2 of 3 keer per dag mest verwijderen en zo nodig stro erbij. Onze paarden staan aan huis met een inloopstal, dus dit is goed te doen en zo staan ze er altijd schoon bij!
Dagelijks drollen eruit en opstrooien, paar keer per week de echt natte plekken uit de stal en 1 keer per week de hele stal leeg.
Maybritt90
Geplaatst: 14-12-10 00:01
Elke dag mesten.. Drollen en natte plekken eruit. Halve plak stro erbij, zodat ze 's avonds een lekker warm bedje hebben..
__Kirsten__
Geplaatst: 14-12-10 00:05
Ik maak elke dag de hele stal schoon. alles wat vies is haal ik eruit en veeg de stal aan, dan het (schone) stroo wat ik er over heb als onderlaag en dan nog vers stoo erbij
Gipsylover
Geplaatst: 14-12-10 12:05
Bij ons doen ze het elke dag opstrooien, en 1 keer per week de hele stal leeg.
Er wordt elke dag opgestrooid en op zondag wordt de hele stal leeggehaald
kimmert
Geplaatst: 14-12-10 12:12
elke dag behalve zondag, 2 keer in de week gooi ik er een nieuwe vlasbaal in. Heb een lekkere bodem vooral met dit koudere weer. En 1 keer in de week haal ik de hele piesvlek weg.
maringe
Geplaatst: 14-12-10 13:54
Die van mij hebben een laag schone houtsnippers van 30 cm. S'morgens als ik ze voer doe ik ook de drollen eruit. tegen de middag gaan ze naar buiten, dan doe ik alle drollen eruit en leg de stal vlak en rond 4 uur gaan ze binnen en als ik dan s'avonds weer op stal kom dan doe ik weer de drollen verwijderen en 1 keer in de week haal ik de natte plekken uit de stal en 1 keer in maand gaat er 1,5 kuub nieuwe snippers in de stal.
bartjeminoes
Geplaatst: 14-12-10 14:54
elke dag alles wat vies is en dan het schone verspreiden over de stal en dan een paar plakken er bovenop:)
Ismay1992
Geplaatst: 14-12-10 16:10
Bij mij wordt er 1x in de week gemest. Ze schuiven dan de deuren van de ene rij het gangpad in en kunnen dan met de shovel alles in 1x weghalen, hierna gaat natuurlijk de tweede rij (de paarden staan dan buiten!).
Zelfs houd ik iedere dag haar stal bij. Als ik tijd te kort kom gooi ik de hopen in de hoek en verdeel het schone stro weer (ze krijgen iedere dag een plak schoon stro).. Als ik genoeg tijd heb haal ik de hopen weg met kruiwagen etc.
Elke dag in de stal het vieze eruit en wat bijvullen met proper vals. En 1 keer per week alle drollen uit de wei.
Kim90
Geplaatst: 14-12-10 16:29
bij mij gaat iedere dag de hele stal leeg, ik heb paarden die al het stro opeten en er dus alleen maar poep overblijft, dus het moet wel. Ik gooi er ook niet meer dan 2/3 plakken per dag in omdat het toch weer op gaat.
De paardjes op iets anders zetten gaat helaas niet, omdat het mest van de stallen voor tuintjes gebruikt wordt. ( Ik huur stallen, dus ik heb er niet veel zeggenschap over )
En ach het gaat prima zo
Corellaa
Geplaatst: 14-12-10 16:32
Elke dag drollen eruit en stal rechttrekken. Wanneer er een natte plek (of plekken bij merries ) naar ''boven'' komen gaan die eruit en dan ook meestel een nieuw pak erin
(ik heb het dan over vlasstallen ) Bij de merrie meestal 1 keer per week een nieuw pak bij de ruin eens in de 2 weken. In de winter met erg slecht weer word er meer uitgehaald en bijgegooid uiteraard ! (dan staan ze vaker binnen)
Resfeber
Geplaatst: 14-12-10 16:34
3 keer in de week heel de box leeg halen en schoon spuiten/vegen. En bijna elke dag grote hopen en natte plekken eruit scheppen (+ laagje erop in de winter)
1 x per dag alle drollen en al het plas eruit en nieuw stro erbij(heb elke dag 2 grote kruiwagens, soms zelfs 3) Helemaal leeg halen wanneer nodig. Nu al 4 dagen achter elkaar , stal lekt namelijk maar dak wordt vvan de zomer pas vervangen. Paard is op dit moment erg vies sinds ze drachtig is.
Iedere dag de natte plekken en drollen eruit. Dan is de stal eigenlijk helemaal schoon.
Nu met de kou laten we een drollenlaagje onderop.
_Hoefslag_
Geplaatst: 18-12-10 22:48
iedere ochtend en avond. 1x in de week de onderlaag goed verdelen. 1x in de maand hele stal leeg en word de stal met een speciale machine schoongemaakt, dat is een machine die gaat over de grond met een hele harde stralen en die stralen spuiten dan ook tegen de muren aan. schoon stro krijgen ze wanneer dat nodig is, dat is om de 2/3 dagen. met wedstrijd houd ik het nog wat beter bij. de paarden staan de hele dag binnen en krijgen constant hooi bijgevoerd en 2x per dag krachtvoer. ze zijn allemaal voorzien van een zout-/minerale blok en als het nodig is een jolybal. paarden staan in rijen tegen over elkaar.
hartjeukkie
Geplaatst: 18-12-10 23:23
in de zomer gewoon iedere dag vieze plekken eruit halen en nieuw stro ( en natuurlijk kuil) erin, maar nu in de winter als het zo heel erg koud is laat ik het een week liggen, ik mest dan op zondag uit, gooi er een hele baal stro in en dat iedere dag rechtscheppen en 2 plakken stro eroverheen zodat ze wel droog staat maar het is dan wel warmer voor haar. En als ze plassen zakt dat bovendien meteen door naar onder, waardoor het bovenop altijd droog is.
iedere dag. Soms laat ik wat meer liggen zodat er een bodempje in de stal ligt. Meestal 1 à 2 kruiwagens stro erbij, zijn geen plakken.
dennisje
Geplaatst: 18-12-10 23:27
ik mest elke dag uit zoals natte plekken en zn hoopjes en als het weer tijd is weer nieuw vlas erin meestal elke week 2 pakken erbij.
liseke
Geplaatst: 18-12-10 23:31
Mijn paard staat op stropellets en staat alleen s'nachts op stal. Ik haal elke dag de mest eruit. Wanneer de natte plekken naar boven komen strooi ik een nieuwe zak. Nu staat hij 24 per dag op stal (tijdelijk op school) en mest ik 2 keer per dag uit.
Poiuytrewq
Geplaatst: 18-12-10 23:35
Ik ga elke dag even tuinieren . Haal heel de stal overhoop en de drolletjes haal ik er tussenuit. Gelukkig draait ze niet zoveel door de stal dus zijn dat gewoon hoopjes, een elke uit elkaar verdwaalde hoop wat allemaal kleine drolletjes zijn .
Gebruik opzich niet veel vlas en hoef ook niet heel mijn stal leeg te trekken elke week. 1 baal vlas pw Soms als ik weinig tijd heb sla ik het uitmesten over, kan opzich best een keer.