Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:40

MizzMontana schreef:
Azmay schreef:
Hier even helemaal mee in de storm, gisteren is ons bod op een huis aangenomen en zojuist hebben we een bod op ons huis geaccepteerd :oo *\%/*

Gefeliciteerd! Mooi dat koop en verkoop zo op elkaar aan sluit.
Wat voor een huis wordt het? Veel ruimte bij huis voor de paarden

Nee 40 vierkante meter tuin ofzo, gewoon een rijtjeshuis :+
In onze prijsklasse in die regio is het al moeilijk genoeg :=

Nog wel even kijken of ik misschien een fijn pensionplekje met veel buiten kan vinden omgeving valkenswaard tzt maar voor nu is dat ook geregeld.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:41

Hier al twee ramen van de kas gesneuveld. Gewoon eruit gewaaid -O-

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:04

Azmay schreef:
Hier even helemaal mee in de storm, gisteren is ons bod op een huis aangenomen en zojuist hebben we een bod op ons huis geaccepteerd :oo *\%/*

Gefeliciteerd!

Hier de opbrengst van de storm tot nu toe:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:06

Gefeliciteerd Azmay!
Bah Laurae, stomme wind....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:06

JudithO schreef:

oliebol, overal glas? Ook bij je paarden?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 18:09

Hier eens stukje polycarbonaat uit de kas gewaaid waarvan het al knap is dat het er al 1,5 jaar in zit en mijn bakje met wasknijpers dat verstaft was. Wel veel dode takken uit de bomen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:09

Gefeliciteerd Azmay! Goed nieuws

Oei, hoop mensen nu al schade en de storm is nog niet op het hevigste. Ik hoop dat het hierbij blijft voor iedereen

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 18:09

laurae schreef:
Azmay schreef:

Gefeliciteerd!

Hier de opbrengst van de storm tot nu toe:

[ [url=m/xthIcb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh dat is niet tof. Eigen boom of van de buren?

belle_boef

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 18:10

Gefeliciteerd Azmay.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:19

Goed nieuws Azmay *\o/*

Gave fries :~

Hier nog geen stormschade so far, fingers crossed. Staan wel bomen in de paddock maar die zouden het moeten trekken.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:27

[***] schreef:
JudithO schreef:

oliebol, overal glas? Ook bij je paarden?

De kas staat wel naast het land, maar de wind staat de andere kant op dus gelukkig geen glas bij de pony's. Alleen in de moestuin (en tussen de wortels van de pony's).

Gefeliciteerd azmay!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:47

Thanks Karin! :D

Gefeliciteerd Azmay!! :):) :D Mooi dat het zo aansluit inderdaad!

Hier ook een ruit uit de kas gewaaid, gelukkig ook niet bij de paarden in de buurt. Verder nog niks kunnen ontdekken.. de twee oudjes staan binnen. Wilde Dije ook binnen zetten, maar die lijkt het wel prima te vinden (staat ook op het beste plekje wat dat betreft, lekker beschut!) dus die houd ik om de rust te bewaren maar lekker buiten, met dekentje...
Wat een gedoe joh :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:47

Net even buiten gekeken. Wij missen een windveer en de schutting van de buurman ligt in onze tuin. Bij de paarden alles rustig, gelukkig.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:49

Welke regio woon jij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:53

Hier een afdak kwijt zoals verwacht en de 2 boomtoppen naast de boom waar we bang voor waren. Die hangen dankzij de klimop gewoon braaf naar beneden bij onszelf op het erf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:55

Mijn paarden lijken te weigeren om in de schuilstal te gaan staan...… Staan in de paddock onder de grootste boom.

Ik kan er verder niets aan veranderen dus ze zoeken het maar uit. Er hangt hooi in de schuilstallen, dus als ze honger krijgen gaan ze vanzelf wel naar binnen, hoop ik.
Hier wordt het momenteel steeds heftiger, het hele huis kraakt en piept. Ik hoop dat de wind straks nog een beetje draait naar west, dan hebben we iets meer beschutting.

Fijn dat er geen glas bij paarden terecht is gekomen +:)+ +:)+ +:)+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:10

Bij ons wilden ze ook niet graag de stallen in. Is een stevig bakstenen gebouw, maar blijkbaar toch liever midden op de track in de wind. Alleen de Shet was eigengereid (zoals we van haar gewend zijn) en stond lekker hooi te knagen in haar eigen hok (zij heeft toegang tot een eigen stalletje dmv touwtje op de goede hoogte).
Ik heb ze toch maar opgesloten in de paddock; langs de track staan bomen. Ik wilde niet het risico lopen dat er een boom op de omheining waait of dat het schriklint loswaait.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:13

Lynn_Nikita schreef:
Hier lagen ook al veel takken op weg naar de grote weg en dan valt de wind nog mee.

