Wormenkuur uit het buitenland?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Wormenkuur uit het buitenland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:54

Ik wil een bestelling plaatsen bij Hadrian Equine. Nog mensen die willen mee bestellen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 19:43

Lindor92 schreef:
Ik wil een bestelling plaatsen bij Hadrian Equine. Nog mensen die willen mee bestellen?

LalaVita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 20:43

Als je snel van plan bent om te bestellen dan doe ik graag met je mee. Ik heb 2x Equest en 2x Equest Pramox nodig. Ik heb geen creditcard of paypall account, dus kom zelf niet verder.

Edit: Inmiddels voorzien via een bokker die nog kuren thuis had liggen.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-19 21:50

Ik heb inmiddels besteld ;)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:41

Iemand een idee?

Heb een mini veulen van nu bijna 10 maanden. Toen we haar net kregen is ze erg ziek geweest, longontsteking en ze bleek dus vol te zitten met wormen. Voor de longontsteking heeft ze 2x een antibiotica kuur gehad van 2x 1 week. De hoest en het snot blijven nu gelukkig weg.

Na mestonderzoek (de bloedwormen kropen al in het zakje rond) heeft ze dus een Equest Pramox gehad. 2 weken erna weer. Na de eerste keer kwamen er spoelwormen (mega lang), rode bloedwormen en horzellarven uit. Na de 2e keer heb ik met het blote oog niet zoveel gezien.
Omdat ze zo vol zat heb ik 4 weken later weer een mestonderzoek gedaan en nog steeds waren er wormen aanwezig. Toen heeft ze Equimax gehad. Nu is dit allemaal z'n 3 maanden geleden maar ze heeft nog steeds een vreselijke wormenbuik.

Ik ben nu zelf aan het denken over Strongid-P (pyrantel) of Fenbendazole (panacur) ? Iemand ervaring met deze 2?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 12:59

Pramox voor zo’n jong dier is niet zinvol en bovendien behoorlijk risicovol. Heb je behoorlijk geluk mee gehad, zeker bij een mini...

Wat een veulen wel, eigenlijk altijd, nodig heeft is pyrantel, het enige middel wat echt helpt tegen spoelwormen. Vaak is 1 spuit niet genoeg en moet je dit meerdere keren herhalen. Panacur ken ik alleen als meerdaagse kuhr voor ernstige bloedworm besmettingen (of ook lintworm?) en is op deze leeftijd niet aan de orde.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:00

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om misschien nu even wekelijks de mest te laten onderzoeken op wormen, wellicht zelfs dmv bloedonderzoek. Dan kan je gericht een ontwormplan gaan maken.

En stal/weidebeleid hier ook op aanpassen om nieuwe besmetting te voorkomen.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 13:01

Ik heb de Pramox van de DA gehad, heb toen ook aangegeven dat ze nog jong was maar toch gehad dus.

Ze heeft dus ook een bloedworm besmetting gehad. En het kan best zijn dat er nog wat ingekapseld zit.
Sinds november staan ze niet meer in de wei maar in de paddock.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 12:56

Ik heb op 26 februari een bestelling geplaatst bij the equinewarehouse, deze is op 27 februari verzonden en is op 4 maart in Nederland gearriveerd volgens de track en trace, maar tot op heden heb ik nog geen pakketje ontvangen.
Ik heb al eerder bij hun besteld en toen had ik het al vrij snel binnen. Iemand enig idee of het normaal is dat het nu zo lang duurt?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:12

Hier een stomme bezorger die het gewoon on het dorp afgeeft zonder langs geweest te zijn, dus ook geen brief in de bus "u was niet thuis".
Misschien nagaan welke vervoerder DPD, DHL, enz en is bij het lokale depot vragen.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 13:20

jobamara schreef:
Hier een stomme bezorger die het gewoon on het dorp afgeeft zonder langs geweest te zijn, dus ook geen brief in de bus "u was niet thuis".
Misschien nagaan welke vervoerder DPD, DHL, enz en is bij het lokale depot vragen.

