Anke jouw hengstje blijft ook leuk

Hier deden de dames gisteren toch wat lelijk tegen de nieuwkomer, in de hoek proberen te drijven en dreigen

Hoe lang doen jullie er over om een nieuweling te introduceren in de groep?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MizzMontana schreef:Ik had 6 voerplekken gemaakt maar dat was niet genoeg, en ze staan al 4 dagen naast elkaar.
Als het niet zo’n kleintje was had ik het mss even aangekeken, maar hij kan ook niet zoveel beginnen tegen twee van die grote merries.
Hoeken afzetten is trouwens wel een goed idee, en misschien eens samen in de grote wei zodat er echt genoeg ruimte en nog wat gras is ipv hooi.
Ze zochten hem echt op gisteren, het was niet zo dat hij dichtbij wou komen en ze dat niet goed vonden, maar hij stond aan de andere kant van de wei en een van de merries ging juist naar hem toe.
[***] schreef:http://www.astrologie.ws/kruiden/varkensgras.htm
Effe gegoogled. Ik heb verder niets met astrologie, maar er worden nogal wat geneeskrachtige dingen aan het groene spul toegeschreven.
carika schreef:Varkensgras hebben wij hier ook en ridderzuring, vreselijk spul....
Hier is voor woensdag en donderdag regen voorspeld, denken jullie dat kunstmest nog nut heeft? Dan zou ik eventueel dinsdag avond nog kunnen strooien even de sproeier erover heen en dan maar bidden voor regen...
belle_boef schreef:carika schreef:Varkensgras hebben wij hier ook en ridderzuring, vreselijk spul....
Hier is voor woensdag en donderdag regen voorspeld, denken jullie dat kunstmest nog nut heeft? Dan zou ik eventueel dinsdag avond nog kunnen strooien even de sproeier erover heen en dan maar bidden voor regen...
Wij hebben wel kunstmest gestrooid en daarna flink in etappes gesproeit. Eerst om de korrel op te laten lossen en dan sochtends en avonds een paar uur. Zat nul geen groei in het gras. Nu nog steeds veel sproeien maar de groei zit er in, zeker op de dagen dat de zon wat uit beeld is en de temperatuur onder de 30 graden blijft. Het is inmiddels weer 10 cm hoog.