Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Duhelo

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 19:46

ik vraag me ook af waar die lente blijft. Het hoost hier, niet normaal. Het is zo echt niet leuk meer.

Ik kan al maanden niet meer parkeren met de trailer. Mijn hooi-aanhanger rij ik zo ver mogelijk naar de ingang tot ik met de voorwielen van de auto net niet van de weg af ben, ik heb zo ook al drie keer vast gezeten nl.

Mijn trailer staat nu bij mijn moeder. 4 Km de andere richting op (valt op zich nog mee, moeder woont 8 km van de paarden en ik woon net in het midden. Maargoed, ik kan de trailer nergens zetten aan de paarden, dus als ik ergens heen wil moet ik eerst zorgen dat de paarden gedaan zijn, dan naar moeder achter de trailer, paard gaan halen, tripje doen, terug komen, paard van de trailer af en de weide in pleuren en trailer terug brengen.
Toen ik deze winter les nam (op 45 km afstand) vertrok ik om 17.30 van thuis uit, om tegen 22.30 terug thuis te zijn (voor een uurtje les), en dan had ik over de middag al uitgemest en gevoerd.

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 20:02

Mijn weides zijn veranderd in vijvers.Op enkele weides staat het water tot op kuithoogte.
Ik heb noodgedwongen de pony's op 2 weides moeten plaatsen met nog enkele redelijk droge stukken.Deze worden niet gehooid maar dienen als graasweide om de periode te overbruggen wanneer het hooi op is en de gehooide weides terug zijn bijgegroeid.
Dus dit jaar moet ik extra hooi gaan bijkopen.
De opbrengst van eigen hooi zal dit jaar niet veel zijn als het niet snel stopt met regenen.Mocht het nu stoppen dan duurt het nog weken,zoniet maanden,vooraleer het water weg is en ik de weides op kan om te bemesten.

_ENGEL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:55

marleen_usar schreef:
Hier was het een feestje, gisteren mochten ze na lange tijd weer op het zand. Dus meteen maar dwars door de draden en lekker op de wei

[ [url=m/oihRmh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stond er stroom op??

Pff wat irritant, ben blij dat mijn tinker hiermee gestopt is.

Wat leuk dat je je bij ons aansluit Ruitje. Leuk dat jullie onlangs die 24/7 loopstal hebben gerealiseerd

Wat een winter.... zo nat heb ik ze nog niet meegemaakt. Vorig jaar was een makkie, maar wat een ellende dit jaar. Vanaf oktober liggen er al tegels klaar om mijn bestrating uit te breiden, maar dat stuk is niet droog geweest op 2 weekenden na ( dat we zelf plannen hadden)

Woensdag was was heerlijk, ik ben er klaar voor voor de lente. Voor de zomer ook wel

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:12

Varekaj schreef:
Lentedag? Waar dan? Hier is het weer met liters uit de lucht gekomen. En ik raak met de trailer niet meer de weide op als er wat gewicht in zit -O- Hopelijk droogt het wat tegen volgende week want dan heb Ik de aanhanger toch echt nodig om naar eventing te gaan... en zoals het nu is betwijfel ik of ik 'm ga kunnen los krijgen en draaien op de weide. Of ik moet de gok nemen om er achteruit af te rijden, dat lukt wel. Maar dan heb ik wel hulp nodig om op straat het verkeer tegen te houden, achterwaarts zie ik 0,0 op die uitrit ivm hoge heggen.

Gister was het heerlijk tot een uur of 3 in zuidwest Nederland _/-\o_

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-20 22:34

Nou ik had ook beter mijn gejuich voor me kunnen houden want het kwam even later en vandaag ook weer met bakken uit de lucht |( Die tuinstoel kan wel weer naar binnen, appelflap :')

Ik heb last van ratten onder de tegelvloer in mijn zadelkamer. Ligt geen voer waar ze bij kunnen dus waarom ze er zijn geen idee maar de vloer is op meerdere plaatsen flink aan het verzakken waardoor de tegels wippen -O-

Ik wil extra drinkbakken gaan kopen maar kan je hier zomaar alles op aansluiten of moet dat een bepaald type zijn?

Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 22:59

Ja er stond stroom op, dus ik heb nu bij de shet een stuk ijzerdraad in zijn voorpluk gedaan.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 23:44

Thanks Engel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:07

@BarbaLala: ratten (en muizen) graven graag gangen onder stallen. Bij losse tegels haal je er een paar omhoog en gooit er wat zand bij. Dan ben je er weer even vanaf.

Waterbakken hebben meestal wel de zelfde maat aansluiting en anders zijn er altijd verloopnippels voor te vinden.

Zelfs ben ik helemaal afgestapt van die automatische bakken en geef weer gewoon water uit 1 of 2 cementbakken waar een vulslang in hangt. (die ik regelmatig vergeet op tijd dicht te doen :D ).

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:34

Ik zet de rattengangen onder water,dat is de snelste manier. Dicht gooien graven ze hier net zo hard weer open. We hebben er al een steenpuin ingegooid dan graven ze er naast.
Dat is het enige voordeel met dit weer,alles is vanzelf onder gelopen.Dus de ratten zijn spontaan verhuist.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-20 11:50

Ja ik gooide er zand in maar ze graven ze net zo hard weer uit helaas :=
Verdrink je ze niet dan Beatje?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:59

Ik denk dat dat juist de bedoeling is :D

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:00

BarbaLala schreef:
Ja ik gooide er zand in maar ze graven ze net zo hard weer uit helaas :=
Verdrink je ze niet dan Beatje?