Hoe kan ik nagaan welke vervoerder voor mijn pakketje geldt?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 09:27

De verzender is verantwoordelijk voor het pakket tot aflevering. Dus zij kunnen opvragen waar het pakket is. Even contact opnemen met theequinewaehouse ;)

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 09:13

Ik ga een bestelling Ivermectine, equest (groen) en equimax plaatsen op valreep voor de Brexit... Iemand interesse mee te doen? Laat maar weten via pb.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 14:41

Theequinewaehouse is in Ierland, Dus buiten de Brexit

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 17:56

Is er iemand die een dichte (nog houdbare :P) wormenkuur met ivermectine heeft of voor mij mee kan bestellen?

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 22:45

creabea schreef:
Ik ga een bestelling Ivermectine, equest (groen) en equimax plaatsen op valreep voor de Brexit... Iemand interesse mee te doen? Laat maar weten via pb.

equimax is ook voor de horzellarven?

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:46

Citaat:
Equimax is een ontwormingsmiddel voor paarden. Met 2 werkzame bestanddelen, ivermectine en praziquantel, heeft Equimax het breedst mogelijke werkingsspectrum. Equimax is de eerste alles-in-één ontwormer, die effectief tegen alle schadelijke nematoden, cestoden en horzellarven bij paarden en pony's in één dosering.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 22:55

Zo een flinke wormbesmetting en dan 3 maanden niet ontwormen....niet slim

Ivermectine is belangrijk.
Voorjaar/najaar jonge dieren een dubbele dosis pyrantel.

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 07:32

Ze hebben de dubbele dosis pyrantel nu ook in 1 spuit. Is wel een gigantische spuit, maar toch wel praktisch :)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:56

Volgens het mestonderzoek was ze schoon. 4 weken terug weer mestonderzoek en nog steeds schoon.
Toch een kuur gegeven (Equest) en toch weer wat dode rode bloedwormen. Denk dat die ingekapseld zaten. Ze heeft afgelopen maandag inderdaad nog een dubbele dosis pyrantel gekregen. Nu kwam er niets uit. Ik geloof niet meer in een mestonderzoek, zegt dus echt niks.

De wormenbuik was trouwens heel veel haar. Heb haar buik paar weken terug geschoren en de buik is dus gewoon normaal nu :j

Louise_32

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:36

Hej! Is er iemand die binnenkort weer wormenkuren gaat bestellen vanuit buitenland of iemand die 6 kuren over heeft om over te nemen? :)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:41

Tierania_ schreef:
Volgens het mestonderzoek was ze schoon. 4 weken terug weer mestonderzoek en nog steeds schoon.
Toch een kuur gegeven (Equest) en toch weer wat dode rode bloedwormen. Denk dat die ingekapseld zaten. Ze heeft afgelopen maandag inderdaad nog een dubbele dosis pyrantel gekregen. Nu kwam er niets uit. Ik geloof niet meer in een mestonderzoek, zegt dus echt niks.

De wormenbuik was trouwens heel veel haar. Heb haar buik paar weken terug geschoren en de buik is dus gewoon normaal nu :j

De ingekapselde zie je niet als ze er uitkomen,die lossen op.Ze zitten namelijk in de darmwand.De volwassen zie je wel.Meestal aan de buitenkant van de drol.Pyrantel is in dubbele dosering werkzaam tegen lintwormen ,maar is bekend met resistentie wat betreft bloedwormen.Voor spoelwormen werkt pyrantel wel weer

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:01

Hoihoi! Korte vraag voor de kenners, najaar is er pramox ingegaan. 1 had lintworm. Ik wil preventief nu nog wat erin. Paarden rond de 3 jaar oud. Welke werkzame stof raden jullie aan? En gaat er nog iemand bestellen?

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:55

Winter: moxidectine
Voorjaar: ivermectine/praziquantel
Najaar: pyrantel

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:04

Ah ok, het was december, dus voor jouw overzicht dan winter. Maar ik doe in najaar/winter maar 1 spuit. Dus de pyrantel gemist.
Wanneer kies je in voorjaar voor ivermectine en wanneer voor praziquantel?