buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:54

Er werd gezegd dat dit topic een perfecte afspiegeling is van de maatschappij. Wijzen naar dit topic, prima... Maar weet dan wel dat er drie vingers naar jezelf wijzen...

Ik begrijp niet waarom jullie nu met z'n allen TS zitten af te zeiken, en niet zuinig ook. Ook dát is een schoolvoorbeeld van de maatschappij.
Iedereen probeert van het goede van de buurman uit te gaan, maar je kent het verhaal niet. Als de buurman echt zo goed was, had hij TS hier op z'n minst over gecontacteerd.
Ik probeer zelf ook altijd van mensen het goede in te zien, ook naar m'n ouders toe als die ergens over roddelen. Wat werd me laatst gezegd: "Hou toch eens op van iedereen het goede in te zien!" Het is gewoon een fact dat er ook rotte appels zijn. Dit ging over iets waar m'n ouders goed van wisten hoe het zat, en ik niet... Is dit niet een vergelijkbare situatie?

Nee, het is niet slim dat TS de draad heeft doorgeknipt. En ja, als de paarden niet van de struiken eten, komen ze er waarschijnlijk ook niet in de buurt. Maar god mag weten wat daar 's nachts allemaal gebeurd.....
Soms kan het gewoon niet goedschiks, en ik geloof niet dat iedereen hier altijd alles goedschiks heeft opgelost of zal oplossen.

TS, Voor een afrastering van 2m moet je een vergunning, je zou de gemeente kunnen contacteren en het verhaal uitleggen. Met je wijkagent overleggen over hoe nu verder.
En ik duim voor een goede afloop met deze boeman ;)

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:54

moonfish13 schreef:
ziamara schreef:
er is ook al 340 x met een oplossing gekomen

Kletsen met de buurman? een 1.80 hoge schutting plaatsen?
Schud jij die effies uit je mouw???
Een extra draadje 40 centimeter boven je palen heb je ook niet 123.

de TS geeft zelf al aan dat de schutting MORGEN verhoogt word!
dan kunnen ze toch 1 nacht in de stal!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:55

Janine1990 schreef:
Er werd gezegd dat dit topic een perfecte afspiegeling is van de maatschappij. Wijzen naar dit topic, prima... Maar weet dan wel dat er drie vingers naar jezelf wijzen...

Ik begrijp niet waarom jullie nu met z'n allen TS zitten af te zeiken, en niet zuinig ook. Ook dát is een schoolvoorbeeld van de maatschappij.
Iedereen probeert van het goede van de buurman uit te gaan, maar je kent het verhaal niet. Als de buurman echt zo goed was, had hij TS hier op z'n minst over gecontacteerd.
Ik probeer zelf ook altijd van mensen het goede in te zien, ook naar m'n ouders toe als die ergens over roddelen. Wat werd me laatst gezegd: "Hou toch eens op van iedereen het goede in te zien!" Het is gewoon een fact dat er ook rotte appels zijn. Dit ging over iets waar m'n ouders goed van wisten hoe het zat, en ik niet... Is dit niet een vergelijkbare situatie?

Nee, het is niet slim dat TS de draad heeft doorgeknipt. En ja, als de paarden niet van de struiken eten, komen ze er waarschijnlijk ook niet in de buurt. Maar god mag weten wat daar 's nachts allemaal gebeurd.....
Soms kan het gewoon niet goedschiks, en ik geloof niet dat iedereen hier altijd alles goedschiks heeft opgelost of zal oplossen.

TS, Voor een afrastering van 2m moet je een vergunning, je zou de gemeente kunnen contacteren en het verhaal uitleggen. Met je wijkagent overleggen over hoe nu verder.
En ik duim voor een goede afloop met deze boeman ;)

Zoals ik al eerder zei, al is die buurman een kl*tzak, dan nog heb je geen recht om die draden door te knippen.
Omheining zou morgen komen, een oplossing voor 1 nacht kan je toch wel vinden?

Janine1990

Re: buurman wil mijn paarden mishandelen (prikkeldraad):mag dit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:56

Fiffil; Heb ik gezegd dat ze dat recht wel had dan?

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:56

Fiffill schreef:
Zoals ik al eerder zei, al is die buurman een kl*tzak, dan nog heb je geen recht om die draden door te knippen.
Omheining zou morgen komen, een oplossing voor 1 nacht kan je toch wel vinden?

Precies. De buurman doet niet zoveel toe, maar TS handelt nu waarschijnlijk in haar eigen nadeel. Dit was niet de enige oplossing er waren ook alternatieven.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 19:58

Janine1990 schreef:
Fiffil; Heb ik gezegd dat ze dat recht wel had dan?

Nee, maar voordat het halve topic er op duikt wat denkt dat ze dat recht kennelijk wel heeft...

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:01

Skygirl schreef:
haflingertje schreef:
[quote="

Ik denk echt niet dat hij het daarom heeft gedaan...

Aangezien het in heel NL een veelgebruikte weideomheining is.

