Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het paarden-aan-huis-topic deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:42

Tamme is dan ook het opperpaard _O-

Hier is trouwens een koppeltje merries de baas :+
Bijzonder grappig om te zien.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:53

Haha ja da's duidelijk :')

Zoals het hoort! :D Haha

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 11:55

Hier 3 paarden en ik wilde in eerste instantie een pony erbij voor als mijn oudje alleen thuis moest blijven maar verbazingwekkend genoeg blijft ze rustig, wijsheid komt met de jaren ofzo want voorheen zou ze overal overheen gesprongen zijn of overal doorheen gegaan.
Die andere twee konden ook al redelijk goed even alleen blijven en alles kan ook alleen op pad.

Gisteravond had mijn oudje slokdarm verstopping :(:)
Gelukkig kon ML gelijk naar huis komen en was het snel verholpen.
Maar omdat ze wat tanden mist is er een behoorlijke kans dat het weer gebeurd, ze hadden nog geen biks gehad dus kwam van het hooi.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:13

Die van mij staan in een kudde bij mijn vriend thuis en Dexter kan prima alleen achter blijven en neem ik ook zonder problemen alleen mee weg. Duke gaat idioot doen als hij alleen achter blijft én als hij alleen mee moet :+ hij is geen maatjes met de rest van de kudde volgens mij, Dexter is zijn God

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:14

xXutopiaXx schreef:
Ja, de twee oudjes wil ik graag binnen en de nieuwe, want die komt van stal :') Om 'm dan gelijk in dat weer buiten te laten, al zou ie een deken om krijgen, vind ik ook weer zo sneu := Tamme kan het wel hebben, maar zet ik dan op een stuk waarbij ik verwacht dat ie nog uit de wind kan staan, en de rest heeft schuilstalletjes +:)+

Ziet er mooi uit zeg bij jou! :+: Mooi bestraat :D
En leuk dat heuveltje aan de rand van de paddock/bak! Zo kun je ook het zand binnen houden _/-\o_ Kan je er nog leuk spul op laten groeien ook :D En knap paard! En Shetjes! :D Zo... mijn veren zijn op _O-

Hahaha, thanks!

Komt vast allemaal wel goed. Die paardjes van jou mogen er ook zijn hoor! <3 Tamme heb ik al vaker voorbij zien komen (niet te missen bij ITP). Die bink waait niet zomaar weg :D

Oei Jes, dat is wel schrikken. Gelukkig is het verholpen. Hooi moeten ze toch eigenlijk wel hebben, dus je kunt het ook niet echt voorkomen. Geef je ook seniorenslobber?

Hier dus 2 Shetjes voor bij mijn paard die ik als eerste had op pension. Een paar maanden voor ik ze aan huis kreeg ging ik al op zoek en om er gelijk nog 2 rijpaarden bij te doen vond ik wat veel van het goede. Ik wilde wel minimaal 3 namelijk gezien ik vaak met mijn paard weg ga en nu blijft er niet 1 alleen achter. Als ik echter 1 Shet mee neem om even te wandelen word mijn paard dus wel onrustig. :') Ondanks ze dus met een Shet achter blijft. Dramaqueen.
Ik wil volgend jaar een veulentje bij haar en heb al een mooie PRE hengst op het oog waar ik even langs wil gaan om hem te ontmoeten. Daarnaast wil ik misschien ook wel een IJslander voor buitenritjes en buurtkindertjes om op te rijden en mijn moeder wil misschien wel een Fries bij mij stallen. :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 12:18

Getsie Jes, goed dat je het snel kon oplossen.
Is het hooi fijner of grover dan eerst?

Als wbt alleen blijven de wijsheid met de jaren komt heb ik weinig hoop.. mijn fjord wordt 22 en flipt echt de pm uit. Hier geldt hoe ouder hoe gekker denk ik

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 14:45

Dat is schrikken Jes, hopelijk gebeurd het niet nog eens.

Bliksem en Nick vinden het beide niet leuk om alleen te blijven. Ze gaan hinniken, heen en weer rennen etc. Maar doen niet heel erg debiel.
Ze blijven wel onrustig totdat ze weer samen zijn, dat moet dan maar hoor.
Kan ze beide prima alleen op pad meenemen. De achterblijver - wie dat dan ook is - blijft alert en zenuwachtig tot ze weer samen zijn.
Neem ze regelmatig los van elkaar mee. Merk wel duidelijk verschil in hoe ze nu zijn, dan in het begin.
Helemaal wennen doet het denk ik nooit, maar kan wel gewoon met een gerust hart weg gaan.
En ik denk maar zo.. dan heeft de achterblijver ook genoeg beweging gehad ;)

Vandaag Marloesje weer met Nick van school gehaald. Blikkie bleef in de stal, is heel goed gegaan. Ik laat Oscar (hond) meestal achter bij Bliksem, daar heeft hij echt steun aan. :') Maarja die twee staan ook heel vaak samen in de stal :')

Tijdje terug lag Bliksem te slapen, Oscar hielt de wacht naast hem.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 18:18

Mijn shetje heeft echt moeten leren alleen thuis te blijven, die had ik van de fokker waar hij met een stuk of 30 stond en dus nooit alleen was. In het begin hem op stal gezet (hij is zo klein, hij ziet sowieso niet of mn haflinger nu wel of niet op stal staat, tenzij die met z'n neus tegen de wand staat). En zo uitgebouwd. Nu blijft hij ook rustig in de paddock of wei alleen, hij vertrouwt er wel op dat iedereen weer terug komt.
Mn haflinger is wat dat betreft een hele makkelijke, geen probleem om alleen weg te gaan of achter te blijven :')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:24

