[volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 20:41

Ik zie niet dat mensen er een probleem van maken?

Mensen delen wel hun ervaring, of zeggen wat zij er zelf van vinden. Maar nergens wordt er een probleem van gemaakt toch? TS kan doen wat ze wil, daar kan toch niemand wat aan veranderen :D
Maar zoals vanaf het begin bij de "opbouw" geven mensen hun mening en TS heeft daar ideeen uit gehaald, tips aangenomen, en een heleboel lekker links laten liggen. Prima toch!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:02

PanamaD schreef:
Eens in de 6 weken paarden voeren en buiten zetten. Wat een luxe!!

Mensen die zeggen: neem aan dat de stalling goedkopet wordt, snap ik niet.

Een paard heb je niet alleen voor de leuk. De lasten heb je er ook bij al heb ik het idee dat als je bij TS staat meer de leuk hebt dan de lasten omdat alles zo ontzettend goed geregeld is!

Ts, wil je alvast fijne feestdagen toewensen!!

Ik noemde/vroeg dat van korting. Ik heb zelf pension paarden gehad
En gaf korting bij meehelpen.

Als je all in staat en ook daarvoor (flink) betaald vind ik het logisch dat je korting krijgt als je meehelpt met voeren buitenzetten en opruimen of dat je dat mag weigeren. Je staat nl op een all in stal en niet half pension

Ik bedoel dit in algemeen niet specifiek voor ts

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 21:09

Als het echt dagelijks of meerdere keren per week is of bijv een heel weekend, dan vind ik korting ook zeker op zijn plek! Maar 1x in de maand max een half uurtje helpen is meer goeie wil tonen vind ik :)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-16 23:22

je bent goed bezig!!

ik sta nu bijna 1 maand op nieuwe stal en sta all-in, maar de eigenaar werkt en soms nachtdienst of ochtend dienst
hij zorgt er altijd voor dat de paarden buiten staan en dat is zo`n 5 dgn per mnd al om 6.30u en dan zijn de hooibakken gevuld
er hangt een lijst in de zadelkamer en daar staan dagen op dat hij vroeg moet werken en dan vullen anderen hun naam in om ze binnen te zetten s`avonds [ anders staan ze om 14.00u al binnen en dat wil niemand ]
ik doe daar niet aan mee omdat ik er altijd begin van de middag ben, en dat is ook geen probleem
en met sommige diensten kan hij pas tegen de avond mesten en dan mesten wij zelf als we dat kunnen dan doen we uit ons zelf om hem te helpen ,kan je het niet dan doet hij dat nog voordat ze naar binnen gaan
en daar word geen korting voor gegeven dat doe je omdat het om jouw paard gaat, en zo`n opgave is dat toch niet???
en beetje behulpzaam zijn komt de verstandhouding juist ten goede, elkaar helpen heet dat [ en niks verplicht! wil je dat niet doen ? ook best dan doet de stalhouder het ook geen probleem]

_mjwb

Re: [volg] een droom die uitkomt, mijn eigen stal....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 08:07

Ik zie het probleem niet hoor. Het is toch vanzelfsprekend dat je eens in de zoveel tijd helpt? Het is toch jouw paard, jouw verantwoordelijkheid? En hoe erg is een half uurtje 1 keer in de 6 weken? Ik bedoel, je zal toch die dag naar stal moeten om je paard te verzorgen. Dan kan het ook geen kwaad om de andere paarden ook te voederen en buiten te zetten. Alles staat al klaar zoals TS zegt en de klanten hoeven niet te mesten. Nou, geen probleem toch. 's Morgens de paarden voederen, buiten zetten en gelijk bezig zijn met je eigen paard. Dan heb je gelijk nog heel de middag en avond om wat voor jezelf te doen :)

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 08:15

Ts, wat heb je t goed voor elkaar! Fijn dat je pensionklanten willen helpen zodat je een dag in de week iets langer kunt slapen.

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 08:47

Iedereen bedankt, ook voor het meedenken.
Ik denk dat het helemaal goed gaat komen

Libertylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 10:18

Ben benieuwd hoe het buiten zetten op de zondag gaat bevallen. Ik vind het een goed idee en denk dat de meeste mensen wel bereid zijn om te helpen.

WendyLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:18

Ik heb hier nog steeds een stipje staan omdat ik het leuk vind om te kijken wat andere ervan maken. En dan bedoel ik qua klusjes, opruimen en hoe het er dan allemaal uitziet en werkt.
Ik heb het dan ook vanaf het begin gevolgd,
ben zeker niet benieuwd wat voor afspraken er zijn met stalgenoten, want dat is onze zaak niet, maar ik mis eigenlijk al een poosje de foto's van het heden.

Hoe het nu gaat en functioneert. Heb je nog dingen verandert of aan moeten passen. Hoe ziet het er nu uit, en hoe ziet het eruit als alles binnen staat en/of buiten.
Kunnen jullie ook alle spullen kwijt en hoe gaat het nu met hooi en stro aanvoer ?

Daar ben ik tenslotte het topic voor gaan volgen.....
De afspraken zijn voor jullie, daar moeten andere mensen zich niet mee bemoeien, maar laat je ons nog wel wat leuke plaatsjes zien ? Met eigen beschrijving natuurlijk !

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:56

Het is Marions topic en Marions stal ;)
Ze mag hier toch zelf delen en vertellen wat ze wil?

Wat betreft de foto's ben ik het met je eens!
Plaatjes kijken is altijd leuk :j

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-16 12:05

Foto's en verhalen heb ik natuurlijk ook.

Ik heb nog niets hoeven aanpassen, ben wel bezig met een champignon kweker of dat zij mijn mest komen ophalen. Ze rijden regelmatig in de buurt en halen het gratis op. Dus dat zou een hele fijne uitkomst zijn. Ik leeg nu de aanhanger 1x in de 5 dagen.
Er komt steeds een beetje bij, meer voer opslag bakken, maar ook nu een zitje, zodat we ook lekker even kunnen zitten en gezamenlijk een bakkie kunnen drinken.

Voor het ir paard heb ik nu ook fructaan arm hooi, dit haal ik zelf op. Krijgt ze alleen op stal, voor de nacht. In de maand gaan er nu 4 voorverpakte hooi balen doorheen en 7 kleine baaltjes fructaan arm. Ook zo'n 300 a 500 kilo stro. Ligt een beetje aan de baal/balen.
Als alles is geleverd, ziet het er zo uit
Afbeelding

En met de kou krijg je natuurlijk ook mooie plaatjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:09

Dat zijn mooie foto's!
En wat zien die paarden er keurig uit!
Niks geen warrige wollige wintervachten :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:50

_mjwb schreef:
Ik zie het probleem niet hoor. Het is toch vanzelfsprekend dat je eens in de zoveel tijd helpt? Het is toch jouw paard, jouw verantwoordelijkheid? En hoe erg is een half uurtje 1 keer in de 6 weken? Ik bedoel, je zal toch die dag naar stal moeten om je paard te verzorgen. Dan kan het ook geen kwaad om de andere paarden ook te voederen en buiten te zetten. Alles staat al klaar zoals TS zegt en de klanten hoeven niet te mesten. Nou, geen probleem toch. 's Morgens de paarden voederen, buiten zetten en gelijk bezig zijn met je eigen paard. Dan heb je gelijk nog heel de middag en avond om wat voor jezelf te doen :)

Niet ten nadele van ts hoor;

Maar ik werk in de horeca; lig zondags 's morgens ergens tussen 3:30 en 4:30 in bed.
Dan ga ik er echt niet om 8 uur uit om de paarden te doen.

Juist met volpension is het fijn dat je niet elke dag naar je paard hoeft om te verzorgen en dat je, bij wijze van spreken, gewoon een week weg kan blijven en je paard wel wordt verzorgt qua voeren en binnen/buiten zetten.
Het is dan juist niet vanzelfsprekend dat je meehelpt; want daar betaal je dan ook voor.

Mensen hebben het over dat het "maar" 30 minuten per x is.
Maar als je 30 minuten van je paard af woont; is het dus 1 1/2 uur.

