[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:01

Fijne dagen voor jou, je gezin en je dieren (ook je gasten! ), Marion :*

marion82

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 22:04

Dank jullie wel, ook voor jullie <3

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 22:12

fijne feestdagen! hoe doe je het eigenlijk met het vuurwerk? gewoon op stal zetten? :)

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 10:05

Dank je wel.
Ze gaan eerder naar binnen. Daar krijgen ze een flinke berg hooi. Ik kom rond 9 uur nog terug om weer te voeren. Ik vier het zelf bij mijn vader, dus we zullen op weg naar huis weer even gaan kijken. Zal rond 2 uur in de nacht zijn. Ik weet dat 5 van de 6 er geen problemen of moeite mee heeft. Maat ik wil ze toch nog even checken en kijken of als er nog goed bij staat.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 10:12

Radio aanzetten en voldoende voer boven ze meestal wel rustig bij. Heb jij geen wifi zodat je daar camera kan ophangen. Niet alleen voor nu oud en nieuw meer in het algemeen

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 11:31

Radio komt er sowieso een voer krijgen ze uiteraard extra.
Ik heb helaas geen WiFi, dat zou ideaal zijn geweest

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:03

is niks te regelen met die bewoners die ernaast wonen?

dekensenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-16 12:38

Leuke foto's weer!! Ziet er echt goed uit, stiekem een beetje jaloers op zn mooi plekje van jezelf :) Fijne feestdagen!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 13:12

Dank je wel dekensenzo

Ik weet niet of ze er zullen zijn Lynn. Nu zijn ze er ook niet, dus misschien weg met de feestdagen. Ik zal wel een briefje in de bus gooien, zodat ze rekening met ze kunnen houden. Dat ze geen vuurwerk naast het huis afsteken, maar gewoon aan de weg (40 meter van het huis)

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 07:34

LoveUggs schreef:
Tsja, en zo voel ik dit..

Weet je wat t is, een ander heeft geen idee hoe druk het leven van de ander is. Geen idee wat die persoon naast haar droom uit laten komen, nog meer doet in haar leven. Ze kan zo op deze manier toch een fijn plekje bieden aan een aantal paarden en hun eigenaren.. Als zij dan 1 ochtendje in de week nodig heeft om bij te komen mag je dit haar toch niet kwalijk nemen? :)

Edit: Misschien wat kort door de bocht en heftige reactie, maar was mijn eerste gevoel erbij.

Tja niet weten hoe druk een ander zijn leven is... TS koos toch echt wel zelf voor deze verantwoordelijkheid en dit extra werk! Niemand verplichtte haar hiertoe dus als je zelf kiest voor iets en dit aanvankelijk zo aanbiedt, dan dien je dit ook zo na te komen... dat is mijn gevoel erbij en een stalhouder die dan al na enkele weken naar me toe komt met "het is te zwaar om ze elke dag de hele week..." nee die brengt mij idd geen vertrouwd gevoel.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 09:16

Joh, het is toch geen "professionele" pensionstal? Ze is net begonnen en ja, dan onderschat je wel eens dingen. Het is nou niet dat ze een voerrooster voor de hele week wil maken. Alleen de zondag is nog steeds dikke prima geregeld.

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:11

Little_Gift schreef:
LoveUggs schreef:
Tsja, en zo voel ik dit..

Weet je wat t is, een ander heeft geen idee hoe druk het leven van de ander is. Geen idee wat die persoon naast haar droom uit laten komen, nog meer doet in haar leven. Ze kan zo op deze manier toch een fijn plekje bieden aan een aantal paarden en hun eigenaren.. Als zij dan 1 ochtendje in de week nodig heeft om bij te komen mag je dit haar toch niet kwalijk nemen? :)

Edit: Misschien wat kort door de bocht en heftige reactie, maar was mijn eerste gevoel erbij.

Tja niet weten hoe druk een ander zijn leven is... TS koos toch echt wel zelf voor deze verantwoordelijkheid en dit extra werk! Niemand verplichtte haar hiertoe dus als je zelf kiest voor iets en dit aanvankelijk zo aanbiedt, dan dien je dit ook zo na te komen... dat is mijn gevoel erbij en een stalhouder die dan al na enkele weken naar me toe komt met "het is te zwaar om ze elke dag de hele week..." nee die brengt mij idd geen vertrouwd gevoel.

Ik reageer nooit maar deze reactie vind ik echt te ver gaan. Ten eerste doet ts dit al meer dan 6 maanden en heeft ze nooit de woorden gebruikt "ik hou dit niet vol".

Een moeder is ook blij als haar kids een keer bij opa en oma slapen. Niet omdat ze het anders niet kan, maar omdat het soms best even fijn is om niet elke ochtend uit bed te springen en naar de paarden te racen.

Wij hebben een stal vol sport paarden, waar álle tijd naar toe gaat en die nooit iets te kort komen. Maar daar zijn ook mensen die af en toe voeren. Los laten en vertrouwen heet dat. Anders wordt het leven wel erg lastig ;-)

Ts je doet het super. Niks leukers dan zo een kleine stal waar iedereen elkaar helpt en het beste voor heeft! Houden zo!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:21

Kan de discussie over het voerrooster stoppen? Onderhand is het wel duidelijk. Jullie vervuilen echt onnodig dit topic, zo zonde... wissel desnoods nog wat woorden uit in PB, maar niet hier...

