Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Kendra schreef:Mooie ideeën (wat een spullen heeft iedereen ....) maar ik zou ook echt serieus nadenken over een opvoelbox! Wij zien dat dierenartsen, tandartsen, hoefsmeden, steeds minder genegen zijn lastige paarden te behandelen zonder opvoelbox. Ik snap dat wel.
Er zijn steeds meer oude dierenartsen en hoefsmeden en ook steeds meer lastige paarden.
Wij denken er (met gemiddeld 6 paarden op stal) ook over na. Zodat iedereen die wij graag op stal hebben om onze paarden te helpen, dat ook zo lang mogelijk kan doen.
palousa_boy schreef:Kendra schreef:Mooie ideeën (wat een spullen heeft iedereen ....) maar ik zou ook echt serieus nadenken over een opvoelbox! Wij zien dat dierenartsen, tandartsen, hoefsmeden, steeds minder genegen zijn lastige paarden te behandelen zonder opvoelbox. Ik snap dat wel.
Er zijn steeds meer oude dierenartsen en hoefsmeden en ook steeds meer lastige paarden.
Wij denken er (met gemiddeld 6 paarden op stal) ook over na. Zodat iedereen die wij graag op stal hebben om onze paarden te helpen, dat ook zo lang mogelijk kan doen.
Hier staan we met de hoefsmid, oke dat is alleen bekappen, gewoon in de modder is de wei![]()
Zelfs de tandarts probeert het zo veel mogelijk in de wei, ook gewoon met jonge hengsten etc.
Zijn die mensen hier dan zo anders of de paarden?
ikke schreef:Maarre, als je die 250 voertonnen wilt faciliteren, MOET dat dan ook op de begane grond?
Ik zie wel enkele ideeën voor me om voer hoger op te slaan en dan, net als een gewone voersilo, van onderen aftappen.
Daar zijn best wat opties voor, maar je moet dan wel de mogelijkheid hebben om gebruik te maken van Sir Isac (oftewel de zwaartekracht).
MyWishMax schreef:Wij hebben dus veel thuis staan, ik verwacht niet van een stal dat ze ruimte bieden voor alle spullen want dat vind ik wel absurd, dan moet je echt wel enorm veel ruimte geven. En eerlijk, zeker bij ons in de randstad kan je die ruimte vele malen beter gebruiken voor andere dingen en zeker voor de paarden. Want wij hebben dus echt mooie grote kasten, maar je verzamelt best was na zoveel jaar en ik zou een container moeten hebben om alles op te slaan.Dat je als stal ruimte biedt voor de standaard dingen, ja graag.
ikke schreef:MyWishMax schreef:Wij hebben dus veel thuis staan, ik verwacht niet van een stal dat ze ruimte bieden voor alle spullen want dat vind ik wel absurd, dan moet je echt wel enorm veel ruimte geven. En eerlijk, zeker bij ons in de randstad kan je die ruimte vele malen beter gebruiken voor andere dingen en zeker voor de paarden. Want wij hebben dus echt mooie grote kasten, maar je verzamelt best was na zoveel jaar en ik zou een container moeten hebben om alles op te slaan.Dat je als stal ruimte biedt voor de standaard dingen, ja graag.
Wat verzamel jij dan allemaal?
Ja, als je 30+ jaar paarden hebt, heb je in de tijd wat spullen verzamelt Maar behalve een kleine voorraad dekjes en dekens om af te kunnen wisselen, hebben we toch niet zoveel overbodige spullen dat ik een zeecontainer nodig zou hebben.
Voor onze vier paarden hebben we twee grote (ex-kpn telecom) Rittal kasten (60 breed, 80 diep en 220 hoog) en naast drie voertonnen past daar alle dagelijkse spullen in, inkl de voorraad dekjes en dekens.
Dat is ook het vaak punt bij veel stallen: de kasten zijn te klein en dan is er boven die kasten een hoop nutteloze ruimte waar je prima dekens en zo op kunst slaan, als het zinvol ingericht zou zijn.
Christiene schreef:Ik heb mog nooit een pensionstal met waslijn gezien .
De voertonnen als je dat los laat hebben sommige er zo 5 staan met 1 paard..
Deken net zo op den duur ligt het op de kast ook ongewassen spul dat is niet fris op den duur.
Alles voor de box.ligt ook in de weg lijkt niet netjes.
Dekens he je wasserij voor of zelf ergens doen.
ruitje schreef:Ik lees heel veel terug dat mensen voer in de kast bewaren, wij willen graag voer gescheiden houden van materiaal ivm ongedierte. Hebben jullie daar geen last van?
ruitje schreef:De vraag van Ikke houd ons dus al een tijdje bezig: wat moet op de begane grond? Dekens, voer,kastjes? Kan dat op de 1e verdieping? Mogelijk met een goederenliftje oid.
Anders is alles wat je op de begane grond bouwt meteen een vermindering op je boxen of accomodatie qua ruimte.
[...]
Ik lees heel veel terug dat mensen voer in de kast bewaren, wij willen graag voer gescheiden houden van materiaal ivm ongedierte. Hebben jullie daar geen last van?
Iedereen verzameld echt wel veel zie ik haha! Ik ben benieuwd waar we voor onszelf de grens gaan leggen als stalhouder, ik denk wel dat we meer ruimte willen creëeren,maar onbeperkt gaat gewoon niet.