Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Wij hebben voerzakken ja. Ideaal!
Hier komt de tandarts ook 1 x per jaar en mag nu wachten tot volgend jaar zomer.
greendragon schreef:Wij hebben net ook een rondje welkoop gedaan. Voral voer ingekocht en ook een paar bloembollen gescoord. Straks even bedenken waar ze moeten komen, want daar denk ik in de winkel niet over na.![]()
Vandaag ook een goede dag om de mesthoop uit te rijden. We hebben een aanhangertje achter de zitmaaier, dus flink veel training voor de arm- en rugspieren... Hopelijk nog een paar regenbuitjes de komende dagen en dat het gras maar flink mag groeien.
Bij mijn oude merrie is de tandarts paar maanden geleden geweest, maar ze durfde er niets aan te doen, bang om de kiezen die ze nog heeft los te trekken met de handvijl en elektrisch lukte niet zonder verdoving en de DA wilde liever ook niet verdoven op haar leeftijd.. lastig hoor.
Afgelopen winter was best een moeilijke winter voor mijn oudje. Ze had in het najaar slappe mest, veel onverteerde vezels, enorm mager, ingevallen flanken. pfff ... dus veel aan het experimenteren geweest moet het voerbeleid...
We zijn nu zo ver dat ze 4 kilo geweekte grasbrok, 1 kilo Seniores Priores en 2 kilo 18+ krijgt op een dag in drie/vijf beurten en eindelijk, eindelijk, begint ze een beetje aan te komen. We kijken uit naar het grasseizoen, dat doet haar enorm goed.
Maar arm paard.. Ze haalt gewoon niets meer uit het hooi, wat zal ze een honger gehad moeten hebben...
Ze heeft helaas ook een enorme voernijd ontwikkeld, bij elke voerbeurt moet je haar echt met rust laten, staldeur dicht, want het is levensgevaarlijk. Die achterbenen gaan alle kanten op als ze ook maar iets hoort of ziet.. bang dat iemand haar eten afpakt. En als het in de ochtend te lang duurt voor we komen voeren, staat ze tegen de wanden aan te trappen.. Daar wordt je wel wakker van... Zo ken ik haar niet, maar we moeten het er maar mee doen. Ik ben blij dat ze er nog is.