Akshay heb je niet toevallig netten liggen? Ik voer normaal zoel los als uit netter maar dat losse hooi is sneller uit de bak dan dat ze het gegeten krijgen

Ik heb behalve gedoe met het huis ook goed nieuws, sinds vandaag werkt de verwarming *\o/* *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd met de verwarming! *\o/*

Ik heb hooi normaal in een ruif en in een net tussen 2 palen. Het was ook vooral de "hoe krijg ik het in hemelsnaam van binnen via buiten in het net..
Heb het dus in 3 hooibergen gepropt en de netten in de ruif cq hooinet gepropt.

Mijn kleintje (of nouja, t jonkie) vond het allemaal maar spannend, de fjord was de rust zelve, zo'n fijne man is het <3
Hier begint het hoogtepunt nu te arriveren, met fikse regen en nog extra wind.. (Bergen op zoom/Roosendaal dus dicht bij Zeeland)

Stal in vonden ze hier ook niet echt leuk, dus iets minder rotgevoel dat ik die heb moeten afsluiten.

Azmay gefeliciteerd met je aan- en verkoop! Spannende tijd! Ik moet over 2 maanden mijn huis uit zijn :\ dat wordt nog even mijn best doen met inpakken

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 19:37

xXutopiaXx schreef:
Welke regio woon jij?

Oost-Groningen.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:02

Ohh, da's zo'n beetje het verst weg dat je bij ons kunt zitten :')

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:04

Dat klopt. :)) Het waait hier wel vaker hard. Hoop dat het nu wel minder gaat worden want ik vind het toch altijd wel spannend. Ga braaf elk uur even bij de paarden kijken. Dat vinden ze wel gezellig geloof ik, staan gewoon in de schuilstal te eten.

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:16

belle_boef schreef:
Oh dat is niet tof. Eigen boom of van de buren?

Eigen, deze staat tussen de grote en kleine paddock in. Gelukkig verder niets kapot en paardjes ok. En vriend lief blij dat hij weer haardhout mag maken

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:42

Al heul lang niks meer geplaatst hier, maar vandaag met kromme teentjes door gekomen.
De trampoline is over de bomen en het land van de paarden in de wintertarwe van de buurman beland, de betonblokken kon mijn vriendje uit het weiland halen. Al de 2e trampoline |(
Ik was aan het werk (verzorgingshuis) 1 bewoner heeft een mini kas op het balkon staan 2 hoog, morgen bekijken we de schade :D
Mijn vriendje moest met de autoambulance naar brabant, maar de boot lag eruit, dus moest wachten. Nu staathij bij/op de boot, met de kar. Gelukkig neemt de wind iets af.

Pony's stonden gewoon zoals altijd met uitloop, alleen de merrie moest erbij omdat op haar deur de wind staat. Vindt ze niet erg, bij de ruinen is onbeperkt hooi. De shet stond met zijn kont in de wind.
Dacht te zien dat er wel een draadje plat lag, maar dat bekijk ik morgen we beter, vast iets met een vliegende trampoline.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:42

Hier staat mijn ene merrie ook buiten. Voelt zich daar blijkbaar meer op haar gemak dan binnen.
De shet staat op haar gemak binnen hooi te knagen :D
Zag wel veel takken liggen in de paddock maar verder niets. Ben benieuwd morgen.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:47

Wat een leuk paard Utopia! :D

Azmay, super fijn dat jullie het bod hebben geaccepteerd :D Gefeliciteerd!

LN, yes, eindelijk verwarming! Dat is fijn :D

Hier tot nu toe 1 pan van de schuilstal en een zeiltje los. Dat is nog te overzien. Gelukkig zijn de paarden zo slim om níet in de schuilstal te gaan staan maar midden in de wei. Slimme slimme paardjes :D

Vanochtend wel met man en macht nog even een stapel met sloophout "ingepakt", daar lagen veel dunne latjes en plankjes tussen. Maar dat gaat tot nu toe goed dus gelukkig nog geen zooi op het veld van de buren. Verder houden we ons hart vast. Ik vind het doodeng. Vanavond slaap ik op de bank, daar krijgen wij gelukkig wat minder mee van de wind dan boven (onze tijdelijke "slaapkamer" waar we net onder het dakje slapen).

Ik ga morgen een half uurtje later naar het werk zodat ik 's ochtends nog even de schade kan bekijken.