superwoman schreef:patserke schreef:@superwoman: ik had zelf 2 jaar niet gereden, ze voelde voorwaarts aan, maar ik dacht dit iseen kwestie van wennen, omdat ik er ook even tussenuit was.
thuis was ze heel zuur, ook erg voorwaarts en moeilijk terug te rijden. als ik me been eraan legde vloog ze naar voren en in stap dribbelen, een bonk stress, en er kwwam melk uit haar tepels, ik kreeg de vrouw moeilijk te pakken zowel mail als bellen..ik heb niet laten keuren, heb ik veel spijt van, dan had ik niet zoveel kosten en stress gehad. ze heeft in de tussentijd ook nog een aantal maanden in arnhem gestaan met soortgenootjes, dan ging ik in het weekend naar dr kijken en even wat stappen door de bossen
wel was ze zuur met aansingelen daar, niet wetend dat het bijv rugklachten zouden kunnen zijn
Niet alleen het niet keuren is een fout van de koper (onderzoeksplicht)
Maar ik kan ook niet begrijpen waarom je niet iemand met verstand van paarden mee had genomen en je een paard ging kopen na 2 jaar niet te hebben gereden..
Bij mij zou je niet eens het paard mogen bekijken...omdat ik simpelweg iemand zoek die er meer voorbereiding in wil steken.
Een paar prive-lessen op een manege kunnen al voldoende zijn om er weer "in" te komen.
@Yommie: wat verwacht je van de dierenarts?
Volgens mij kun je beter iemand bellen die verstand heeft van jouw rechten en je kan vertellen welke stappen je moet ondernemen.
Zover ik heb begrepen heeft jouw dierenarts het paard niet gekeurd of gezien?
dat ik een onderzoek plicht heb je gelijk in ,maar dan nog had ik niet gezien dat hij weefde..
maarja dierenarts om advies gevraagt en die zegt"terug brengen"niet alleen om de slijtage etc,maar hij weet hoe gek ik ben met mijn andere paard,en de kans dat andere paarden het gaan overnemen zit er in..
Dus dan zou ik hem al apart moeten zetten ,wat niks oplost,want hij gaat dan de hele dag weven..
En ik heb ook met andere mensen te maken daar,en ik denk ook niet dat hun zitten te wachten dat hun paard straks het zelfde gaan doen...
Het is heel jammer maarja..nu nog de vorige eigenaresse te pakken krijgen...