Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ruitje schreef:We hebben natuurlijk ook loopstallers, die moeten zelf krachtvoer voeren dus die hebben meer ruimte nodig.
Maar ik vind 2.5 voerton per paard faciliteren gewoon echt veel. Dat betekend dat ik 250 voertonnen kwijt moet. Als dat de verwachting is, moet ik echt ff zelf gaan schakelen.
Idem voor 2 zadels per paard...
Maar misschien ben ik zelf gewoon te basic en niet goed genoeg mee gegaan met de huidige tijd
goldenarrow schreef:Maar ik neem aan dat ruitje daar niet alleen paarden heeft staan die oud of ziek zijn en daarom al die extra's nodig hebben? Ik heb hier momenteel 17 paarden staan en daarvan hebben er maar 2 nu een iets andere voerbehoefte waardoor ze extra slobber e.d. nodig hebben. De rest kan prima af met de brok die we voeren (en krijgt daar meer of minder van).
Celebi schreef:Hoeveel verschillende type voer heb je dan met 4 paarden? Ik heb bijvoorbeeld ook een stalgenoot met 3 paarden en die heeft dus ook iets van 4 tonnen. Maar daar zit van alles in. De ene biks, de andere muesli, de andere vitaminebrok/koek, nog een ton met lucerne. En inderdaad een paar losse bakjes supplementen. Als al je paarden ongeveer hetzelfde eten maakt dat het wel gemakkelijk haha. Zijn trouwens ook oudjes met speciale voerbehoeften.
ruitje schreef:De bak is nog niet af, nouja de afwerking niet. Mijn broer moet de bordjes nog ophangen, er komt nog een plantenbak naast en de sproeiers moeten nog net iets beter afgesteld worden. Ik verwacht dat dat deze week af is.
We hebben 'm al wel geopend uiteraard:
[ Video ]
We hadden een onderlinge springwedstrijd, een schriktraining volgens het Freestyle Systeem en nog klanten( hogere dressuurruiter en menners) die een demo gaven tijdens de lunch. Was erg gezellig!
We gaan meteen maar weer door naar het volgende project. We hadden al nieuw willen bouwen maar dat vlot nog niet erg met de aanvraag, dus dan maar alvast wat anders doen.
We gaan ook een eb en vloed bodem in de cirkel leggen. Dan hebben we een binnenbak, 2 eb en vloed buitenbakken en een eb en vloed cirkel.
Daarnaast twijfelen we over de aanschaf van een Vitafloor. Onze visie is eigenlijk dat we een stal willen zijn met en een uitgebreide accomodatie en waar je paard paard kan zijn.
Enerzijds denk ik, dat past daar wel bij.
Anderzijds is het een prijzige aanschaf en weet ik niet of dat er dan 'uit komt' zeg maar?
Hebben jullie ervaring in hoeveel het gebruik wordt, of zou je het zelf gebruiken?
Met daaraanvast meteen de vraag: wat zou jij aan welzijn 'accomodatie ' ( weet even niet hoe ik het anders moet verwoorden) tof vinden als het aanwezig is. We hebben nu:
2 spuitplaatsen
Solarium
Smidshok/behandelruimte
Weegschaal
Ik zou dat graag allemaal anders willen inrichten want we hebben het wel maar het is niet praktisch zeg maar.
Daar zou dan meer overdekt poetsen/voeren nog bij moeten. (Dat haalde ik uit de enquête die we toen deden)
Ik twijfel dus over
Vitafloor
Wasmachines
Dekenrekken( zag zelfs verwarmde)
Ook nog op de lijst, maar dat is geen welzijn voor de paarden:
Grotere ruimte voor voer van klanten
Meer grote kasten
Hoor graag aanvullingen voor ons welzijnsplein
Oh, disclaimer: ik besef mij dat een paard meer heeft aan uren buiten, grotere boxen etc. Maar daarin vlotten bepaalde aanvragen dus nog niet. Dat loopt echt, maar gaan we voor 1 januari niet meer redden,vandaar dat ik nu kijk naar investeringen die nu wel kunnen en ook meteen een meerwaarde zijn voor de paarden.
Lieser schreef:goldenarrow schreef:Maar ik neem aan dat ruitje daar niet alleen paarden heeft staan die oud of ziek zijn en daarom al die extra's nodig hebben? Ik heb hier momenteel 17 paarden staan en daarvan hebben er maar 2 nu een iets andere voerbehoefte waardoor ze extra slobber e.d. nodig hebben. De rest kan prima af met de brok die we voeren (en krijgt daar meer of minder van).
Je wilt niet weten hoeveel eigenaren van (in beginsel) gezonde paarden gevoelig zijn voor de supplementen-industrie. Bij ons op stal krijgt minstens de helft van de pensionpaarden eigen voer in bakjes naast of in plaats van de brok van stal. En er staan geen pensionado's bij ons.
goldenarrow schreef:Helemaal mee eens hoor, maar dat hoeft ruitje natuurlijk niet te faciliteren