wie heeft paard/pony nog meer alleen staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 02:55

@spicegirl:
een merrie leid de kudde,een hengst beschermt. :+

Pessade @ laat je niet gek maken.
in nederland word een hengst idd vaak verkeerd gehouden,binnen zonder contact en geen weidegang.
meestal paarden waarbij het geen toegevoegde waarde heeft om ze hengst te laten en regelmatig zo druk dat ze je poten onder je lijf vandaan zouden kappen [ik heb ze te veel gezien ;) ]
in die gevallen vraag ik ook altijd: waarom hengst laten.

zoals jij beschrijft hoe je je paarden houd? petje af,mogen meer hengsteneigenaren een voorbeeld aan nemen.
Laatst bijgewerkt door Judje op 25-02-09 14:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd & quote verwijderd.

Pessade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:28

Hihi, ik laat me niet gek maken. Probeer soms alleen door "ondoordringbare" muren heen te komen van mensen met vooroordelen over hengsten, hun gedrag, hun huisvesting en karakter. _-:(

Zoals mn dierenarts zegt: Amai, als ik incarneer kom ik terug als hengst bij jou op stal!
Tegen die tijd hoop ik voor hem dat mijn nieuwe dierenarts niets tegen hengsten heeft ...... ;)

kazary

Re: wie heeft paard/pony nog meer alleen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:20

En andere proberen door de ondringbare muren heen te komen dat hengsten alleen moeten staan of dat castratie anders een beter alternatief is om het welzijn te verbeteren. :)
Het heeft niets met het tegen hengsten zijn te maken, maar de huisvesting die de meesten eigenaren daarbij mee brengt.