Focussed schreef:De goedkoopste tip: Geen paard nemen
De enigste goede tip voor de TS (vind ik).
Als je een paard wilt houden met de gedachte 'het moet goedkoop zijn'. Begin er dan niet aan... Want paarden houden is zo is zo duur.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Focussed schreef:De goedkoopste tip: Geen paard nemen
lindake schreef:Focussed schreef:De goedkoopste tip: Geen paard nemen
De enigste goede tip voor de TS (vind ik).
Als je een paard wilt houden met de gedachte 'het moet goedkoop zijn'. Begin er dan niet aan... Want paarden houden is zo is zo duur.
lindake schreef:De enigste goede tip voor de TS (vind ik).
Jol1 schreef:@CandyQueen, ik weet niet of TS een shetlander wil aanschaffen, maar als je een echt rijpaard wilt dan zul je toch ook een stal nodig hebben. Een paard 24/7 in de wei zetten, omdat het zo lekker goedkoop is, vind ik toch wat kortzichtig. 24/7 in de wei kan niet zonder schuilstal en ook moet je hooi en krachtvoer bijvoeren.
JoyCiej007 schreef:Dat was niet erg serieus bedoeld, Rosita.......... en juist daarom heb ik de '' smiley er bewust achter gezet
Ik houdt dan wel niet helemaal 100% onze pony's 'natuurlijk', maar ook onze pony's lopen 24/7 op de weide met schuilstal. Waarom zou ik 24/7 weidegang belachelijk maken, 't is juist heerlijk voor de paarden, en ik weet wel zeker dat ze zich daar 10x meer happy bij zullen voelen dan 23/7 op stal en dan 1 uurtje even uit de stal worden geplukt om te rijden, en met mazzel misschien ingepakt in peesbeschermers (paard zou zich maar verwonden!) eventjes op de wei of in de paddock.
Jol1 schreef:@CandyQueen, ik weet niet of TS een shetlander wil aanschaffen, maar als je een echt rijpaard wilt dan zul je toch ook een stal nodig hebben.
Narya schreef:lindake schreef:De enigste goede tip voor de TS (vind ik).
De TS heeft al aangegeven dat het daar helemaal niet om te doen is. Toch vind ik dit helemaal geen gekke vraag hoor. Hoe meer je aan vaste lasten betaald, hoe minder er in je spaarpotje voor noodgevallen kan. Het salaris van de gemiddelde mens is niet eindeloos en dat geld dat je dan niet uitgeeft, kan altijd later nog van pas komen. Dat versta ik in ieder geval onder goedkoop een paard houden. Zo heb ik echt geen zadel nodig dat duurder is dan mijn paard zelf, een karrevracht aan dekens of een tig aantal Anky-setjes. Een doe-het-zelf-stal of 24/7-wei zijn goedkopere manieren om paarden te houden dan een all inclusive pensionstal. Wellicht zijn er A en B-merken voer, waar je de helft bespaard als je geen grote naam neemt. Van dat alles wordt je paard echt niet slechter. Het kan toch niet verkeerd zijn dan om daar eens over na te denken?
piecon schreef:Goedkoop een paard houden bestaat niet.
Yinari schreef:Jawel! Hier wel.
Het meeste kan je denk ik besparen op een goedkoper stalling. Dan zul je waarschijnlijk bepaalde luxe moeten inleveren. Een binnenbak hoef je dan niet op te rekenen en meestal ook niet op een stapmolen, solarium, uitgebreide kantine en stalactiviteiten zoals officiele wedstrijden.
Maar die dingen kun je opzoeken, eventueel bij een stal in de buurt.
Jol1 schreef:@CandyQueen, ik weet niet of TS een shetlander wil aanschaffen, maar als je een echt rijpaard wilt dan zul je toch ook een stal nodig hebben. Een paard 24/7 in de wei zetten, omdat het zo lekker goedkoop is, vind ik toch wat kortzichtig. 24/7 in de wei kan niet zonder schuilstal en ook moet je hooi en krachtvoer bijvoeren.
_rosita_ schreef:JoyCiej007 schreef:Dat was niet erg serieus bedoeld, Rosita.......... en juist daarom heb ik de '' smiley er bewust achter gezet
Ik houdt dan wel niet helemaal 100% onze pony's 'natuurlijk', maar ook onze pony's lopen 24/7 op de weide met schuilstal. Waarom zou ik 24/7 weidegang belachelijk maken, 't is juist heerlijk voor de paarden, en ik weet wel zeker dat ze zich daar 10x meer happy bij zullen voelen dan 23/7 op stal en dan 1 uurtje even uit de stal worden geplukt om te rijden, en met mazzel misschien ingepakt in peesbeschermers (paard zou zich maar verwonden!) eventjes op de wei of in de paddock.
Excuses dan bij deze Joyce.... Internet en interpretaties van smileys he
natural_ schreef:Weiland van een boer huren met schuilstal erop. Vlas erin en zorgen dat ze genoeg hooi hebben (kan ook gewoon van de boer). Shetlanders zijn goedkoop en hard, maarja als je iets groters wilt maakt het natuurlijk allemaal niet uit, als het ziek word ben je toch wel de pineut!
Ik had 2 shetlanders en was E40,- per maand kwijt aan alles. Pakken vlas, brokken, hooi, huur van het land, wormenkuur, hoefsmid! All in on.. Maar ik was een mazzelpikkie denk ik!