Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JudithO

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:32

Ik heb net al een halve berk uit mijn draad kunnen vissen...
Hopelijk komt er niet meer naar beneden.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:54

Hier in het westen (open polder) al wel veel wind. Gelukkig geen bomen die kunnen omwaaien behalve een knotwilg die recent is geknot dus die vangt niet veel wind.

Paarden zijn wel echt onrustig, merk met uitmesten dat alle mesthopen ondersteboven zijn gelopen terwijl ze normaal niet duur hun eigen mest heen lopen. Hele paddock is omgeploegd ook. Hopelijk blijven ze binnen de omheining.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:56

Wat een mooie Fries!

Gisteren alle losse dingen binnen gezet en ikzelf, maar ook de paarden waren erg druk. Vandaag merk ik eigenlijk nog niets. Ja, ok, het waait. Ik hoop dat t allemaal meevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:02

Wij kijken met angst en beven naar een 30 meter hoge dode berk die overeind gehouden wordt door klimop. Als ie gaat dan net op of net langs de schuur van de buren :=

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:20

is die van jullie zelf?
Ik wil echt gaan uitzoeken hoe ik de buurman zijn bomen kan laten snoeien aangezien ik echt geen zin heb om elke week takken uit mijn bak te halen maar vooral omdat er nog eens een boom op de loods of in de bak gaat vallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:21

Zie uitleg in mijn topic al enkele maanden geleden ;)

Daar kunnen we niet zomaar mee aan kloten en we kunnen er niet zomaar bij
met een kraan.

De buren hebben er zelf overigens ook nog niets over gezegd.

Daarbij hebben we al een dode boom of 100 gekapt dus lijkt me dat we druk zat zijn geweest :+

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:33

Oh jee Robijn :=

Hier liggen ze collectief te slapen momenteel dus geloof dat ze er zelf niet zo veel om :+

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:40

Robijntjah schreef:
Zie uitleg in mijn topic al enkele maanden geleden ;)

Daar kunnen we niet zomaar mee aan kloten en we kunnen er niet zomaar bij
met een kraan.

De buren hebben er zelf overigens ook nog niets over gezegd.

Daarbij hebben we al een dode boom of 100 gekapt dus lijkt me dat we druk zat zijn geweest :+

Nou meer dat ik mij afvraag dat als blijkt dat die boom al dood was en niet verwijderd is en schade aanricht, of de verzekering dan wel uitkeert. Dit omdat wij dus in zo`n zelfde situatie zitten maar dan als buren zijnde en een buurman die geen enkel dode klimop boom verwijderd en alles maar laat staan onder het mom, ik kan dat niet zelf.

Nu maar hopen dat die valt maar op een gunstige plek, ben je daar ook meteen vanaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 11:45

En dat zijn dus allemaal dingen die je goed uit kunt zoeken bij het aanschaffen van een huis en grond waar veel achterstallig onderhoud is ;)

Dus allemaal geregeld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:23

Ik zeg niet dat jij dingen beter of anders moet regelen, ik vraag mij oprecht af hoe het zit met bv verzekering bij achterstallig onderhoud van een ander. Buurman is al aangesproken maar doet er niks aan. Jij hebt dingen uitgezocht en niet alleen omdat je dus niks met achterstallig wil verbeteren maar voor het geval dat iets gebeurd voor het "klaar" is, maar wat als een ander dat niet doet. Stel dat die boom van jullie nu op de schuur valt, dekt jullie verzekering dat gewoon?

Ik ben verzekerd voor stormschade, maar weet dus niet hoe het zit als iets kapot gaat door achterstallig onderhoud van een ander, wil ik wel voor bellen maar ik wil ook geen slapende honden wakker maken
Ik heb dus uitgezocht dat als hij niet snoeit ik dat wel zelf mag doen nadat hij op de hoogte gebracht is van de overlast en hij vind dat zelfs prima, maar gewoon snoeien gaat niet, de loods staat te dicht erop en de bomen zijn te hoog. ik wil geen risico nemen dat wij zelf snoeien en alle kosten op ons nemen en dat er dan alsnog iets op de loods valt en dat wij dan zelf schuld zijn. tevens is het huren van zo`n machine erg uur, gaat het om minimaal 10 bomen en heb ik het geld hard genoeg nodig voor andere dingen in huis en niet omdat de buurman zijn beurs niet wil trekken ( maar wel gaat reizen en een nieuwe keuken koopt)

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:29

Hoe gaat het trouwens met alle nieuwe honden en paarden van iedereen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:30

Jep, is allemaal goed geregeld hier.

