Cinnepin schreef:modder wangen hahaha klinkt zo leuk
is ook leuk
echt als ik mijn paard als parttime varkentje rond zie scharrelen.......... heb ik het helemaal naar mijn zin
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Cinnepin schreef:modder wangen hahaha klinkt zo leuk
echt als ik mijn paard als parttime varkentje rond zie scharrelen.......... heb ik het helemaal naar mijn zin

. En de meeste paardenbezitters vallen toch echt onder die categorie.
KiWiKo schreef:Anoniem schreef:modder wangen hahaha klinkt zo leuk
is ook leuk![]()
Yinari schreef:Maar ik had het ook over de gemiddelde recreatie en amateurwedstrijdruiter. En de meeste paardenbezitters vallen toch echt onder die categorie.
In die categorie wordt de scheermachine ook flink gebruikt
Yinari schreef:Maar ik had het ook over de gemiddelde recreatie en amateurwedstrijdruiter. En de meeste paardenbezitters vallen toch echt onder die categorie.
KiWiKo schreef:Yinari schreef:Maar ik had het ook over de gemiddelde recreatie en amateurwedstrijdruiter. En de meeste paardenbezitters vallen toch echt onder die categorie.
onnodig...... helemaal mee eens!
die van jou maakt bijzonder vacht aan ........
want ik val toch ook onder de catagorie amateurwedstrijdruiter - recreatieruiter. knooopje schreef:Cinnepin schreef:Ik vind scheren onzin! Zo'n paardje maakt niet voor niets een vacht aan! Gewoon lekker de natuur zijn gang laten gaan en niet dat proces verklooien omdat jij geen zin heb om langer uit te stappen of om dat hij er anders niet uitziet op shows en wedstrijden etc.
Als je een paardje in t zweet rijd en je stapt ff lekker uit is de onder vacht allang droog en kan ie gewoon weer naar buiten ( of stal net waar je hem hebt ).
Enne oja voor t uiterlijk, ik vind t er absoluut niet uitzien trouwens!
hihi kijk naar de manen van je fjord!dat is niet natuurlijk!
) Twiggy2008 schreef:Wat ik dan weer niet snap, he, nu we het hier toch over hebben.... Sommigen op bokt vinden het zo zielig, een paard het hele jaar door buiten. Want dan krijgen ze het koud, al die nattigheid, blabla.... Maar in dit soort topics lees ik weer hoe lastig en dik een wintervacht kan zijn en dan hebben alle paarden het ineens bloedheet en een superdikke vacht. Ik snap dat niet zo, eerlijk gezegd. Kan aan mij liggen, hoor, maar ik vind die nuance toch altijd weer bijzonder.
Overigens heb ik ook ergens een opmerking geplaatst over 'medische indicaties'. Lees nou eerst eens goed, voordat je reageert op mijn post. En probeer te begrijpen waar IK het over heb en niet waar jij het over hebt, want dat zijn twee totaal verschillende zaken.
) zijn de enige op onze recreatieve stal die niet scheren en met dekens in de weer zijn!
) Twiggy2008 schreef:Helina0611, kun jij nou een beetje lezen of niet?![]()
Jij hebt het over een paard met koorts. Dat is iets heel anders dan waar ik het over had, hoor, mocht je het nou nog niet snappen.Overigens heb ik ook ergens een opmerking geplaatst over 'medische indicaties'. Lees nou eerst eens goed, voordat je reageert op mijn post. En probeer te begrijpen waar IK het over heb en niet waar jij het over hebt, want dat zijn twee totaal verschillende zaken.
connie1964 schreef:hmm ik houd niet van geschoren paarden,vind t erg onnatuurlijk.Het hele verhaal over dat paarden zo verschrikkelijk nat en bezweet zijn,lijkt me sterk overdreven (behalve voor de echte wedstrijdruiters)Ik geloof niks van de verhalen van mensen die eens een keer naar een wedstrijdje gaan en dan al die poeha met 30 grams deken dan weer 100 gram enz enz
Paard is paard en geen barbiepopje.
Verder lees ik vaak over kouvatten en nat op de wei,ten eerste vat je kou door een virus.Paard zou hoogstends spierpijn kunnen krijgen als ze drijfnat en in de kou en in de schaduw op een wei gezet worden.Lijkt me dat niemand dat doet toch.
Verder heeft iedereen t erover dat je een paard wel een half uur uit zou moeten stappen na die wedstrijden?Uhh zweetdeken,kwartiertje uitdampen en voordat je thuis bent is je paard toch weer droog ofniet?
Ineke2 schreef:Meestal is het avond als ik rijd (doordeweeks in elk geval) en nu met deze kou zet ik hem dan echt niet buiten na het rijden.
Hij blijft in de paddock ook veelal maar stil staan en dat in combi met wind vind ik niet zo geslaagd.
Ik verhuis zaterdag naar een stal waar hij overdags in de paddock gaat s'winters de hele dag met vriendjes. Maar s'avonds op stal. Dan heb je dus in principe weer het zelfde.
connie1964 schreef:hmm ik houd niet van geschoren paarden,vind t erg onnatuurlijk.Het hele verhaal over dat paarden zo verschrikkelijk nat en bezweet zijn,lijkt me sterk overdreven (behalve voor de echte wedstrijdruiters)Ik geloof niks van de verhalen van mensen die eens een keer naar een wedstrijdje gaan en dan al die poeha met 30 grams deken dan weer 100 gram enz enz
Paard is paard en geen barbiepopje.
Verder lees ik vaak over kouvatten en nat op de wei,ten eerste vat je kou door een virus.Paard zou hoogstends spierpijn kunnen krijgen als ze drijfnat en in de kou en in de schaduw op een wei gezet worden.Lijkt me dat niemand dat doet toch.
Verder heeft iedereen t erover dat je een paard wel een half uur uit zou moeten stappen na die wedstrijden?Uhh zweetdeken,kwartiertje uitdampen en voordat je thuis bent is je paard toch weer droog ofniet?