noodweer, op stal of buiten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Re: noodweer, op stal of buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 10:34

Nou.... wat een noodweer.... het heeft gisteravond rond 7 uur geloof ik 1 bliksemflitsje gegeven met 2 druppels regen.
Verder niks...
Nouja oke vanochtend een hoosbui regen...

quibusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 16:09

Haha, nou inderdaad stelde niets voor. Hoop alleen dat de horwsies vanochtend nog even binnen stonden, toen was de regen echt even flink hard!!!

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:43

als het voorspelt is zet ik ze binnen. als ik snachts wakker van de onweer ofzo word laat ik ze buiten staan ;)

Dorine_Tibo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:45

quibusjes schreef:
Haha, nou inderdaad stelde niets voor. Hoop alleen dat de horwsies vanochtend nog even binnen stonden, toen was de regen echt even flink hard!!!

nou bij ons is het wel tekeer gegaan ! 1x hoorde ik de ramen trillen!
maar uiteindelijk viel het heel erg mee, alleen ging de onweer net over mijn woonplaats heen :+ maar het weer alarm was wel een beetje overdreven ;)

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 08:48

Wij hebben ze binnen gezet vanwege het WEERALARM! Was achteraf niet nodig geweest. Voor onweer zet ik ze nooit binnen, het ging nu puur om de GROTE hagelstenen die voorspeld waren, maar niet gezien hebben.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 09:34

Ik vind het prima als ze een weeralarm afgeven (beter te vaak dan te weinig). ;)
Maar de ervaring heeft me geleerd dat het met het weer hier in NL over het algemeen wel heel erg meevalt. Mijn paard staat 24/7 buiten en ik heb hem eigenlijk nog nooit buiten zien staan in weer, wat echt te erg voor woorden was. Nog nooit. :D
Hooguit in de winter met langdurige, heftige regen (wat geen weeralarm waard is), maar dan doe ik zijn regendekentje wel op opzo (al ligt die deken meer te verstoffen in mijn kast). :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:24

Tommie stond binnen. Gaf me een beter gevoel. Achteraf heel niet nodig, maarja.

stepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 10:32

hier gaan ze op stal ook bij heel erg warm weer gaan ze hie i de ochtend een paar uur naar buiten maar zo snel de temp erg stijgt gaan ze op stal
dus ook zonder de storm waren ze naar binnen gegaan

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 00:15

Onze paarden blijven lekker buiten lopen. Ze staan over het algemeen best beschut en die van mij moet je zowiezo niet binnen zetten. Ze staat altijd lekker rustig met noodweer. Heb haar 1x binnen gehad met noodweer maar toen werd ze juist panisch.

joytje_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 08:24

Dit vind ik ook zo'n moeilijk iets. Hun stallen(shetlanders) zijn nog niet klaar, maar ze hebben wel een schuilstal om (zo als de naam al zegt) in te schuilen. Ze gaan overigens alleen in de schuilstal staan als het heel heet is. Met regen nooit. Regen zelf vind ik niet erg dan blijven ze lekker buiten. En als het heel lang achter elkaar aan regent kan ik ze ook nog een regen/winterdeken opleggen. Maar ze hebben zelf een hele dikke vacht. Nu nog niet maar dat komt nog wel. Met onweer staan ze nooit in de schuilstal. Waarschijnlijk omdat ze dat eng vinden en in hun weiland alles beter in de gaten kunnen houden. Die van mij staan dan gewoon in het weiland en zijn verder rustig. Verder staan ze bij huis dus we kunnen het goed in de gaten houden. Maar hagel is toch wel veel minder fijn voor ze.

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:17

Ik haal haar vaak net voordat de regenbuien, onweer etc uitbarsten naar binnen.
Mocht het al onweren dichtbij dan laat ik haar staan, ze wil dan gewoon niet mee omdat ze graag wil zien wat er allemaal om haar heen gebeurd en waar het vandaan komt. Ze staat ook niet in een open wei en het weiland is midden in het dorp bomen en boerderijen om haar heen dus dan maak ik me ook niet heel erg veel zorgen. Ze heeft een uitloopstal aan huis en als ik haar binnenhaal met noodweer gaat ze dus gewoon in dat weer buiten staan :j

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:23

Ik haal ze altijd naar binnen met noodweer.

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 22:25

Als het weer echt te erg word gaan ze bij mij ook naar binnen .

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 08:51

PP > VSW

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 13:59

Mijn paarden staan 's nachts sowieso binnen. Vind het geen prettig idee dat ze bij onweer en bliksem buiten staan, maar is het overdag noodweer hebben ze pech en staan ze gewoon buiten.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:52

Het isd hier nu wel verschikkelijk weer en gaat goed tekeer :| Rheal kan het wel hebben maar ben benieuwd hoe onze nieuwe aanwinst Shaikyria erop reageert.

Beiden staan momenteel op stal, iets wat ik niet doe om het noodweer, puur omdat deze 2 elkaar nog niet zo mogen ;) anders lekker naar buiten en de stal open laten staan, kunnen ze zelf kijken wat ze doen.

En GODZIJDANK dat ik om half 10 al terug ben gefietst van me werk naar huis :j anders was ik echt in dat weer teruecht gekomen brrrrr....

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:57

Het is bij ons ook een ramp... Ze staan daarom ook allemaal binnen.
En allemaal stond ze te rillen van de kou...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 21:58

die bolle van mij staat buiten :=
ik heb hem niet eens een onweerskusje gegeven :oo
ik dacht namelijk dat de flitsen in de lucht van de plaatselijke discotheek waren _O- :')

denk dat wij buistaartje hebben nu :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:14

Nou het is hier in Rotterdam ook een soort lichtshow *D 8-) of alsof er steeds foto's worden gemaakt... met tussendoor prettig afkoelende regen :D kan het gras eindelijk weer een beetje bijkomen.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:21

Naaltje schreef:
ik dacht namelijk dat de flitsen in de lucht van de plaatselijke discotheek waren _O- :')
Haha dat dacht ik ook toen ik net van werk naar huis fietste.

Onze paardjes staan ook gewoon buiten, ik vind het altijd maar doodeng.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 22:22

Naaltje schreef:
die bolle van mij staat buiten :=
ik heb hem niet eens een onweerskusje gegeven :oo

denk dat wij buistaartje hebben nu :)

Hahahaha :D

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 17:16

Ik heb in bed liggen woelen en maar denken: stop met regenen, stop! Want paardje was ook buiten. Ze zag er trouwens fris gewassen uit de volgende dag. ;)

Gerianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:42

ik zet ze vaak binnen, maar soms door omstandigheden moeten ze buiten blijven. ;)

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 16:06

Die van ons waren echt heel erg afgekoeld.... de meeste stonden echt te rillen...
En die van mij staat ook nog eens onder een eczeemdeken, die zeiknat was geregend... dus warm krijgen ging het voor haar niet meer worden als ik haar had llaten staan.

Speedy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 14:08

mijn vz paard heeft een inloopstal, dus ze kunnen het zelf weten ;)