Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lynn_Nikita schreef:dan is het echt niet veel, de mijne wegen ik meen 550, is gewogen en die andere zijn een stuk kleiner denk 350/400 . Dan betaal je met 45 echt niet te veel
mooney schreef:Hoe doen jullie dat met grote pakken verpakt? Zijn dat van die ronde of rechthoekige? Laat je die gewoon buiten staan of verplaats je het?
Ik heb nu circa 3 ton onverpakt hooi (1,5 weidehooi en 1,5 veldbeemd) in de schuur gepropt (2 balen op pallets en dan met de pompwagen erin en dat x3) en daarnaast heb ik midibalen voordroog waar ik steeds een baaltje van naar binnen rol als ik het nodig heb.
Volgend jaar wil ik weer 2 soorten ipv 3 en ze doen het eigenlijk wel prima op voordroog (en dan kan ik de schuur volgooien met graszaadhooi). Maar als ik er 4 volledig van voer is een midibaal zo op, dan komt een grote baal beter uit qua kosten en ook hoeveelheid afval.
Maar die rol ik niet even naar binnendus ik zit nog in dubio wat ik dan ga doen
DubbelFun schreef:Malenka schreef:Maar je hebt galop en race-galop én dan de bocht door. Dat zie ik over die platen echt niet zitten.Die platen zijn een uitkomst en het legt heel snel! Ze zullen mogelijk even moeten wennen aan een nieuwe ondergrond. Maar hier gaan ze er ook in galop over.
Malenka schreef:Bij mij zit het leveren er ook bij in. En ik koop kleine partijen. Samen met de buren 10 balen per keer. Ik denk dat het te veel betalen dus wel meevalt.
MarjanB schreef:Sterkte voor Indy Dais, echt een virus of last van stof in hooi?
Hutcherson schreef:Ik heb balen van iets meer dan 500 kg voor 120€. Goed droog hooi. Dus 240€ per ton, iets minder.
Ik meen dat de leverancier het hooi uit frankrijk haalt en daar de helft betaald van wat ik betaal per ton, dus de helft van de vracht is winst voor ze.