Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:44

En goed ingepakt ook :)

Gisteren ging Peppy bij het hoefjes uitkrabben op mijn tenen staan en ik had natuurlijk net geen stalen neuzen aan ;( Hij mag dan een stuk lichter zijn dan Boon, maar de 'lange' teen vind het nog steeds niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:58

Hahaha ja ik heb het niet koud gehad de afgelopen dagen.

Auuuu. Dat doet zeer.

Hier trekt er net 1 de vlotter van de muur af. Zucht.

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 10:58

Mooie foto's Robyntjah!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:00

Robijntjah schreef:
Hier trekt er net 1 de vlotter van de muur af. Zucht.
Je zou je maar gaan vervelen... 8-)

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:31

Mooie Foto's komen er weer voorbij. Ik heb de moed niet om te gaan rijden. Niet om Dieter maar om dat de pony het niet leuk vind dat ik dan uitzicht ben. En ze dat altijd te keer gaat in de paddock. En met de gladde en harde ondergrond, niet verstandig.

CV gerepareerd gister eind van de middag. Heel blij mee, zorg minder. Volgende week dooi, gelukkig ben klaar met het gesjouw met emmer voor de waterbakken buiten. En ja de pony vanochtend weer de bak om gegooit. Had ik net gevuld. Ze hadden gelukkig beide wel eerst goed gedronken. Het blijft ook zo'n muts :j

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:34

@maximosa: kun je die bak niet vastzetten dan ?? Zeker met vorst geeft het zo'n gladde bende als ze een waterbak omgooien.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:41

Fijn dat de cv weer is gemaakt!

Frum ziet zijn emmers water als postoel. Keurig op 't potje. Echt heel fijn met water geven. :P

maximosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:42

Dat zou een idee zijn. Mijn man had het er nog over van de week. Kunststof pallet gat in zagen waar bakken in passen. Maar die heeft het ook te druk. En normaal dan heb ik ze beide goed gevuld en hou ik het bij overdag. En gaan ze bv met droog weer om,staan ze lekker met hoefjes in nat zand. En het domme, heb haar net geleerd ergens met de voorhoefjes op te gaan staan, wat eerste grondwerk. Nu gaat ze overal op staan, dat was toch goed? Kijkt ze me aan, slim van haar. Dom van mij :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:43

Mijn vorige paardjes moest ik ook echt die waterbakken compleet vastzetten tussen palen.
Maar deze 2 zijn wat dat betreft echt lief, toevallig hadden mijn vriend en ik het er van de week nog over dat ze de waterbak zo netjes laten staan. Echt wel heel fijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:19

Hier wil de bak wel eens op een andere plek staan als hij leeg is, maar dat ben ik meestal wel voor. Nu gebruik ik alleen die bakken met haken en die passen mooi om de stangen van de schuiltent.
Mestrapen gelukkig weer gebeurd, alles wat ik er nu uit krijg scheelt straks weer als het gaat dooien.
Alleen na het uitpellen van jas, muts en schaal heb ik een kompleet ontploft kapsel wat zich ook niet meer laat fatsoeneren :) Mijn 'bad hair day' duurt nu al weken :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 13:10

Lynn_Nikita schreef:
bello2005 schreef:
Wij gaan verhuizen met heel veel grond er bij.. Neem ik dan mijn pony's mee.? Nee. En heel simpel. Goedkoper als waar ik nu met mijn pony's sta, zal ik thuis niet hebben.

Mijn pony's hebben ruim 5 a 6 hect in 3 weides verspreid de ruimte. Staan in een groep van 4. 2 van mezelf en 2 andere. Ontzettend veel rust daar. Er werd een schuilstal gebouwd op hun kosten. Weide paaltjes stroomdraad apparaat etcetc word door hun betaald. Ik hoef geen hooi te regelen en betalen.. Ik sta gewoon gratis daar. Zelfs aan huis is het niet voor nix

Ponys komen pas naar huis wanneer ze intensieve verzorging nodig hebben. En dat hebben ze nu niet. Zijn rond en gezond.

Mooi dat ze fijn staan, scheelt zeker als ze zoveel voor jou doen ( gratis_ maar waarom dan verhuizen naar een huis met veel grond? Dan wil ik ook graag de paarden aan huis hebben, Juist de beleving ervan ( op die koude winter nu na) vind ik fijn om te hebben

Water van de kippen vervang ik 2 keer per dag

Voor onze honden. En voor de rust.
En als de pony's straks bejaard zijn en nodige zorg nodig hebben ik ze dan per direct aan huis kan zetten..

