Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:57

Oehh kayne is leuk! Hoe oud is hij?

Wat een leuk idee met de kruidenbakken zeg. Ik ben ook nieuwsgierig hoe je dit in de praktijk dan gebruikt. Gewoon als je tijd hebt aanbieden oid?

Luna is stoer zeg! Hoe groot was ze nu?

Vandaag de speeltuin onveilig gemaakt
Afbeelding
onder de buizen door. Was wel even spannend maar hij doet het wel braaf.

Afbeelding
De schommel rook blijkbaar heel lekker/bijzonder. Gek dier^^

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-tips-topic deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:10

Nog een uurtje en ik ga op pad. Pff, heb buikpijn van de zenuwenen nu, ben zo benieuwd naar dat veulen.

Anke, hopelijk krijgen jullie zodadelijk goed nieuws bij de garage.

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:24

Sandra, ik hoop dat je net zoveel suc6 hebt als ik.
Pauline je eigense WE?
Anke ook suc6 vandaag!

Luna is nu 1.30, verwachting wordt 1.35.... Anders moet ik mezelf vanaf nu maar gaan uithongeren.
Ze wordt in juni 3, ik vind haar nu al vrij fors voor een bijna 3 jarige.
Ze blijft tot 26/7 in de opfok, dan kom ik teug van vakantie met Ikja.... Anders staat ze een paar dagen alleen dat wil ik niet. Officieel is ze per 1/6 van mij.... En vandaaruit ga ik ook twee keer per week heen.

Laatste dag van mijn vakantie.. Dan alles weer in het gereel.... Bleh!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 06:59

Ik hoop het ook Monmaster. Maar mijne pa mag nu wel voort maken, we gingen om 8 uur vertrekken en hij is hier nog niet. We hebben een rit van 360 km voor de boeg en ik heb laten weten dat ik rond de middag op de stoep zal staan.

Waar gaat jou jonkie in opfok? De mijne mag naar vrienden van ons die mini paardjes kweken. Zal dan wel 60 km moeten rijden om hem te zien, maar ach, zo'n uk moet vooral groeien en spelen.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:14

Succes Sandra. Hopelijk zit je in de auto nu en is het veulen alles wat je er van verwacht!

Monmaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 07:54

Die van mij blijft waar ze is... Met nog meer leeftijdsgenootjes.
Nou ik hoop dat jullie inmiddels vertrokken zijn.

Ik zit vanmorgen al te te broeden, wat ik allemaal moet kopen.... Haha... Nog meer geld uitgeven!

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:01

Ik zie op fb allemaal mooie filmpjes voorbij komen van zwemmende paarden. Nou kan ik hier in Teuge ook het water in. Wat ik me nou afvraagt. Bij ons Neem ik altijd een stukje waar een verharding op de bodem ligt. Het is een kleine oversteek naar een eilandje en aan de andere kant nog een. Er liggen daar van die betonplaten met van die openingen. Die zijn gelegd zodat er een trekker naar het eiland kan rijden. Maar op de filmpjes zie ik iedereen overal het water in gaan. Maar loop je dan geen kans dat je paard vast komt te zitten? Ik zou bv een rondje om het eiland kunnen maken of verder de sloot af, maar durf dat eigenlijk niet.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:05

360 km enkele reis ??
Pff dat is een flinke trip met dit weer.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:06

Dat met die kruidenbakjes doet een vriendin van mij als werk.
Het aanbieden van kruiden, olieen ed. groter assortiment dan jouw bakken, maar hetzelfde idee. paarden die ergens last van hebben geven datz o aan en mogen dat door "zelfmedicatie"oplossen door het oplikken, eten of snuiven van bepaalde dingen.
Bij zowel honden katten als paarden.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:10

kvulden, ik zou ook niet zomaar overal het water in gaan, ben ook veel te bang dat de ondergrond modder is ofzo. Dan zou ik het toch eerst zelf willen voelen, of zeker weten dat anderen daar al succesvol hebben gezwommen.

Monmaster, leuk kleurtje!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:14

Lynn_Nikita schreef:
Het aanbieden van kruiden, olieen ed. groter assortiment dan jouw bakken, maar hetzelfde idee. paarden die ergens last van hebben geven datz o aan en mogen dat door "zelfmedicatie"oplossen door het oplikken, eten of snuiven van bepaalde dingen.

In de Bit staat een heel artikel over zelf een kruidentuin maken voor paarden. Dat leek mij echt een super idee! Hoe doet jouw vriendin dan olie aanbieden?

Het artikel in de bit is een grote bak opdelen in kleine bakjes en per bakje een ander type kruid planten. Vervolgens de bak ergens op de track neerzetten zodat de paarden naar behoefte kunnen eten.