Tjah dan is het een lastig verhaal. Ik zou dan toch voor zelf snoeien gaan denk ik.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:39

Zelf snoeien als ik er goed bij kwam was geen probleem dat is zelfs bij enkele takken gebeurd maar het zijn te grote bomen en kosten om het te laten doen kunnen tot 700 euro per boom oplopen. Ik heb helaas geen 7000 euro over voor de bomen van mijn buurman, dan had ik wel al een nieuwe badkamer as ik dat geld zo had liggen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 12:48

Dan blijft er maar 1 optie over toch?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 12:51

Soms zijn er bomensnoeiers die adverteren het gratis te doen in ruil voor het hout. Kom ze wel tegenop Marktplaats is dat iets voor je buurman?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 13:19

Proficiat Utopia met je nieuwe aanwinst ? Hoeveel paarden heb je nu in totaal ?
Vind Friezen echt wel gaaf, maar ze vragen toch wat extra aandacht niet ? Ik doel dan op hun sokken en vacht ?

Hier is mijn ruin naar een trainingsstal vertrokken. Hij verveelde zich hier echt en zijn karakter werkte bij mij alsmaar meer frustraties op. Hopelijk kan ik voor hem binnen 1-2 maand een nieuw huisje vinden.
Om mijn merrie te troosten heb ik het oudje van een vriendin op pension genomen. Ze komen goed overeen en ik moet mij niet meer schuldig voelen als ik niet gereden heb O:)

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 14:10

Lynn_Nikita schreef:
Hoe gaat het trouwens met alle nieuwe honden en paarden van iedereen?

Dije is de nacht goed doorgekomen. Is al iets minder gehinnik hier en hij staat af en toe zelfs een beetje te dutten, in de harde wind :') Maar hij kijkt over het algemeen zijn ogen uit :')

betadine schreef:
Proficiat Utopia met je nieuwe aanwinst ? Hoeveel paarden heb je nu in totaal ?
Vind Friezen echt wel gaaf, maar ze vragen toch wat extra aandacht niet ? Ik doel dan op hun sokken en vacht ?

Hier is mijn ruin naar een trainingsstal vertrokken. Hij verveelde zich hier echt en zijn karakter werkte bij mij alsmaar meer frustraties op. Hopelijk kan ik voor hem binnen 1-2 maand een nieuw huisje vinden.
Om mijn merrie te troosten heb ik het oudje van een vriendin op pension genomen. Ze komen goed overeen en ik moet mij niet meer schuldig voelen als ik niet gereden heb O:)

In het geval van mijn Fries valt het heel erg mee! Hij heeft nooit mok gehad, wel 1x mijt.. dat was even een korte periode flink behandelen en daarna niet meer voorgekomen gelukkig! Zijn manen hoef ik eigenlijk nooit iets mee te doen, maar daar heb ik geluk mee.. dreads staan hem gewoon :') Ik denk dat ik Dije z'n manen en staart wel wat meer bij moet houden.. dat van Tamme is gewoon heel dik. Maargoed, dat is hetzelfde als bij mijn Quarter, die moet ik ook goed onderhouden.. en ik vermoed dat mensen met Tinkers ook hun handen vol hebben aan al het haar :P Dus of het echt een Friezending is, weet ik niet :P

'Fijn' dat je het zo hebt kunnen oplossen, zonde dat je afscheid moet nemen, maar mooi dat je de keuze voor hem hebt kunnen maken +:)+ Hopelijk voelt het inderdaad goed :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:19

Hier moet zo de schuilstal dicht, de wind draait en trekt aan, risico is te groot dat hij binnen slaat en het dak eraf waait. Morgenochtend kan hij dan weer open als de storm is afgezwakt tot stevige wind.

Paarden zijn erg alert, en hebben elkaar echt nodig nu voor steun.

