Slmt9 schreef:Winter: moxidectine
Voorjaar: ivermectine/praziquantel
Najaar: pyrantel
Najaar ivermectine ivm horzellarven.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Raamzicht schreef:Ah ok, het was december, dus voor jouw overzicht dan winter. Maar ik doe in najaar/winter maar 1 spuit. Dus de pyrantel gemist.
Wanneer kies je in voorjaar voor ivermectine en wanneer voor praziquantel?
tamary schreef:Slmt9 schreef:Winter: moxidectine
Voorjaar: ivermectine/praziquantel
Najaar: pyrantel
Najaar ivermectine ivm horzellarven.
Tierania_ schreef:Volgens het mestonderzoek was ze schoon. 4 weken terug weer mestonderzoek en nog steeds schoon.
Toch een kuur gegeven (Equest) en toch weer wat dode rode bloedwormen. Denk dat die ingekapseld zaten. Ze heeft afgelopen maandag inderdaad nog een dubbele dosis pyrantel gekregen. Nu kwam er niets uit. Ik geloof niet meer in een mestonderzoek, zegt dus echt niks.
De wormenbuik was trouwens heel veel haar. Heb haar buik paar weken terug geschoren en de buik is dus gewoon normaal nu
Santos_05 schreef:@Germie, iedereen mag zijn eigen strategie bepalen. Met of zonder mestonderzoek, maar ik hoop wel dat iedereen een keuze maakt met voldoende kennis en achtergrond.
Larven kruipen naar het hoogste puntje van een grasspriet, dus als er op concours een hoge infectiedruk is, kan je paard larfjes eten. Maar met een goede weerstand, kunnen ze deze weerstaan en geen kans geven.
Het kader van het paardenwelzijn, wat voor mij betekent zo min mogelijk gif, ontworm zoveel als nodig, maar zo weinig mogelijk.
2 keer per jaar kan voldoende zijn, maar kan ook te weinig zijn, afhankelijk van de leeftijd, weerstand en plek in de kudde.
Rambogirl schreef:Louise_32 schreef:Goedemorgen,
Iemand die binnenkort weer gaat bestellen of nog kuren over heeft?![]()
Ik heb er 8 nodig maar online bestellen gaat niet zonder creditcard (heb ik niet, alleen paypal).
Bij veel kan je ook juist met paypal betalen
Louise_32 schreef:Goedemorgen,
Iemand die binnenkort weer gaat bestellen of nog kuren over heeft?![]()
Ik heb er 8 nodig maar online bestellen gaat niet zonder creditcard (heb ik niet, alleen paypal).