ilse86 schreef:Ik heb er persoonlijk een beetje moeite mee dat mensen vaste kosten voor een deel willen "verhalen" op de bijrijders. Dus ook kosten die ze sowieso wel hebben als het paard ook stilstaat. Dus hoefsmid, voer, strooisel, dierenarts.
dat is maar betrekkelijk. Een paard dat serieus gereden wordt brengt toch heel andere kosten met zich mee dan een paard dat alleen weiversiering is. Ik ben er in al dit soort situaties altijd vanuit gegaan dat degene die er de meeste baat bij heeft, ook de meeste kosten draagt. En vaak komt dat neer op een gesloten portemonnee, maar ik kan me ook voorstellen dat je ervoor betaald wordt om een paard te rijden of juist het omgekeerde.
wat dacht je van een ervaren ruiter die een paard voor iemand corrigeert/bijhoudt, door er wekelijks een kee rop te rijden? In dat geval vind ik een bijdrage van de eigenaar aan de ruiter niet vreemd.
Of een ervaren wedstrijdpaard dat een stapje terug in de wedstrijden en door iemand als leerpaard kan worden gereden, inclusief bv wedstrijden op een lager niveau? Dan vind ik een bijdrage van de ruiter aan de eigenaar niet vreemd.
Of een ervaren ruiter die een wedstrijdpaard zoekt omdat zijn eigen paard geblesseerd is? Dan lijkt me een gesloten beurzen aanpak een aardig idee.
/poging om het wat concreter te maken