Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:49

Beelddenker..ziet het voor zich dat ze een hele dappere poging waait. .met schep in de hand, zich daar achter verschuilen, ri rat sluipend op de tenen. Rat beweegt en claudia gilt, springt een meter de lucht in en staat binnen no time 10 meter verderop achter een boom... :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:51

Pffff, ik ga moed verzamelen, want bijrijdster komt straks om lesje te krijgen, dus moet dat kreng toch weg zijn.
Ga eerst nog even 5 angstplasjes doen en op zijn oud Rotterdams een partijtje vloeken en dan ga ik er wel voor. Mag het zeker er ook niet op gooien dat dit soort onzin slecht voor mijn hart is? :+ :Y) :7

Hahahaha, fijn hoor dames!! En wedden dat ik dan ineens klimmen kan Karev?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:54

Wat een weertje vandaag!!
Paardjes lekker in de blubberpaddock (van 20 x 32 ;) ) zonder jas van het zonnetje aan het genieten!! Ze staan elkaar nu extra uitgebreid te krauwelen.
Echt sprinten doen ze hier niet in de paddock, maar trouwens in de zomer op de wei ook niet (wei kunnen ze nu echt niet op, dan heb ik binnen no-time een geploegde akker ipv gras.. en ik wil ze in de zomer wel 24/7 op het gras hebben. Weide is trouwens net geen hectare.
Heb wel eens actiefoto's van de kudde willen hebben, kon ik er achteraan rennen om ze in beweging te krijgen :') :+

Yontheke

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 13:56

Mijn lief vriendinnetje dat bij mijn paarden in de straat woont (en waar ik altijd mee ga buitenrijden) stuurde een berichtje dat ze vandaag heel de dag thuis is en mijn paarden op mijn gewenst uur wel op de weide wil gaan zetten want het is veel te mooi weer om er niet van te genieten.
Toppertje!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:08

You go Girl! !

Dat is lief yontheke!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:11

ohjajoh6 schreef:
Pffff, ik ga moed verzamelen, want bijrijdster komt straks om lesje te krijgen, dus moet dat kreng toch weg zijn.
Ga eerst nog even 5 angstplasjes doen en op zijn oud Rotterdams een partijtje vloeken en dan ga ik er wel voor. Mag het zeker er ook niet op gooien dat dit soort onzin slecht voor mijn hart is? :+ :Y) :7

Hahahaha, fijn hoor dames!! En wedden dat ik dan ineens klimmen kan Karev?

En is het je gelukt inmiddels?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:13

Ach, 3ha is hier ook niet genoeg ;) al houd het nu beter dan vorig jaar omdat het droger is. In de winter is het te nat en in de zomer te droog.

Ratten zijn taaie beesten, heb ook weleens met een schep een op z'n rug een tik gegeven maar dat beest piepte, sprong uit de hoek en rende naar buiten. Daar heeft hij nog 3 meppen gehad voordat hij stil genoeg lag om met een spa z'n kop te scheiden van z'n lijf (om zeker te weten dat hij dood zou zijn :+ )

Wat dat betreft zijn ratten in een val een stuk makkelijker. Maar dan moeten ze er wel in lopen.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:23

Ow ratten vreselijk.. daar hebben wij gelukkig katten voor haha

Hier was de paddock eindelijk weer droog.. en k heb vandaag vrij dus verheugde me op n fijne paddock om met de paarden te werkrn.. ging t gisteren natuurlijk weer regenen ^) gelukkig viel t mee en heb k best lekker wat grondwerk kunnen doen!

Hier kunnen de paarden nog gewoon de wei op aangezien t niet erg als t vertrapt wordt aangezien t in t voorjaar opnieuw ingezaaid gaat worden.. nu is t bij de ingang naar de wei echter wel heel drassig en zakken de paarden (en de kruiwagen) weg.. zou daar vloerbedekking voor werken? Voor de paarden is t nog niet eens zo'n ramp want die staan 3 meter verder weer droog.. maar met de kruiwagen is er geen doorkomen aan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:25

Saved by de boer!!! Hahaha mag lekker nog even een mietje blijven...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:28

@horsies5 : als je gratis aan een stuk vloerbedekking kunt komen moet je het echt eens proberen.
Overigens werkt het wel beter als de grond er onder vlak is :D

@ohjajoh6 : mazzelaar :D

Licor

Haha ideaal die boeren :D

Martje80

Chicken haha!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:30

Zoveel te dieper de bak zoveel te beter. Vind ik veel fijner rijden en dan is het contrast met op de training ook niet zo groot. Het is nu hard en vlak, niet echt ideaal.

ohja, ik had ook de boer zijn hulp ingeroepen in jouw plaats. :+

Lieve vriendin Yontheke.