Gelukkig hier geen bomen die te dicht bij de wei eng doen.
LynnNikita ik zou in jouw geval de verzekering bellen en eens navragen hoe het werkt mocht er iets misgaan met de bomen van de buren.

Ik ga eens verzinnen hoe ik buiten hooi kan voeren nu :')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:22

Hier even helemaal mee in de storm, gisteren is ons bod op een huis aangenomen en zojuist hebben we een bod op ons huis geaccepteerd :oo *\%/*

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:24

Wij komen net uit de bios, zoonlief als figurant gespot. Echt super leuk! :D Trots.
Het zwembad uitje voor vanmiddag skippen we maar. De wind is hard, maar valt nog mee. Maar zie al veel takken ed. buiten liggen.
De paardjes staan gewoon in de wei. Daar staat ze het meest veilig... denk ik. Wil ze niet op stal, de stal is omringt met (slecht onderhouden) bomen.

edit. Eén van de katten vertoont wel afwijkend gedrag. Dus misschien weet hij meer dan ons? Wat komt er qua storm? De kat zit in het midden van de woonkamer en in paniekerig. Normaal ligt ie te luieren op de bank. Dus hij voelt wel wat aan, neem ik aan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:02

Hier lagen ook al veel takken op weg naar de grote weg en dan valt de wind nog mee.

Akshay heb je niet toevallig netten liggen? Ik voer normaal zoel los als uit netter maar dat losse hooi is sneller uit de bak dan dat ze het gegeten krijgen

Ik heb behalve gedoe met het huis ook goed nieuws, sinds vandaag werkt de verwarming *\o/* *\o/* *\o/*

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:24

Hier aan de kust gaat het al flink. Blij dat ik mn schuiltent had afgebroken.
Paarden staan ook gewoon op stal. Ik ben de hele dag weg en de wei is omringd met grote oude bomen. Wil me niet de hele dag zorgen moeten maken of er toch niks op de omheining valt. Pa is daarnet even gaan checken en ze stonden allebei rustig te kauwen. Helemaal gelukkig met hun volle hooinetten lekker hooi :') Niet de ideale situatie maar het is even niet anders.

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:33

Hier veel bomen in en om de paddock. Ik vind het dus wel een beetje spannend, maar mijn paarden malen er niet om. Er is zojuist een boom omgegaan bij de buurman en mijn twee ramptoeristen keken gezellig toe. Hebben ook net nog even lekker gerold en staan nu in de schuilstal te eten. Er komen wel veel (dikke) takken uit de bomen, dus ik hoop dat de paarden niet besluiten om onder een boom te gaan staan. Straks de hooinetten nog maar eens goed vol zodat ze lekker binnen blijven staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:34

Hier vanaf vanmorgen al kracht 9, als ik internet mag geloven, dan is de storm bij ons rond 19:00 op zijn sterkst. Tot nu toe 1 dakpan eraf.
En het hoost hier ontzettend.
Paarden staan gewoon in de bak. Hoop dat de bomen blijven staan...… Heb geen mogelijkheid om ze in boxen te zetten. Die hebben we helemaal volgestouwd met hooi en andere spullen. Als is het risico dat er een boom op de boxen komt net zo groot als dat er 1 in de paddock terechtkomt.

Pffff ik ben blij als het morgenochtend vroeg is.

Bomen laat ik kappen door mensen die er verstand van hebben. Kost inderdaad veel geld zoals Lynn zegt. En ik doe het uiteraard alleen bij bomen die van mijzelf zijn. Ga zeker niet betalen voor de bomen van de buurman, onze buurman heeft ook een "enge" populier, die ik niet vertrouw, maar hij vindt het te duur om het te laten doen, dus hij hoopt het van de zomer zelf voor elkaar te krijgen. Ik verklaar hem voor gek, want dat ding is mega hoog en ik heb teveel ellende gezien van "doe het zelvers" die wel even een boom neerhalen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 17:38

Azmay schreef:
Hier even helemaal mee in de storm, gisteren is ons bod op een huis aangenomen en zojuist hebben we een bod op ons huis geaccepteerd :oo *\%/*

Gefeliciteerd! Mooi dat koop en verkoop zo op elkaar aan sluit.
Wat voor een huis wordt het? Veel ruimte bij huis voor de paarden