Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:52

Mijn lievelingsdeken heeft niet eens een voorsluiting, alleen buiksingels en een bilkoord. Bij normale maat kwpn’ers en blijft altijd super liggen.
Heb hem er ooit twee gekregen van iemand uit Zweden en kan ze jammer genoeg nergens weer vinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 19:26

En die persoon uit Zweden kan er ook niet meer aankomen??

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:09

Bij mijn vorige paard van 1.76 had ik ook dekens voor over het hoofd, maar ook die waren soms statisch.

Ik heb geprobeerd de paddock uit te mesten. Nu is het harkje van mijn mestboy gebroken en de oliebol zit echt óveral! :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:59

DubbelFun schreef:
En die persoon uit Zweden kan er ook niet meer aankomen??

Daar werkte ik 15 jaar geleden mee op een stal, zij is terug gegaan en daarna ik ben haar uit het oog verloren.
Ik kan het merk ook niet meer aflezen helaas.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 00:10

Statische paarden, hier zelf al dagen aan het knetteren, en de katten ook. Hilarisch, die meppen dus na als ze een knetter krijgen :')

We hebben de waterbak binnen weer open gezet. Kreeg net nog wel een serieuze ijzelwaarschuwing van een goede vriend, die met strooi peloton weer op pad moest.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:20

Wij hebben de leiding net ook weer open gezet maar ergens zit er nog wat ijs in denk ik :\

Het is wel echt spekglad. En het regent al hier

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:40

Hier spiegelglad, over half uurtje kijken hoe het pad naar paddock is en paddock zelf. Moet werken en hoop dat de paarden zo naar buiten kunnen!?

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 08:49

Hier valt het nog mee. Ik heb voor de zekerheid zojuist wel de verharde gedeelten in de paddock afgezet.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:13

Hier valt het ook mee. Het regent (nog) niet en mijn bak was niet echt bevroren (alleen een laagje sneeuw erbovenop). Die laag sneeuw is inmiddels weg dus ik hoop dat de onderlaag van mijn bak ook niet bevroren is en dat de regen gewoon wegzakt. Paddock zal wel mee drama worden.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:34

Hier is het niet glad, op werk wel, werd net gebeld om later te beginnen want on nu niks buiten gezet worden

Er rende vanmorgen een dikke rat in het kippenhok. In een nanoseconde zag ik en staar en billen wegduiken maar dat was formaat cavia
ieuwwwwww
De buurman heeft naast ons kippenhok een hele grote connifeer omgehakt 2.5 jaar geleden en alles later liggen op een hoop, ideaal nest dus en met het kippenvoer ook een ideale voerplek

Ik wil thuis ook verder uitmesten, fijn een spontane vrije ochtend, maar alle mest zit vastgevroren op mijn aanhanger dus kan ik die niet legen. ook wilde ik de badkamer muren voorstrijken maar de tegelzetters komen zo al dus kan ik ook niet verder.
Poetsen heb ik geen zin in dus ik denk dat ht een luie ochtend wordt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:36

Ook wel eens lekker toch.

Ik krijg deze week wat hulp gelukkig bij uitmesten want het zal wel 1 dikke bende worden.
Vooralsnog ligt hier nog steeds sneeuw/ijs.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:45

Hier wordt morgen de container geleegd. Kunnen we mooi alles ruim kwijt........ Ach het houdt ons bezig, je zou niet weten wat je met je tijd moest doen als je geen paarden had....

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:46

De hoefsmid belde mij ook op, hij wist dat wij twijfelden om de shet weg te doen, 4 is teveel en een klant van hem zocht een gezelschappony

Er was ook een bokker die hem evt wilde maar dat duurde nog even en ik ben bang dat als hij hier nog enkele maanden staat hij ook niet meer weggaat omdat het dan met 4en ook blijkt te werken en ik eigenlijk nooit een dier verkoop of wegdoe en het toch wel lastig vind maar als ik logisch nadenk 4 teveel te, extra werk, extra kosten en hij wordt nergens voor gebruikt

De kinderen willen hem uitlenen, vinden verkoop zo definitief en willen hem graag terug als de oude merrie overlijdt. Alle onkosten zijn voor hem, eigendom is van ons, hij vond dat geen probleem. Ik twijfel, willen wij hem ooit nog terug, ook als de merrie is overleden? Is verkopen niet beter? En wat zet ik in het contractje? Smid, ontworming enting etc is voor hem, letsel bij hem opgelopen ook, stel hij krijgt koliek of iets wat echt heel duur is, wordt dat overlegd wat gedaan wordt. Hij zal daar voor gezelschap zijn en om mee te tutten ( kleindochter is 10 dus te groot om te rijden)
Is kleine wei aan huis, 2 uur per dag rest staan ze op paddock, komt een draad waar de shet onderdoor kan om weg te komen van de fries .Qua locatie voor een mega dikke shet wel fijn

Robijn, Ja, die track zal wel blubber worden, fijn als je dan samen kan doen. Moet je alles met kruiwagns doen?

Achaiah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:54

Lastig lynn_nikita, ik heb ook na heel lang twijfelen en wel nieten eentje te koop staan maar dat is een jong gezond paard met nog een heel leven voor zich die (hopelijk) echt wel goed terecht komt. Maar elke dag twijfel. Verkopen is gewoon niet leuk. Al zou bruikleen mij echt 3 X niks lijken, zeker niet aan iemand die je niet kent, teveel drama verhalen mee gehoord ook.

Ik heb hier een pony van mensen lopen die ik heel goed ken maar die betalen gewoon maandelijks kostprijs. En blijft ook van hun. Dus als ze echt op is is het ook hun beslissing. Mogen haar wel gebruiken voor buitenritjes en alles, graag zelfs. Zo’n soort iets niet een optie?

