere paarden zijn geweest of ze niet met andere paarden kunnen.
heb in de buurt het tegendeel staan doordat dit veulen op de opfok is geweest is hij doodsbang voor andere paarden in zijn wei
ernaast in de wei maakt niet uit als maar niet in zijn buurt komt
dan vlucht hij en doet niks anders als rennen
ongeacht welk paard erbij staat

robijntje_10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:01

zelf vind het een beetje zielig want paarden zijn kudde dieren en zijn dus gewend om samen te zijn dus als je het wat leuker wilt maken maken zoek dan een paardje die jou paardje gezelschap wilt houden of vraag of een paar koeien van een boer bij willen of een paar schaapje altijd beter dan alleen :o

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:12

Wat Twiggy bedoeld is natuurlijke een perfecte insteek, gaat het met het ene paardje niet probeer dan een andere.
Maar... laat ik het bij mijzelf houden: het shetje wat ik een jaar lang bij mijn haflinger geprobeerd heb was een onderdanig beestje, mijn haflinger liet haar alle hoeken en kanten van het weiland van dichtbij zien, beestje kwam eten tekort, mocht niet in de stal staan als ik er bij was. Daarom heb ik het shetje weg gedaan met pijn in mijn hart, want ik was gekker met het shetje met haar vreselijke lieve karakter als mijn dominante haflinger. Daarom denk ik dat een ander onderdanig beestje geen optie is dan zal hetzelfde gebeuren.
Een dominanter bestje erbij zal vechten worden, plus dat ik het zelf ook heel vervelend vind om een beestje weer weg te doen als de combinatie niet lukt.
Ja voor alles een oplossing maar voor mij niet op het weiland wat ik nu gebruik, dus zou ik naar een weiland moeten in een kudde, dat is waar.
Een groot weiland met een grote kudde is denk ik ideaal, maar dan mag er niet te veel gras staan, want dat gaat hem niet worden met mijn haflinger, en zal er altijd wat zijn, en ja als ik ga zoeken zal ik dit vinden, waar een wil is is een weg.
Als ik het idee dat dat mijn haflinger ongelukkig zou zijn zou ik dat ook zeker doen.
Net heb ik weer gereden, er kwam een meisje op bezoek van 13 die is meegeweest, en die heeft het laatste half uur gereden, mijn haflinger is zo braaf en stabiel heeft heerlijk voorwaarts met het meisje gelopen. Als mijn haf ongelukkig zou ze het toch ergens moeten uiten?
Nee alleen staan is niet het ideale plaatje.
En ik heb er geen idee van of ze vroeger alleen heeft gestaan, ik weet alleen van de vorige eigenaar die heeft haar maar driekwart jaar gehad, maar daarvoor heeft ze het wel slecht gehad, maar hoe of wat weet ik niet.
Maar het doet mij zeer als alleen staan zielig en stompzinnig wordt genoemd, dit verdiend een eigenaar die goed voor haar paard zorgt niet, mening is niet onderbouwd en ik vind het dus een stompzinnige post.
@Blensink super zeg dat Flash met de hengst zo goed klikt, ben benieuwd wat het gaat brengen in de toekomst.

SWP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:14

@Robijntje Ach arm schaapje dat ik bij mijn haflinger zou zetten...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:49

indrasjacks schreef:
overigens ligt het er niet aan door dat ze van jongsafaan niet bij andere paarden zijn geweest of ze niet met andere paarden kunnen.
heb in de buurt het tegendeel staan doordat dit veulen op de opfok is geweest is hij doodsbang voor andere paarden in zijn wei

Tja, ik ben dan ook geen voorstander van opfok, heel eerlijk gezegd. Wel van jonge paarden op laten groeien in een groep paarden met allerlei leeftijden, liefst ook merries EN ruinen. Daar leren ze meer van dan van leeftijdsgenootjes in de opfok. ;)
En verder nodig ik je uit om dat angstige paard eens bij mijn kudde te zetten. Ik geef hem een of twee weken en de angst is weg. Zeker weten. Wij hebben diverse paarden erbij gehad, is nog nooit verkeerd gegaan. En we hebben wat paarden staan, hoor, elk jaar weer. :)

Ik vind het trouwens ook allemaal zulke dooddoeners (zus paard is te angstig, zo paard is te dominant, blabla). De meeste gezonde, normale paarden kunnen prima met anderen staan, zeker als de rangorde eenmaal bepaald is. Is dus geen reden ze maar alleen te houden.