Fijne 2e kerstdag TS!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 10:24

Dit was van mij ook het enige en laatste bericht erover ;-)

risje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:13

Logisch dat hier een discussie om ontstaat, iedereen is anders gewend en iedereen heeft andere wensen.

Máár ik vindt dat TS het prima oplost. Zelfs na de negatiever reacties reageerd ze top en legt alles geduldig uit, bedankt voor meedenken. Een van de pensionklanten geeft zelfs ook aan dat er goed overlegd is. Dát zou mij dus juist wél vertrouwen geven. Heerlijk toch om een stalhouder te hebben die eerlijk aangeeft dat een ochtendje langer kunnen doorslapen wel fijn zou zijn en tegelijkertijd wel ruimte voor overleggen geeft.
Zoveel beter dan strikt de regels moeten volgen en geen ruimte voor overleg. Nu is er een heerlijk groepje daar op stal, dat is belangrijkste toch?

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:53

Dat is het enige dat telt, dat die mensen op die stal tevreden zijn :j

En eventuele nieuwe mensen passen zich daarbij aan of zoeken verder...

Rest is bijzaak, "ik zou" en "ik zou niet", puur hypothetisch!
Maar mag daarom nog wel geuit worden, toch?

Ben blij voor Marion dat ze het zo geregeld heeft en hoop dat het goed uitpakt!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 12:03

Dank jullie wel.

Vandaag is mijn dochter jarig, dus ook vandaag gingen ze een uurtje eerder naar buiten. Gister ook. Ze gaan wel eerder naar binnen,maar staan nog steeds minimaal 6 uur buiten. Vandaag 8 uurtjes. Ik vier ook nog steeds kerst ;)

Hele fijne dag vandaag allemaal xx

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:07

Gefeliciteerd met je dochter!
Extra feest dus! Y)(^) {:)

Maak er een mooie dag van!

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:41

Nog steeds geweldig om hier mee te lezen! Fijne kerst en gefeliciteerd :)

Jupinkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 12:47

Fijne kerst en verjaardagswensen aan je dochter!
Goed bezig TS!
Gaat het ook goed met die 2 shetlanders in 1 stal?

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-16 14:23

Dank jullie wel

Jupinkle, ja hoor dat gaat heel goed. Ze doen het leuk saampjes

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 15:12

Het ziet er nog altijd top uit TS!

Over de voer afspraken neem ik aan dat het allemaal in onderling overleg is gebeurd. Als iemand bijvoorbeeld altijd (of meestal, of af en toe) op zondagvoormiddag moet werken of de kids ergens naar toe moet doen of op dat moment een andere hobby doet, denk ik wel dat TS iemand is die meedenkt en zoekt naar een gepaste oplossing (vb. een andere dag, een wissel, een ander engagement, ...).

Langs de andere kant denk ik wel dat ik er niet mee zou lachen moest er een dergelijke verandering komen. Als ik een pensionstalling zoek waar alle zorg uit handen genomen wordt, verwacht ik ook dat dit zo blijft.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 20:54

voer is simpel als iemand anders voert voor de boxdeur een stapel hooi kuil en de brok in een bak er naast eventueel afgesloten bak voor rondlopende ongedierte en dat kan iemand dan zo in de box leggen en voerbak.. word er ook niet te weinig of teveel gegeven als je het klaar legt.

ik voer zelf ook heel vaak weekenden .. nu voer ik altijd gewoon vroeg maar ik heb ook wel een periode gehad dat ik uurtje later alles voer... en mijn baas net zo en ex collega.

wel gaaf dat het al ze maanden wel goed loopt. een gezellig clubje scheelt een hoop gedoe en gezeur. wij hadden weer een zeur mevrouw staan die is gelukkig weer weg. :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:11

ts jullie doen het super hoor.
Ken veel stallen waarbij je elk weekend zelf dienst hebt (of alleen zondagen.)
Je zelf het voer klaar en in de avond wordt er voor je gevoerd.
Doet zelf paard naar buiten en binnen. En mesten op weekend of zondag doe je ook zelf.

Dit is dus ELKE zondag van de maand en betaal je ook gewoon vol pension voor.
Weet je ook waarom?
Omdat stalhouders ook een zondag willen.

Dus laat iedereen maar piepen.

Ik vind dus dat je het hier mee dus enorm goed doet.

joyce_dafia7

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 21:31

Little_Gift schreef:

Tja niet weten hoe druk een ander zijn leven is... TS koos toch echt wel zelf voor deze verantwoordelijkheid en dit extra werk! Niemand verplichtte haar hiertoe dus als je zelf kiest voor iets en dit aanvankelijk zo aanbiedt, dan dien je dit ook zo na te komen... dat is mijn gevoel erbij en een stalhouder die dan al na enkele weken naar me toe komt met "het is te zwaar om ze elke dag de hele week..." nee die brengt mij idd geen vertrouwd gevoel.[/quote]

Misschien moet jij eens wat minder vooroordelen... de reden dat dit is weet jij niet en gaat je ook niks aan en geeft jou zeker niet het recht om zo te praten... gelukkig hoef je er geen vertrouwen in te hebben want je staat er niet.. dus hou je stomzinnige opmerkingen voor je en reageer anders gewoon lekker niet... het gaat prima zoals het nu gaat en er is overal een oplossing voor.. pension klantjes zijn er tevreden mee en alles wordt onderling goed geregeld.. het is een goede pension stal waar de paardjes om nummer 1 staan en zeker niks te kort komen... marion doet het super en doet het iedere dag weer met plezier