Wat is dan de reden dat hij alleen op de lengte van de paddock een prikdraad heeft gespannen op die hoogte, terwijl de paarden van de ts helemaal niet aan zijn plantjes komen (al jaren niet) Omdat ze het zelf goed heeft afgezet.
Omdat hij het juist op die meters mooi uit vindt zien?

Om te voorkomen dat ze dat ooit gaan doen?

http://i558.photobucket.com/albums/ss27 ... G_0997.jpg

Die planten groeien misschien nog wel wat hoger en dan gaan ze het misschien wel doen.[/quote]

Ja MISSCHIEN wel..
Maar ja de buurman weet ook wel precies hoe hij de ts het bloed onder de nagels vandaan kan halen!
Maar ja als je zo gaat denken kan hij beter in een bunker gaan wonen. (is ts ook gelijk van de buurman af :D )
Misschien plast de hond van de voorbijganger ook wel tegen zijn boompjes in de voortuin.. Als hij daar nou prikkers in de grond zet is ie daar ook gelijk vanaf..
Zo'n vent is dat!!
Jakkes ik ken zo'n vent ook! Afschuwelijk...

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:04

haflingertje schreef:
Ja MISSCHIEN wel..
Maar ja de buurman weet ook wel precies hoe hij de ts het bloed onder de nagels vandaan kan halen!
Maar ja als je zo gaat denken kan hij beter in een bunker gaan wonen. (is ts ook gelijk van de buurman af :D )
Misschien plast de hond van de voorbijganger ook wel tegen zijn boompjes in de voortuin.. Als hij daar nou prikkers in de grond zet is ie daar ook gelijk vanaf..
Zo'n vent is dat!!

Nou lijkt mij toch zeker niet verboden dat je je tuin daarvoor wil behoeden. Beter voorkomen dan genezen. Weet hij veel dat prikkeldraad niet zo handig is.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:07

Skygirl schreef:
haflingertje schreef:
Ja MISSCHIEN wel..
Zo'n vent is dat!!

Nou lijkt mij toch zeker niet verboden dat je je tuin daarvoor wil behoeden. Beter voorkomen dan genezen. Weet hij veel dat prikkeldraad niet zo handig is.

In een dorp waar het meerdendeel paarden heeft.. en op oog hoogte.. |o
Ik blijf erbij. Met een beetje gezond verstand zou je dat dus niet doen. ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:07

Dat het merendeel paarden heeft zegt toch niks over die buurman? En zat paarden die nog achter prikkeldraad staan.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:08

ja op ooghoogte?
er staat ten eerste al een hek voor, dus hij kan er niet tegen aan 'rennen'
hij kan zich hoogstens aan zijn neus stoten.

ja tuurlijk snap ik wel dat TS dat liever niet heeft, wie wel?
maar toch, hij zal zich er LIJKT MIJ niet aan verwonden

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:08

Fiffill schreef:
Dat het merendeel paarden heeft zegt toch niks over die buurman? En zat paarden die nog achter prikkeldraad staan.

En schapen en koeien ook altijd. Bij schapen zit het dan ook op ooghoogte.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:09

Ben eigenlijk wel benieuwd naar verhaal van buurman. Als ik de foto van de tuin bekijk, kan ik me voorstellen dat paarden zonder dat prikkeldraad aan buurmans planten komen.... Als ze nl. aan het prikkeldraad zich kunnen bezeren, hebben ze ook de mogelijkheid planten kapot te maken.

TS heeft nu draad doorgeknipt? Zou ze als ze dat mij flikte, de politie kunnen verwachten en mijn draad en uurloon kunnen vergoeden.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:10

dank je haflingertje... :)

als het zo zou zijn dat de paarden evt later aan zn plantjes zouden kunnen gaan eten hadden we zelf de omheinig wel kunnen gaan verhogen als dat zover is. maar als de plantjes netjes 50 cm vanaf de omheining staan en niet hoger zijn dan 2 meter komt dat niet vaak voor. onze omheinig staat aan onze kant van de grens dus niet op de grens en dat srukje van hem ook. dus nja zijn grond maar wel bewust en zonder mij de kans te geven zelf actie te onder nemen mocht er wat gebeuren.
ik heb express niet meteen de boel doorgeknipt al had ik al wel een tang gezocht en gevonden maar even gewacht en een paar mensen gebeld om mn verhaal kwijt te kunnen (mensen met paarden en weet van de situatie) zodat ik niet in een opwelling dingen zou doen die ik niet wil/ kan maken.
ik kan mn paarden best een ncht binnen zetten maar waarom zou ik dat doen? ik ben blij met mn paarden buiten en wil ze dat niet afnemen door hem. ook niet voor een nachtje. misschien een principe kwestie.

en wat men vroeger met hun paarden (en met koeien en schapen)deden lijkt mij niet aan de orde! er zijn waarschijnlijk nog steeds mensen die ze achter prikkeldraad zetten maar ik niet! mijn keuze.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:10

hmmm uurloon....

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:12

Citaat:
In een dorp waar het meerdendeel paarden heeft.. en op oog hoogte..
Ik blijf erbij. Met een beetje gezond verstand zou je dat dus niet doen.