En verder snap je mijn insteek helemaal niet. Als je iets van paardenpersoonlijkheden weet, kun je gericht zoeken naar een paard wat wel kan klikken. Maar dat kan wat kennis vereisen. Je maakt mij niet wijs dat er geen oplossing voor te vinden is. En dumpen? Joh, jij noemt het zo, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik denk gewoon dat er oplossingen te vinden zijn, maar jij wilt er niet aan. Zoals je zelf zegt, omdat het je 'belemmerd'. En dat vind ik persoonlijk een egocentrische keuze m.b.t. het paard, wat dus maar alleen moet blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:57

heb alleen de begin post gelezen, maar ja ik vind het zielig!
Ik vind een paard die langere tijd alleen op de wei staat zelfs een vorm van geestelijke mishandeling. Ik geloof niet in verhaaltjes van het kan niet anders, er is altijd wel een oplossing. Koop een pony erbij al is het maar een shet ( let op, die zijn in aanschaf goedkoop, maar hebben wel onderhoud nodig, sommige mensen vergeten dat :+ ). Zet hem bij iemand anders die paarden heeft of laat iemand zijn/haar paard bij jou stallen. Ik vind het echt een vorm van nalatigheid en lekker makkelijk denken om je paard alleen te zetten! :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:57

Twiggy2008 schreef:
indrasjacks schreef:

Tja, ik ben dan ook geen voorstander van opfok, heel eerlijk gezegd. Wel van jonge paarden op laten groeien in een groep paarden met allerlei leeftijden, liefst ook merries EN ruinen. Daar leren ze meer van dan van leeftijdsgenootjes in de opfok. ;)
En verder nodig ik je uit om dat angstige paard eens bij mijn kudde te zetten. Ik geef hem een of twee weken en de angst is weg. Zeker weten. Wij hebben diverse paarden erbij gehad, is nog nooit verkeerd gegaan. En we hebben wat paarden staan, hoor, elk jaar weer. :)

Ik vind het trouwens ook allemaal zulke dooddoeners (zus paard is te angstig, zo paard is te dominant, blabla). De meeste gezonde, normale paarden kunnen prima met anderen staan, zeker als de rangorde eenmaal bepaald is. Is dus geen reden ze maar alleen te houden.

En verder snap je mijn insteek helemaal niet. Als je iets van paardenpersoonlijkheden weet, kun je gericht zoeken naar een paard wat wel kan klikken. Maar dat kan wat kennis vereisen. Je maakt mij niet wijs dat er geen oplossing voor te vinden is. En dumpen? Joh, jij noemt het zo, maar dat is niet helemaal wat ik bedoel. Ik denk gewoon dat er oplossingen te vinden zijn, maar jij wilt er niet aan. Zoals je zelf zegt, omdat het je 'belemmerd'. En dat vind ik persoonlijk een egocentrische keuze m.b.t. het paard, wat dus maar alleen moet blijven.

Jammer dat je ver weg woont had graag de proef gedaan om mijn paard twee weken in jouw kudde te zetten en na twee maanden kun je zien dat ze het daar niet naar haar zin heeft gehad.
Mijn Flash krijgt deze ringen in haar hoeven volgens mijn trainer en eigen da (die hoefbevangen of andere ziektes uitsloot) is dit door stress.

Afbeelding

De da van mijn verzekering heeft hetzelfde gezegt.
Mijn Flash staat beter alleen en zelfs niet in jouw groep.
Ik wil het beste voor mijn paard en zou er graag één of meerdere paarden bij willen hebben maar de profesionelen hebben het mij echt afgeraden en daar luister ik toch liever naar voor de gezondheid van mijn paard.
Wil niet zeggen en blijf het zeggen dat een paard in een kudde altijd beter is.
Maar soms zijn er uitzonderingen zoals Sanne en Flash bv.
En ik vind het niet netjes van je om mensen aan te vallen omdat jij het beter lijkt te weten hoe de omstandigheden van Stellaard zijn.
Dan doel ik op je laatse geschreven stukje.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:58

Cinnepin schreef:
heb alleen de begin post gelezen, maar ja ik vind het zielig!
Ik vind een paard die langere tijd alleen op de wei staat zelfs een vorm van geestelijke mishandeling.)

