RightOn schreef:geloof best dat er paarden zijn die het niet erg vonden om s'avonds op stal te gaan maar er zijn tenslotte stalondeugden die ontstaan door te veel, te lang op stal staan....ik denk dat je naar elk paard afzonderlijk moet kijken waar het dier gelukkig van wordt. ik heb een paard voor mijn plezier maar wil hem ook plezier geven en dat deed ik door hem in een bewegingsstal te plaatsen.Twiggy2008 schreef:Hmmm, ik zou die 'paarden achter draadjes' wel eens willen zien als ze in ons natuurgebied in de kudde zouden komen 'wonen'. Wij hebben geen draadjes overigens, maar wel veel ruimte. Daaraan zie je dat paarden ook een soort ritme hebben, graag rond trekken, gewoon lekker graag paard zijn....... Alleen de oude en zieke dieren trekken dat leven moeilijker, maar gewone gezonde paarden doen bij ons allemaal mee met dat leventje. Ook paarden die eigenlijk veel op stal staan (bv. de paarden die in het land komen met blessures). Vind ik dan toch wel boeiend of zullen het heel toevallig allemaal dezelfde types paarden zijn?
het staat niet onomstotelijk vast dat alle paarden die wel achter een draadje staan en s'avonds naar binnen gaan het minder goed hebben dan jouw paarden in een natuurgebied.
Helemaal mee eens!
Ik vind het allemaal zo kortzichtig, alsof elk paard hetzelfde is.
Nee! Elk paard is anders!
qua eigenaren denk ik idd dat de groepen bij elkaar komen die in dezelfde richting denken over de huisvesting van hun paard. Vaak zie je ook verschil in het soort paarden.
om maar even een voorbeeld te geven...ik heb 2 shetlanders en 4 kwpn-ers. De shetjes kunnen met die dikke vacht gewoon veel meer hebben en staan naar mijn idee ook dichter bij de natuur.
Het verschil bij mijn 4 kwpn-ers is groot ook qua uiterlijk!
Ze gaan een verschillend aantal uren naar buiten, gewoon omdat zij zelf aangeven wat hun behoeftes zijn.Ook het weer speelt daarin mee.

. Of bedoel je het in het algemeen? Ik vraag me gewoon even wat af, meer niet....... En bij ons staan paarden van diverse soorten eigenaren. Om maar even een beeld te geven diverse eigenaren tussen naturals en ubertraditionelen in.