Ik heb alles bijgelezen maar helaas is reageren op alles een beetje lastig :P In ieder geval veel leuke foto's voorbij zien komen en volgens mij heeft iedereen genoten van het mooie weer! Wij ook waarbij we dan altijd offline gaan haha. Gewoon lekker veel buitengespeeld met en zonder paarden :D

Zosamaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:18

Ja inderdaad monmaster, een beetje obstakeltraining meepakken op buitenrit :)

Nou ik rij tot nu toe ook alleen het water in waar ik het vertrouw. Hier heb je zandbodem en ik ga zo diep als dat ik de bodem nog kan zien. Er is bij bourtange wel water waar ook anderen hebben gezwommen met de paarden. Dat staat nog op mijn lijstje. Maar ik ga het dus niet als eerste uitproberen in onbekend water. Of zelf erin zodat ik kan voelen wat voor grond en hoe diep het is.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:19

Monmaster...wat een leukerd :)

Hier nog een wagen staan waar 2 IJslanders voor gestaan hebben hoor...is de juiste maat (kun je alvast een beetje doorbroeden :D )

Hier zijn ze vanmorgen vroeg al begonnen met ploegen,snel nog even de laatste hoopjes op het land gemikt,ben ik dat lekker nog kwijt :)

Sandra...veel plezier en succes!!

Kayne is leuk 8-)

Pauline...leuk parkoers

Kirsten...ken het gebied niet dus kan je geen advies geven...

Leuk zo'n kruidentuin maar ik heb er een bijzitten die alles opvreet wat los-, en vastzit :+

mentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:27

Kayne word dit jaar 4.

Eergisteren trouwens voor het eerst thuis gereden jeej! Heerlijk eindelijk weer een x rijden na de zwangerschap! *\o/*
Afbeelding

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:28

Ik zou idd ook bang zijn dat de paarden alles er in 10 minuten uit hebben :Y)

Ze hebben hier wel kruiden, maar dat is wat er toch al in de wei staat.
En dan afhankelijk van welke wei ze staan hebben ze verschillend kruid.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:40

Oh lekker genieten.

En zo een mooi weer op alle foto's!
Hier al de derde dag grauw en regen.

MM denkje dat ze echt nog 5 cm groeit?
Zou het erg zijn als dit niet zo is?
Vaak als ze al heel compleet zijn, komt er niet veel meer bij

Ben benieuwd of het veulen is wat je ervan verwacht

Kruidentuin. Zou best wat voor mijn vriend zijn.

Hier goed nieuws en slecht nieuws.
Het goede is dat de auto waarschijnlijk vanavond om 19.00 uur klaar is.
Slechte nieuws is dat we om 12.00 vd hotelkamers af moeten zijn. Het gruwelijk slecht weer is. Geen vervoer hebben. Met twee kindjes 7 uur wachttijd moeren doorbrengen. Mijn vriend verlofdagen "kwijt' is hierdoor en hij heeft er al niet veel. En dat de rekening 636,.. bedraagt! (Kan max 500,- pinnen) Gelukkig twee rekeningen. Dus op te lossen met cash betalen, wat ik liever niet doe.
Ben ZO blij als ik weer thuis ben!!!

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:43

Wat een leukerd Monmaster! En inderdaad al vrij fors voor een driejarige. Ik betwijfel ook of deze nog veel gaat groeien, ze is echt al wel veel paard. Maar een paar cm krijg je er nog wel bij denk ik ;)
Wat is haar afstamming?
Leuk hè, nadenken over wat je nog wilt kopen :D

Veel plezier vandaag Sandra, wat een lange reis!

Leuk zo'n kruidenbak! Maar net als Palousaboy ben ik bang dat ze alles in 10 minuten eraf gegeten hebben...

kvulden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:44

Dat is een flinke tegenvaller Anke. Met nog een hele reis voor de boeg. Succes ik hoop je bent snel weer thuis.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:45

@anke: sterkte met de hele toestand :(:)

kristelhans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:45

Oh Anke, meh.. sterkte vandaag dan...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:46

Wat een gedoe zo zeg pfff. Is daar niks met reisverzekering over te regelen? geen idee hoor, misschien zeg ik iets heel doms
geen speeltuin/ zwembad of iets in de buurt om de dag om te krijgen?

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:00

Anke.... :(:)

Is er niet ergens een binnen speeltuin,of een doe-museum?

MM...die van mij zijn trouwens 1,33m is prima maat hoor.Makkelijk op-, en afstappen ;) die 2 cm kun je ook wel overheen komen ;)

zoefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:05

O anke, het zit echt niet mee. Hopelijk krijgen jullie de dag ern beetje om. Wat zal jij blij zijn als je weer thuis bent. Veel sterkte en succes

Kruidentuin ziet er leuk uit. Vermoed dat mijn hongerige fjord er wel raad mee weet.

Hier is het stralend weer. Afgelopen week de communie van mijn oudste gehad. Erg grappig het bezoek was spontaan naast de wei gaan zitten. Mijn paardjes vonden dat zo gezellig dat ze er lekker bij kwamen staan. Daarna nog een paar dagen weg geweest en nu zijn de kids weer naar school en ligt er een berg was enzo. Maar.....denk toch dat ik maar eerst een buitenritje ga maken fijne dag allemaal

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:07

De was wacht wel!

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 09:27

Selka schreef:
Lynn_Nikita schreef:

In de Bit staat een heel artikel over zelf een kruidentuin maken voor paarden. Dat leek mij echt een super idee! Hoe doet jouw vriendin dan olie aanbieden?

Dit is de opleiding. Applied Zoopharmacognosy
Zijn tig potjes en zakjes ed en om de beurt wordt dat dan aangeboden uit de hand of in een bakje, en als ze aangeven het te willen krijgen ze er meer van en ook die olie kan erna bv in het water