Hier paarden vandaag op de paddock aangezien de sleuven voor de elektriciteit allemaal open liggen. Misschien kunnen ze tegen het donker nog een uurtje op het gras, dan zou alles klaar moeten zijn.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 14:32

Gaan jullie paarden echt allemaal vrolijk en zonder problemen op de vloerbekleding staan? Zag al iets voorbijkomen met een redelijk heftig printje. Geloof niet dat de mijne daar niet naar zouden kijken :D

Ratten, Brrr!! Ik zou het ook niet durven hoor ohjajoh!

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:04

Hallo allemaal,
Mag ik ook komen meepraten in dit topic? (stiekem lees ik al mee vanaf het vorige topic).
Mijn naam is Ilse en samen met mijn vriend (en mijn tophaflinger Wouter) verhuis ik volgend jaar maart naar ons droomhuisje in Limburg, waar ruimte is voor Wouter om lekker in onze achtertuin te komen wonen ;-).
We gaan direct aan het natuurgebied de Maasduinen wonen, hebben dan 2 hectare bosgrond met daarop 1 grote weide van 0.5hectare en een kleine weide van 0.35 hectare, meerdere schuren en nog ruimte voor een losse paddock. Aan het huis en het land moet nog behoorlijk worden geklust, het huis is van buiten prachtig, maar binnen een beetje blijven steken in de jaren 70 (inclusief bordeauxrode badkamertegeltjes en groene retro keuken). Het grote land is al jaren niet meer onderhouden en moet door de loonwerker worden aangepakt.En wij moeten nog een leuk stalletje bouwen voor de ponys.
Wouter rijd ik in klasse 3 endurance en wij kunnen straks dus heerlijk trainen om de hoek <3. Wouter krijgt gezelschap van de haflinger van mijn schoonmoeder die bij ons komt pensioeneren ;-).
Ik wil graag met jullie meelezen en praten, zodat we met alle tips straks een heel mooi paardenplekje kunnen maken.
Ik hoop dan ook dat jullie meteen willen meedenken met de inrichting van ons loodsje als paardenstal, ik heb hieronder een foto en soort provisorisch plattegrondje toegevoegd.
Afbeelding
Afbeelding
Het loodsje heeft aan een zijde openslaande deuren (zie foto) en aan de andere zijde een schuifdeur. Het liefst zou ik 2 stalletjes maken (2.85x4.00m), de openslaande deuren kunnen overdag openblijven zodat de paarden met slecht weer binnen kunnen staan en snachts de paarden binnen en dan de deuren aan de voorzijde vh stalletje open zodat ze bij een openstaande schuifdeur naar buiten kunnen naar de nog aan te leggen paddock.
De stalinrichting gaan we zelf maken omdat we denken dat we dit zeker de helft goedkoper kunnen doen dan als we een bedrijf de stalwanden op maat laten maken.
Ik denk er af en toe ook aan om gewoon de hele stal als inloopstal te gebruiken, maar dit vind ik ook weer lastig omdat ik nog niet weet hoe gaat de paarden met elkaar overweg kunnen en ik mijn ruin absoluut extra moet voeren.
Willen jullie meedenken?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:10

Welkom Ilsje :wave:

Hihi...Claudia...mietjuh :D

Hier de vloerbedekking gesneden en het is voor de jongens even wennen om er overheen te lopen,kan gelukkig even met 2 man doen.
Is het erg dat ik ook een groot stuk onder het afdak heb gelegd??Lijkt mij fijner liggen dan die stenen :o Vriendlief zei dat alleen tv en bank nog mist :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 15:50