Voor mijn Flash is het in een groep plaatsen geestelijke mishandeling.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:03

Ik reageerde niet op Stellaard, hoor, ik ken die omstandigheden niet zo goed, dus daar oordeel ik niet over. Ik reageerde op een ander, ene indrasjacks. ;)

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:05

Een paard valt niet voor niets onder de categorie kuddedier.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:08

Twiggy2008 schreef:
Ik reageerde niet op Stellaard, hoor, ik ken die omstandigheden niet zo goed, dus daar oordeel ik niet over. Ik reageerde op een ander, ene indrasjacks. ;)

Oh sorry niet goed gelezen :o
Lees even terug.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:11

Een paard alleen houden is imo zielig, ja. Een paard heeft contact met soortgenoten nodig om zichzelf te ontwikkelen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:18

Er werd door diegene aangegeven dat anderen erbij halen in haar weiland 'belemmerend' zou werken voor haarzelf en dat vind ik nogal een egoistische keuze voor het paard in kwestie. Klinkt hard, maar zo zie ik het wel..... Mijn paard staat ook met andere paarden van anderen en ik vind het eigenlijk alleen maar heel gezellig, eerlijk gezegd. We letten op elkaar's paarden, vangen elkaar op, als iemand niet kan, delen de voerbeurten en onze paarden zijn gelukkig met elkaar. :)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:29

Heb het ondertussen gelezen @Twiggy2008 nogmaals sorry!
Ben het ermee eens dat als het een belemmering zou zijn voor de eigenaar van het paard en hem om deze rede alleen laat staan dat het een egoistische keuze is van de eigenaar wat niet ten goede komt voor het paard.
Misschien kan ze van het aanbod van jou gebruik maken :D .
Een paard wat angstig is geworden in de opfok moet je denk ik juist de tijd geven om weer vertrouwd te raken met soortgenoten.
Anders blijf je het probleem behouden en kun je ook nooit met andere paarden op pad.
Wat fijn dat jullie het zo goed geregeld hebben met de eigenaren van de andere paarden scheelt een hoop werk en voor de paarden is het uiteraard het beste.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:32

Ja idd heb nare eraringen ermee
tuurlijk als je op een stalling staat zal het anders zijn maar gewoon op een weitje nee dank je nooit meer
2x gedaan bij vorrige paardje die was toen 27 zouden om beurt 2x pd voeren nee hoor ik deed het netjes maar madam bond de mijne vast en voerde haar paard dubbel.
kwam erachter doordat mijn paard ineens af begon te vallen en bijterig werd, lelijk deed naar het andere paard

later toen ze 29 was een andere geprobeerd nou dan werd ze vastgebonden terwijl dat mens met haar paard ging rijden en de mijne stond in de bakkende zon uren vast.

beide gevallen heb ik zelf getrapeerd en uit voorbijgangersverklaringen die me hadden gealarmeerd.

Was gelukkig mijn eigen wei dus heb ze per direct verwijderd.

vind alleen op mijn eigen wei toch prettiger geen last van niemand met niemand rekening houden.

Daarbij heb ik wel een paard van 28 gekocht pas nog om haar te redden van de slager want niemand wilde haar van haar 80 jaar oude baasjes kopen,

Of ik hier goed aan heb gedaan weet ik nog steeds niet want het ouwtje is niet echt gelukkig met een maatje staat ver uit de buurt bij hem. is veel lieer alleen.
en als ik of iemand anders kom dan begint ze mijn tinker te meppen en laat hem alle hoeken van de wei zien.
niet mijn idee van gelukkig

maar goed heel soms knabbelen ze ook wel eens

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:33

Blensink, geeft niet, ben wel blij dat je het ook gelezen hebt..... ;)
Ik lees ook wel eens te snel of verkeerd of ik roep te snel iets. Dat heb je op internet wel eens, zeker als je thuis andere zaken om je heen hebt..... ;)

Ja, ben echt blij met zoveel voordelen. Ik heb ook als het even kon altijd mensen gezocht die er een beetje hetzelfde instaan als ik doe en je houdt er zelfs mooie vriendschappen aan over! :)
Net als de paarden. :D