TS ik neem aan dat je wel een goede verzekering hebt afgesloten voor als er wat gebeurd met een paard.
Zodra mensen betalen ligt er een grotere verantwoordelijkheid bij de houder van het paard (en dat ben jij).
Mijn kennis heeft ergens gestaan waar niets geregeld bleek.
paard ontsnapte (hek bleek dramatisch slecht, oprit was niet afgesloten enz) paard veroorzaakte een ongeval... en de houder werd wel aansprakelijk gesteld; maar bleek geen bedrijfsverzekering te hebben.
Was echt een heel gedoe.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 13:56

Maar dan valt er toch wel te regelen dat je bijvoorbeeld op zaterdag of maandag de paarden zou doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:02

Jester_ schreef:
Maar dan valt er toch wel te regelen dat je bijvoorbeeld op zaterdag of maandag de paarden zou doen?

Zaterdag werk ik ook..

Als ik even 10/12 jaar terug zou gaan...
Ik had mijn paarden toen op volpension.
3 jonge kinderen, manlief die zelf veel werkte en weg was, zelf een drukke weekend/avond baan.

Door de weeks 's morgens?
Nou ik ga niet 2 jonge (niet schoolgaande) kinderen meenemen om paarden binnen/buiten te zetten.
Ik deed dat wel eens bij mijn opa, maar dan zaten mijn kinderen heerlijk binnen bij oma.

Nu heb ik ze thuis staan omdat ik juist geen reistijd meer wilde.
In de vakantietijd, 3 kids uit bed trommelen om paarden te doen..
's avonds zorgen voor oppas om de paarden te doen.. of manlief (maar hij en vreemde paarden is geen goed team).
Nope.
Volpension is volpension en niet meehelpen.
Als je het van te voren weet; prima, maar dan zou ik daar mijn paarden niet neer kunnen zetten.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 14:09

marion82 schreef:
Hoe begint wat precies?

Ik doe nog steeds alles en zelfs meer. Geef medicijnen, temperatuur een paard elke dag, zorg dat elk paard zijn eigen dingen krijgt, geef supplementen en noem maar op. Niemand hoeft iets klaar te zetten, ik rij zelfs paarden naar de kliniek en wissel dekens of doe ze juist op of af.
Meer zullen de klanten ook niet hoeven helpen hoor.

als jeooit groter word kan je daar beter mee ophouden.. ik deed het ook even die kleine dingen deken op af ect.

op den duur word het te veel en te gekke tijden een die van les terug komen en dan verwachten dat ik om 12 uur nog de dekens wissel tot met in het voorjaar elke dag een dunnere of een dikkere nog dunner een regen dekenvliegen deken beenbeschermers ect op kan gaan doen..

alleen de medicijnen over het voer doe ik wel en temperaturen als ze echt niet kunnen of in overleg as ze vaker moeten.

wel een voordeel dat je een kleinerestal hebt dan is het nog te oen en is het geellige clubje

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 18:51

ik zag je hooibak ,heb je daar geen rooster op liggen?

dan maak je er slowfeeders van ,voordeel ze doen langer over het eten en er word niks verspeelt

wij zweren erbij :j

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:15

Mooie foto's weer. Wat betreft die hooibak, als ze er allemaal (tegelijk) uit eten geeft zo'n rek erop volgens mij een hoop gehannes: als de een eraan trekt, krijgt de rest het op zijn neus etc. Zou dat wel werken bij meerdere paarden die tegelijk eten?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 19:28

Maflinger_S schreef:
Mooie foto's weer. Wat betreft die hooibak, als ze er allemaal (tegelijk) uit eten geeft zo'n rek erop volgens mij een hoop gehannes: als de een eraan trekt, krijgt de rest het op zijn neus etc. Zou dat wel werken bij meerdere paarden die tegelijk eten?

nee hoor als je het rek goed vast maakt is er niks aan de hand, waar ik sta hebben ze een tijd met 3 paarden tegelijk staan eten

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 20:09

Wauw ik heb echt vol bewondering zitten kijken/lezen!
Wat ben jij handig zeg girl power!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 12:47

Bedankt weer allemaal.

Ligt geen rooster op het hooi, anders willen ze er niet uit eten. Ik weet het, ze zijn verpest. Ik schut het zelfs los voor ze :=

De paardjes en ikzelf, willen jullie alvast fijne feestdagen toewensen. Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:43

Ook voor jou fijne feestdagen!

marion82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 20:52

Dank je wel blue_eyes

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:55

Hele fijne feestdagen TS!!

madelonvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 20:55

Hele fijne feestdagen en een prachtig 2017!