Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
)
)
Beetje onvriendelijk dat ik vroeg van welke planeet je kwam, maar toen wist ik nog niet dat je pas op bokt zat. Dan heb je inderdaad heel wat discussies gemist.
Welkom op bokt en fasten your seatbelts
)
, maakt niet uit hoor maar je hoeft niet zo neerbuigend te doen tegen de jongeren onder ons
arno8 schreef:Ik snap het best als iemand een andere mening heeft, maar waarom moeten mensen hun mening toch zo opdringen? Ieder heeft zo zijn eigen kijk op wat het beste is. Ik leer ook altijd nog van anderen. Maar ik ga toch ook niet mijn mening aan anderen opdringen?
) en terecht. Volgens mij ben je niet wijs als je een paard niet op een wei zet. Komt op 't zelfde neer als de beesten in de bio industrie.

Chris_Luxz schreef:arno8 schreef:Ik snap het best als iemand een andere mening heeft, maar waarom moeten mensen hun mening toch zo opdringen? Ieder heeft zo zijn eigen kijk op wat het beste is. Ik leer ook altijd nog van anderen. Maar ik ga toch ook niet mijn mening aan anderen opdringen?
sflj schreef:Maar met een beetje geluk krijg je straks (gedeeltelijk) onze mening opgedrongen door de overheid.) en terecht.

Citaat:Volgens mij ben je niet wijs als je een paard niet op een wei zet. Komt op 't zelfde neer als de beesten in de bio industrie.

Chris_Luxz schreef:Dan heb je mijn opmerking verkeerd geïnterpreteerd, ik doelde op mijn wedstrijdpaard. Voor hem is het niet goed om de hele dag buiten te staan gezien hij volop in training staat. Geen deken is dik genoeg voor mijn geschoren paard om hele dagen buiten te laten staan, dan zouden ik 'm van hoef tot oor moeten inpakken...
Chris_Luxz schreef:Dat vindt ik inderdaad daar ik mijn wedstrijdpaard al 11 jaar heb en door en door ken. Hem doe ik geen plezier met 3 uur verplichte weidegang/paddock. . Wat ik wel belangrijk vindt is dat hij(verplicht) bewegeing "krijgt". Dus er wordt 20 minuten mee gestapt, ze gaan 40 minuten de molen in (vol programma) en ze worden dagelijks getraind. .
nielsd schreef:En vind je het gek dat ie het buiten niet lekker vindt. Wat de boer niet kent eet ie niet.
sflj schreef:@Chris: leuk! Maar met een beetje geluk krijg je straks (gedeeltelijk) onze mening opgedrongen door de overheid.)

Na een uur of 1 is ze het zat, en gaat ze onder de draadjes door, en loopt ze uit zichzelf naar haar stal.
Dit is de laatste dagen weer wat nieuws. Hóe ze eronder door komt is ook nog maar de vraag. Maar ik hoop dat dit een paar-dagen-actie is, en dat ze binnenkort gewoon weer lekker buitenblijft.
Eerder kwam die van mij ook minder buiten dan nu, maar ze zat erg onder de plak van haar haar 2 weidemaatjes, en als ze het zat was op de wei zette ze zichzelf op stal (tot grote frustratie van de persoon die iedere keer alle draadjes weer aan elkaar kon knopen). Maar sinds ze bij mij is, en de hele dag in een grote kudde op de wei loopt is ze wat dat betreft echt veranderd, van een paard dat na 2 uurtjes bij de draad stond naar een paard dat soms dagen heeft dat ze eigenlijk savonds helemaal niet naar binnen wil (27/7 buiten is ook geen optie ivm eczeem). Dus een paard gedraagt zich ook gewoon naar wattie gewend is.. Ik geniet er iig erg van dat zij met haar kudde de hele dag buiten rondrent
Van een goede discussie met argumenten leert men meer dan van persoonlijke aanvallen.