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:35

blensink schreef:
Heb het ondertussen gelezen @Twiggy2008 nogmaals sorry!
Ben het ermee eens dat als het een belemmering zou zijn voor de eigenaar van het paard en hem om deze rede alleen laat staan dat het een egoistische keuze is van de eigenaar wat niet ten goede komt voor het paard.
Misschien kan ze van het aanbod van jou gebruik maken :D .
Een paard wat angstig is geworden in de opfok moet je denk ik juist de tijd geven om weer vertrouwd te raken met soortgenoten.
Anders blijf je het probleem behouden en kun je ook nooit met andere paarden op pad.
Wat fijn dat jullie het zo goed geregeld hebben met de eigenaren van de andere paarden scheelt een hoop werk en voor de paarden is het uiteraard het beste.

Dat paard is niet van mij maar van een meid hier uit de buurt.
En het was niet een opfok van alleen veulens maar een grote kudde van 80 paarden hengsten merries ruinen en alles door elkaar ( geen dekrijpe hengsten uiteraard)
div leeftijden maar paard is sych kappot heeft div paarden geprobeerd zelfs mijn rustige tinker
dan staat dat beestje in de hoek te beven kletsnat van angstzweet.

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:38

Overigens vond ik mijn geval echt niet egoistisch om hem daardoor alleen te laten staan ik dacht juist in het voordeel van mijn paardje.

Nu heb ik inmiddels nieuwe weides aangekocht die van mijn ouders heb ik niet meer daar kan ik eigenlijk 1 paard op zetten want het is niet groot genoeg vind ik 1x 1100m2 en 1x 2400m2 voor 24/7 365 dgn pj is dit voor 1 paard te doen voor 2 niet meer.
Heb nu tijdelijk de wei van die oude mensen gekregen waar ik het paardje van heb overgekocht die is ook 2400m2 dus dan redt ik het net maar moet wel veel bijvoeren tot juni

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 01:14

Twiggy2008 schreef:
Blensink, geeft niet, ben wel blij dat je het ook gelezen hebt..... ;)
Ik lees ook wel eens te snel of verkeerd of ik roep te snel iets. Dat heb je op internet wel eens, zeker als je thuis andere zaken om je heen hebt..... ;)

Ja, ben echt blij met zoveel voordelen. Ik heb ook als het even kon altijd mensen gezocht die er een beetje hetzelfde instaan als ik doe en je houdt er zelfs mooie vriendschappen aan over! :)
Net als de paarden. :D

Oke, dank je was niet bij de les hahhahha.
Dat geloof ik best :D
Het is eigenlijk de ideale oplossing voor zowel de paarden en de eigenaren.

Flash staat ook op ongeveer 3000m2 en nu met Fer gaat het goed er kunnen zelfs drie paarden opstaan en gebruik maken van de schuilstal.
Uiteraard groeit er dan geen gras meer en in de winter is een groot gedeelte een grote modderpoel maar met goed hooi is het best te doen.
En veel op pad met uiteraard een heerlijke gras stop.
Niet het perfecte plaatje maar zou echt liever gehad willen hebben dat Flash ook met gezelschap in haar wei kon.
Zoals ze nu staat.
Het is grappig en lief te zien hoe ze Fer stuurt en vertrouwen geeft.
Haar wei is haar domein.

Citaat:
@Blensink super zeg dat Flash met de hengst zo goed klikt, ben benieuwd wat het gaat brengen in de toekomst.

Hopelijk gaat het deze keer wel lukken en de toekomst ja ik ben ook zeer benieuwd met Ernesto weet je het nooit :+

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:29

indrasjacks schreef:
Overigens vond ik mijn geval echt niet egoistisch om hem daardoor alleen te laten staan ik dacht juist in het voordeel van mijn paardje.

Nu heb ik inmiddels nieuwe weides aangekocht die van mijn ouders heb ik niet meer daar kan ik eigenlijk 1 paard op zetten want het is niet groot genoeg vind ik 1x 1100m2 en 1x 2400m2 voor 24/7 365 dgn pj is dit voor 1 paard te doen voor 2 niet meer.
Heb nu tijdelijk de wei van die oude mensen gekregen waar ik het paardje van heb overgekocht die is ook 2400m2 dus dan redt ik het net maar moet wel veel bijvoeren tot juni

Blensink deze was overigens niet tegen jouw bedoeld he?