Er zijn anders ook zat bokkers die hun paarden achter prikkeldraad hebben staan. En dat zijn dan nog mensen met kennis van paarden. Het zou dus maar zo kunnen zijn dat de buurman echt niet weet hoe gevaarlijk prikkeldraad is, aangezien genoeg paardenmensen dit ook niet weten.

Het is een hele vervelende situatie die je normaal gesproken in goed overleg kan opossen. Als de verhouding met de buren slecht is wordt het natuurlijk een ander verhaal, zoals hier het geval is. Ik vrees dat je het met elkaars draden doorknippen alleen maar erger maakt. Wil je er van af, dan kan je jouw omheining beter wat verder van de erfafscheiding verplaatsen, of er een andere omheining voor plaatsen. Onze omheining ligt ook ongeveer een meter van de omheining van de buren af om dit soort zaken te voorkomen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:12

ziamara schreef:
ja op ooghoogte?

Er loopt een diertje tussen de draden te kriebelen, of er beweegt wat.
Je hebt een nieuwsgierigpaard dat het hoofd er tussendoor steekt.
Paard schrikt ineens ergens van en dan is het mis.

Ik denk even aan het topic over veiligheid, wat gisteren op de voorpagina kwam. Niet alleen denkt men te weinig aan de eigen veiligheid, ook denkt men te weinig aan de veiligheid van de paarden...
Hier (bij mijn buren) kwamen een aantal paarden niet eens in een weiland waar prikkeldraad in de sloot lag!!!
Waarom? Een paar jaar geleden is er een paard verongelukt, door plots donderjagen in de wei...
Als een paard kan donderjagen in de wei, kan er meer gebeuren als er prikkeldraad en losse hekken in de wei liggen...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:13

Het niet meer achter prikkeldraad houden is nog maar een paar weken oud dus dat kan die buurman niet weten. Is ook zijn pakkie-an niet. Hij heeft een "tuinafscheiding" ..... en die mag best van prikkeldraad.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:14

Skygirl schreef:
Fiffill schreef:

Dat is dus een reden voor TS om het ook maar goed te keuren?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:15

Janine1990 schreef:
Skygirl schreef:

De TS heeft toch helemaal geen recht om het draad door te knippen. :?

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:16

Janine1990 schreef:
ziamara schreef:
ja op ooghoogte?

Er loopt een diertje tussen de draden te kriebelen, of er beweegt wat.
Je hebt een nieuwsgierigpaard dat het hoofd er tussendoor steekt.
Paard schrikt ineens ergens van en dan is het mis.

Ik denk even aan het topic over veiligheid, wat gisteren op de voorpagina kwam. Niet alleen denkt men te weinig aan de eigen veiligheid, ook denkt men te weinig aan de veiligheid van de paarden...
Hier (bij mijn buren) kwamen een aantal paarden niet eens in een weiland waar prikkeldraad in de sloot lag!!!
Waarom? Een paar jaar geleden is er een paard verongelukt, door plots donderjagen in de wei...
Als een paard kan donderjagen in de wei, kan er meer gebeuren als er prikkeldraad en losse hekken in de wei liggen...

ze kunnen niet bij de planten, dus dan zouden ze in feite ook niet bij het prikkeldraad kunnen komen.

maar als ze er bij kunnen komen, heb je volkomen gelijk.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:16

slimmerik schreef:
Het niet meer achter prikkeldraad houden is nog maar een paar weken oud dus dat kan die buurman niet weten. Is ook zijn pakkie-an niet. Hij heeft een "tuinafscheiding" ..... en die mag best van prikkeldraad.

Ben benieuwd of je ook zo zou denken als deze man naast jou zou wonen!
En dit is vast niet het enige wat er tot nu toe gebeurt is als ik zo de verhalen van ts lees!
Tuurlijk het mag, maar je houdt toch een beetje rekening met elkaar?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-10 20:17

+:)+ janine! en wat anderen doen interesseert me niet (wat omheining en prikkeldraad betreft)

en nee dit is geen tuinafscheiding. lees t topic en bekijk de foto...
ze kunnen niet bij de planten.... maar wel bij het prikkeldraad. dat is toch noet zo moeilijk voor te stellen?? kijk maar naar de foto

en nee wat ik gedaan heb is ook niet goed , dat weet ik.
maar ja er blijven geen keuze mogelijkheden over in dit geval. hij had ook aan kunen geven dat hij een hogere afscheiding wil of het anders zelf doet. dat is niet gebeurd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:17

Fiffill schreef:
Janine1990 schreef:

De TS heeft toch helemaal geen recht om het draad door te knippen. :?

Het ging mij er om dat de vergelijking met schapen en koeien werden getrokken, dat die er achter staan, betekent dus blijkbaar dat TS dat ook maar prima moet vinden?

Ik heb nergens gezegd dat ik vind dat TS het recht heeft om de draad door te knippen, dat heb ik daarnet ook al aan je duidelijk gemaakt. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:18

Je had een extra draad kunnen spannen een halve meter van de omheining af bijv? Zat extra keuzes.