Nee ze vluchten dan ,zo'n gang heeft meerdere uitgangen.
Enkel heb ik eens niet opgelet en stond mijn stal onder water :')

Ik heb een nieuwe hond ,die vind het vangen van ratten geweldig,hij bijt ze gelukkig in 1x dood .Dus ik hoop dat ik nu wat minder ratten krijg.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:49

Mijn tentpalen zitten in cement. Komt ooit nog een gewone degelijke schuilstal, maar omdat we ook nog aan het verbouwen zijn was dit even een makkelijke en goedkope oplossing.
Waar het meest tijd in gaat zitten (vind ik) bij het op en afbreken, is al die touwen door die zeilen rijgen. Afbreken gaat dan nog relatief snel, maar voor bij het opbouwen alle zeilen weer netjes op hun plek en strak hangen ben je wel even verder.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 18:52

Ipv één lang touw kun je ook kortere haken met elastiek nemen.
Deze heb je in verschillende lengtes.
Afbeelding

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 02:50

Wij zijn bezig automatische drinkbakken aan het plaatsen. Moeten daarvoor compleet nieuwe waterleidingen aanleggen en duimem dat het werkt. We hebben een zeer krachtige grondwaterpomp met drukvat. Ding slaat af als er voldoende druk is. Theoretisch gezien zou hij weer aan moeten gaan als paard de lepel indrukt. Of het gaat werken weten we na het weekend pas :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:29

Gisterochtend heb ik bij alle 3 de dekens eraf gehaald. Net op tijd denk ik of ze zouden beginnen doorlekken volgens mij.
Vanaf de middag werd het droog en hier nu al hele ochtend zonnig :) Denk wel dat ze er blij mee zullen zijn om even lekker bloot te kunnen genieten.
Straks misschien een rondje maken.

Heeft iemand van jullie de auto ook als zadelkamer? Hoe vervoeren jullie je zadel? Ik heb een lichte vracht dus best aardig ruimte maar ik zit altijd wat in de knoop met de zadels dus.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:33

Wij gaan onze toekomstige bus wel uitrusten tot zadelkamer. Met name om het zadel mee naar huis te kunnen nemen. Want weide is niet bij iemand aan huis. Wel toezicht maar toch.
Ik wil een zadelsteun aan de want maken denk ik. Gewoon zo een in zadelvorm. En dan even kijken of er iets bestaat met een soort klem/staaf die je erover heen kan doen tegen kantelen of eraf glijden, beetje zo'n zadelsteun met slot maar die duwt te hard op de kussens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:39

Ik heb in mijn laadbak zo'n ding zitten waarin een zeil zit opgerold om de inhoud van je koffer mee af te dekken. Ik leg ze nu daarop, past prima. Alleen ben ik best klein en is dat onhandig om ze eruit te halen. Via passagierskant is wringen ivm de positie tov mij en dan de hoge zijwand van de laadbak. Via de koffer moet ik half in de kofferbak kruipen :)) en dan kan ik daar ook niks stockeren. Want dan kan ik er gewoon niet bij met mijn korte armpjes :Y)

Ik dacht eerst aan 2 van die kunststof zadel blokken en die dan naast elkaar zetten. Maar die zijn wel lomp/groot als je ze een keer thuis moet laten...
De rest van mijn materiaal zit in curverbakken met deksel.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 12:43

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:46

Mooie zaderlsteunen, maar voorin zou ik ze nooit doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:00

Die heb ik ook gezien maar kan ik niet gebruiken. De bak die ze in mijn auto gemaakt hebben heeft best hoge zijwanden, komt bij mij als ik naast de auto sta ergens tussen navelhoogte en borsthoogte. Om daar wat uit te tillen is via de zijdeur best weleens stunt- en vliegwerk + de onderste steun komt niet over de bakrand heen. Mijn zetel staat ivm korte pootjes best ver naar voor namelijk :+
Daarbij moet ik dan per zadel om de auto heen lopen. Niet handig als ik op tornooi of eventing ben en echt heel snel moet kunnen wisselen.

Ik dacht eerder aan zoiets:
https://horsefriend.nl/winkel/mobiele-z ... un-dubbel/
Die kan ik in de kofferbak zetten, klep omhoog en ik kan zo bij alles bij. Vastzetten kan ook nog wel zodat het niet kan kantelen volgens mij.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:08

Het ding zul je wel vast kunnen zetten, maar als je een beetje een bocht neemt gaan je zadels wel kantelen/eraf vallen.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:32

Hier alles gewoon op een hoop achterin de auto. En de kleine spullen in boodschappen krat.

Vandaag hier ook 1 pony lekker zonder deken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:37

Daar is mijn spul me toch echt te kostelijk voor hoor om op een hoop te gooien :=
En mezelf kennende raakt alles dan net in de knoop als je geen tijd hebt om te ontwarren.

Edit: dat kantelen valt wel mee omdat je zadels elkaar als het ware tegenhouden. Het zijn ook best zware zadels. Zeker mijn dressuur.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 16:56

Hoe 'zwaar' vind jij een zadel :) Zelfs mijn westernzadel van 12 kilo hing scheef als ik een bocht nam :)