Hoop dat iedereen vandaag goed doorkomt, het is echt spekglad zeg wow :oo gelukkig is grootste deel vd paddock hier droog En gewoon zand en track ligt nog zoveel sneeuw dat valt mee. Ze lopen ook heel voorzichtig. Alleen even met de waterbak gaan slepen zo want die staat precies verkeerd, is echt een rottig stukje spekglad ijs waar ze dan op moeten.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:12

@lynn: ik zou verkopen. Over het algemeen is 'uit het land uit het hart', dus na verloop van tijd zal het eigendomsgevoel snel zakken en komt het vaak ook niet meer uit als de situatie zich voordoet dat ie weer terug zou kunnen komen.

Hier nauwelijks glad al blijft het nog steeds uitkijken waar je je voeten neer zet, nog geen neerslag al voelde het wel 'nat' aan buiten. Wind is nog steeds aanwezig en fris.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:32

Wij hebben ervaring met in bruikleen geven, maar dat is ons niet goed bevallen. Uiteindelijk vond ik verkoop prettiger. Ik zou de shet verkopen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:50

Ik ken meer mensen die met bruikleen negatieve ervaringen hadden.

JackieT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:51

Hier werkte bruikleen juist wel goed, op 1 keer na. Toen is de pony na 2 dagen terug gekomen. Hadden al aangegeven dat ie niet op stal kon, na 2 dagen werden we gebeld door de leners dat ze gevaarlijk werd. Toen we haar ophaalde stond ze dus bijna 24/7 op stal.

Goede afspraken en af en toe zelf kijken dan gaat het meestal wel goed (in mijn ervaring)

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:10

Iemand ervaring met IVAR-kasten van Ikea? Ik twijfel om zo eentje aan te kopen om als opbergkast te laten dienen voor in de zadelkamer. Ik wil graag eentje weer ik én bakken op kan zetten én waar ook deurtjes in zitten.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:10

Ik heb vorig jaar mijn tinkertje verkocht, maar in het contract gezet dat als ze hem ooit besluit te verkopen mij als eerste contacteert.
Of ze dat ook echt gaat doen is natuurlijk de vraag, want zo'n contract is natuurlijk niet rechtsgeldig.
Maar krijg nog wel regelmatig een update dus denk van wel.
Geeft voor mij een fijn gevoel.
Misschien ook wat voor jou Lynn.

Ik heb zo'n verdriet gehad bij verkoop van een paard, kwam super te staan en toen was ik echt blij.
Maar toen die eigenaresse hem verkocht vond ik dat hij in een hel was beland. Proberen terug te kopen maar die eigenaar deed dat niet.
En als diegene waar ik hem aan verkocht had maar even had laten weten dat ze hem weg wilde doen had ik hem direct terug gekocht.
Ik had hem alleen maar verkocht omdat ik hem meer aandacht, fanatieker rijden gunde, het was zo'n lief paard.
En ik weet het, verkoop is niets meer te zeggen hebben, toch heb ik daar veel verdriet van gehad.
Ondertussen leeft hij niet meer....
Dus daarom bij mijn tinkertje dat contract.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:12

Vandaag maandag de 15e en er ligt nog een dik pak sneeuw. Foto van vandaag.
En dan dat weerbericht voor het weekend! Echt bizar.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:13

Dat wordt mijn eczeemdeken maken deze week :=

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:17

Bizar he hoe het weer zo omslaat. Hier is alles aan het smelten, maar is nog koud en lekker glad ondertussen.

Ik heb wel een goeie ervaring met bruikleen. Welsh pony van een goeie vriendin (die naar Frankrijk geëmigreerd is om daar enkele jaren te werken) heeft eerst bij ons anderhalf jaar gestaan. Ik deed er kinderlesjes mee. Zij betaalde nog hoefsmid en dierenarts, tandarts,.. ik deed het werk en betaalde zijn voer, hooi, onderhoud,... Helaas klikte het niet goed met één van mijn eigen paarden en werd het echt sneu voor de pony, dus hij is daarna naar een andere goede vriendin gegaan onder dezelfde constructie.

Voor zijn eigenaar wel een fijne regeling, de pony staat goed en vertrouwd (we zijn al + 20 jaar echt goede vrienden) en als ze terugkomt uit Frankrijk heeft ze hem gewoon weer terug.

Zelf zou ik zoals Penotti redeneren, veel te veel schrik dat ze slecht terecht komen.. langs de andere kant zijn de meeste mensen wel betrouwbaar natuurlijk en gewoon net als ons paardenliefhebbers.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:19

Pony komt 10 min verderop te staan en wij mogen langskomen. Op moment dat ik het idee heb dat het niet goed gaat komt hij terug. Een rijpaard zou ik nooit in bruikleen durven geven. Ik ga eens goed met hem om tafel en een en ander op papier zetten en anders gewoon een proefperiode afspreken en als het vanuit beide kanten bevalt overgaan op koop
Het is dat ik mijn smid al 20 jaar ken en vertrouw en als hij dit als fijn adres aangeeft ik hem daarop geloof en de pony in de buurt staat waar ik ook onverwacht langs kan rijden omdat de wei vanuit de weg zichtbaar is.

Ik heb de nieuwe pony ook op proef, vind ik wel een fijn idee al is de eerste wee niet veel met hem gedaan ivm de vorst. Voor de pony wel fijn zodat hij ook de kans krijgt om te wennen
Net 1 stal uitgemest en een hoop gemaakt naast de aanhanger en erna met de bladblazer over het erf en paddock gegaan, alle losse zooit die ik nu niet weggeharkt rijg op een hoopje zodat het straks bij dooi niet mengt met evt modder

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 11:21

Die tinker heb ik ook nog eens op proef meegegeven, 3 maanden zelfs.