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:00

Ik ging vanochtend de dekens wisselen voor dunnere, was de deken van mijn grote statisch. Dat was wel erg sneu dus heel voorzichtig er afgehaald.

Hier is het al flink aan het dooien buiten maar wel met een lekker zonnetje en toch nog een redelijke wind.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:13

De wind is fris, dus ik heb de deken maar op gelaten.
Dat statische heeft hier ook wel een voor boze reacties gezorgd :)

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:35

Hier gooien de varkens constant hun waterbak om. Precies bij de poort dus je schaatst naar binnen :Y)

Hier de ruin even zonder deken gezet. Voelt goed aan nu en dan kan hij lekker even kriebelen en luchten :)

Verder doe ik helemaal niets vandaag behalve Valentijnsdag "vieren" met mn man :)

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:38

Hier ook flonke dooi en dus gelijk een gescheurde koppeling van de waterkraan ontdooid..... Spijtwaterballet. Probleem gelijk maar opgelost. Ik had de koppeling liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:42

Hier nog zeker geen flinke dooi, wel boven 0 maar een naar windje.

Vlotter weer gemaakt!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:45

Ik heb gewoon lekker op de bank in het zonnetje liggen dutten :D

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 15:56

Hier is het ook heerlijk weer! +3 graden en flinke zon. Het is zo goed als windstil hier dus kom maar op dooi :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:03

Hier dooit het nu best flink. Lekker zonnetje en 4 graden boven nul.

Mijn vader en ik zouden vanochtend gaan schaatsen, maar een stemmetje zei 'doe maar niet' en ik heb afgebeld. Hij ging nu samen met zijn broer, maar niet voor lang want hij zakte er door. Ik blij dat ik niet gegaan ben :').

Net lekker de stallen aan kant gemaakt en eten klaargemaakt voor de hele week. De paddock uitmesten is nog niet te doen zonder koevoet, dus dat stel ik nog ff een paar uur uit.

Karin, dat ziet er heerlijk uit, geniet er van! <3

Fijn dat de vlotter weer gemaakt is Robijntjah!

Belker, ook fijn dat de koppeling weer gemaakt is. Dan kan het water er straks weer op.

Marloes, statische dekens zijn vervelend. Mijn merrie is daar heel bang door geworden. Bij 1 knettertje rent ze haar deken uit, niet handig. Ik moet ook echt zorgen dat alles los is dan.
Dit jaar dekenloos dus geen geknetter.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:07

Hier is het net boven 0 en nog steeds erg fris, terrein is deels ontdooid waar de zon komt maar de andere kant is nog steeds sneeuw en ijs

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:46

Dais nog niet eerder bij hem gehad zo statisch maar ik heb wel altijd alles los voordat ik een deken afdoe dus dat probleem had ik gelukkig niet zo.

Hier ook zo’n 4 graden boven nul, althans de laatste keer dat ik op de thermometer keek. Wel lekker even van het zonnetje genoten. Nu weer op het werk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:53

Ik maak de dekens nooit helemaal los alleen de staart/beenriemen en de buiksingels. Dan pak ik de kont beet en vouw die naar de hals toe en dan bij de rug nog een keer dubbel. Dan til ik hem over het hoofd en hang hem zo weg. Aandoen gaat dan in omgekeerde volgorde. Nooit last van 'lange lappen' en paard weet niet beter dan dat ze haar hoofd er in moet steken als ik de deken voor houd.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:42

Dat vind ik nogal omslachtig bij mijn warmbloed van 1.70 hoog. Ik maak de borst en het halsstuk gewoon netjes los. Ik kan gerust dekens over zijn hoofd tillen maar hij staat of tussen twee kettingen op de poetsplaats of aan de trailer vast, het is minder werk om de deken gewoon los te maken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:49

Bij eentje van 1,55 zal het ook best een stuk makkelijker gaan :)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 18:45

DubbelFun schreef:
Bij eentje van 1,55 zal het ook best een stuk makkelijker gaan :)

Bij de mijne van 1.20m doe ik de deken ook over haar hoofd. Ze heeft eigenlijk een schurfthekel aan dat ding, maar als ik ‘m over haar hoofd doe, hoeft ze me niet te bijten als ik de voorsluiting open of dicht doe O:)

Hier een beetje dooi, maar nog niet echt heel enthousiast. Zal morgen wel komen.