Nou zag toevallig net de buurboer weer. Ik dacht kan mij het schelen ik ga het gewoon vragen. maar... helaas. Bij het huis waar hij gaat wonen komen paardjes te staan. Die gaat hij als hij daar straks woont aanschaffen. Dan heeft hij nog aan de andere kant een groot stuk, maar die heeft hij nog verhuurd voor de mais en dat laat hij zo. Wel zij hij dat dat misschien (hij is 73) later nog wel een keer verkocht gaat worden. Dus heb hem gevraagd of hij dan in iedergeval aan mij wil denken. Geen idee wat zo iets mag kosten, maar dan kan ik er eens over denken. Ik kan niet goed schatten, maar is wel een ha dacht ik. Ennnn toen vertelde hij (hij woont nog tot april in de andere boerderij) DAt het land daar al verkocht is. Er zit een stuk bos naast waar ik altijd in rij en daar staat een landhuis. Die wordt nu door de nieuwe eigenaar verbouwd en aangebouwd tot dementie zorg. En die hebben de boerderij en de grond erbij gekocht. De boerderij gaat direct weer in de verkoop, maar de grond niet, want die hadden ze nodig om van de andere grond landgoed te maken. Anders hadden ze niet genoeg grond. Ik zou natuurlijk eens kunnen vragen of ze dat willen verhuren. Op de bouwplannen staat niet dat ze er iets mee willen gaan doen. En misschien vinden ze het ook wel fijn dat iemand het een beetje bij houd. Dus ik ga dat maar eens proberen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:13

Oooo...balen -O-
Zou niet lang wachten met informeren naar andere stuk,ben je snel uit onzekerheid.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:32

Tinky12 schreef:
Oooo...balen -O-
Zou niet lang wachten met informeren naar andere stuk,ben je snel uit onzekerheid.

Ik heb al gebeld om te informeren bij wie ik moet zijn. Maar dat wisten ze niet (het is hier nieuw) kan alleen met het hoofdkantoor bellen. Ze hebben me gevraagd of ik het wilde mailen dan konden ze het navragen.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 16:53

Wordt dus nog even spannend...ik duim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:08

Dat is jammer kvulden, maar goed, je hebt nog meer pijlen op je boog lees ik! Ik duim mee.

Tsssss echt een mietje ;) , nee hoor, als er een boerman in de buurt is dan gewoon even vragen of hij de klus klaart. Zou ik ook gedaan hebben, als hij er zou lopen.

Ha, ha, Tinky en ook nog een kratje bier voor je jongens?!

Vanmiddag ben ik op sollicitatiegesprek geweest en het lijkt mij zoooooo'n leuk bedrijf. Hoor deze week nog of ik voor een 2e gesprek mag komen, maar ben bang dat er anderen zijn die beter bij het bedrijfsprofiel passen -O- . Nou ja, we zullen het wel zien, ik heb in ieder geval ontzettend mijn best gedaan.

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:13

Succes [***]. Zal voor je duimen

Ik hoop dat ik gauw iemand te pakken krijg. Dit is echt een super wijdtje voor mij. Vanuit mijn huis kan ik er zo op kijken. Deze is om er naar toe te lopen denk ik 200 meter. Ik fantaseerde daar al lang over haha. En zoals ik het nu gehoord heb doen ze er niks mee. Kan ook niet denk ik want het is agrarische grond. Ze moesten het alleen in hun bezit hebben om aan het opp te komen. Als ik geen mail terug krijg ga ik maar eens bij de bouwvakkers langs. Kijken van welk bedrijf die zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:13

Dit slimme mietje, duimt voor jullie allebei hoor!

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:16

DubbelDun schreef:
Dat heb ik hier met muizen wel als die dood gaan in de open ruimte tussen de overstek van het dak. Dat meurt... :x

Daarom maakten vrienden van mij de muizenvallen altijd met een touwtje vast aan een kram. Dan kon een half geplette muis tenminste binnen bereik doodgaan :+

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:18

Nu wilde ik in het voorjaar een mestbak maken met betonvloer. Nu lees ik net bij natuurlijkpaarden dat je alleen een mestbak moet hebben als je de bodembedekking van de stal hebt en dus de urine erbij. Als je alleen de mest hebt zonder de bodembedekker dat het dan niet hoeft omdat je dan geen ammoniak hebt wat de grond in gaat. Ik probeer er meer over te vinden op google, maar dat lukt nog niet. We hadden het al eens eerder over mest gehad en dat ik er een zeil over wil leggen. Omdat ik dat bij iemand gezien had en dat wel netjes vond, maar blijkbaar is er nog een reden voor. Zo compesteerd het sneller en dus blijft de berg kleiner.