Zo eng een slokdarmverstopping, mijne had het laatst en heeft er 3 daggen last van gehad, geïrriteerde keel daarvan vermoed ik

Hier blijven ze vrij rustig als ik wegga, ja wat gehinnik aar verder geen heel gek gedrag gelukkig

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 20:57

De baal die ze sinds zondag hadden had wat fijner stro dan normaal.
Hopelijk is het snel lente en kunnen ze weer volop gras eten.
Want mocht dit veel vaker en op regelmatige basis gaan gebeuren zal ik toch afscheid moeten nemen, ik zou namelijk niet willen dat het 's nachts gebeurd en ze uren alleen moet vechten ofzo.
En ik denk ook niet dat ik er tegen zou kunnen als ze een of twee dagen op het erf zou liggen.

Maar goed, voordat ik nu al begin te janken zonder dat er echt iets is laten we er maar vanuit gaan dat het eenmalig was.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:55

Gaat 't nog goed met d'r Jes? Nog maar niet aan de meest vervelende uitkomst denken inderdaad.. :(:)

Dije is goed aangekomen! Onderweg heel braaf geweest, maar mij sleurde ie gelijk een paar meter de paddock door :') We gooien het maar op enthousiasme, want mijn paardjes waren ook erg nieuwsgierig natuurlijk! Dus gehinnik alom! Hij heeft veel rondgelopen en snapte het eten uit een hooinet nog niet zo :') Maar maakt het goed.. en hij is lief <3 Vanmiddag nog even snel wat foto's gemaakt :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 22:58

Heel knap!! <3

Heeft iedereen alle losse rommel opgeruimd op en om het erf?
Onze buren hebben vandaag de houtwal opgeschoond. Die zijn de hele dag met de platte kar en de motorzaag aan de gang geweest. Daar gaat vast niets meer omwaaien morgen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:02

Zo dan Utopia, wat een dier! Prachtig!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:06

Hier ook alles (wat ik zo gauw kon vinden) opgeruimd.. waterbakken vol met stenen gelegd op de bodem en extra vol gedaan... zo nog maar 's een rondje lopen...

Dankjulliewel!! :D :D :D Ben er zo blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:06

Dije <3

Hier morgen een overkapping verzwaren en wat losse zooi in de ren mikken... Verder hopen dat de bomen overeind blijven :=

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 23:34

Prachtige jonge man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 07:27

Mooi paard Utopia!!!

Storm, bah! Ik zit aan de noordwest kust en houd mijn hart vast. Heb zo'n hekel aan dat rare onvoorspelbare weer -O- . 2 weken geleden nog wel 3 dode bomen laten kappen, dus ik ben blij dat die weg zijn.
Heb aan één kan van de paddock ook een paar megabomen staan, die zijn gezond, dus ik hoop dat dat goedkomt.

Verder alle losse potjes e.d naar binnen en nu inderdaad maar hopen dat het allemaal mee gaat vallen.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 08:43

Hij is gaaf Utopia, veel plezier met je nieuwe aanwinst!

Hopen dat het enigszins evaluatie met de storm. Wind trekt nu al aardig aan....

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:23

Ik kon jullie weer niet bijhouden... ben afgelopen week weg geweest voor mijn werk dus heb sowieso het gevoel een week van de aardbodem verdwenen te zijn geweest :')
ik zie een nieuw paard bij Utopia, mooi dier!

Ben benieuwd wat de storm gaat doen hier, hopelijk valt het een beetje mee (en dan vooral met de regen want ik wil onderhand wel weer aan de slag).

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:52

Dankjullie!! :+:

Hier trekt de wind ook al aardig aan! En gisteren ook alles naar binnen gebracht of vastgezet. Je zou toch in de VS wonen en je vaak druk moeten maken om tornado's en orkanen enzo... lijkt me maar niks...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:55

Hier de trampoline uit elkaar gehaald en tuinstoelen etc opgeruimd. In de straat werden enkele bomen gezaagd maar bij ons achter natuurlijk niks. Ik hou mijn hart vast voor de loods en rijbak. Paarden staan in elk geval nu op de paddock voor het geval dat er toch een boom omgaat.
Het begint al goed te waaien. Ik had nog een buitenrit op de planning staan vanmorgen maar helaas...

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 09:55

Nou indd. We gaan het zien vandaag.
Ze staan voor nu nog lekker buiten.
Een voordeel van de wind is dat alles wel weer bijna droog is

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 09:59

Mooi paard! Gefeliciteerd!

Heb alles aardig stormproof, op de trampoline na...

We zouden vanmiddag naar bioscoop en zwembad. Gezins dagje. Ook hard nodig ff quality time met gezin.
Maar denk dat we zwembad moeten skippen.
Wel naar de bios, Kruimeltje, David heeft een figuranten rol in de film! Dus we moeten wel kijken natuurlijk ;)
David speelt mee als weeskind in het weeshuis. Arm jong ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 10:05

Wat leuk Chasey!

Hier waait het ook al flink! Ik hoop dat de regen achterwege blijft en het inderdaad allemaal een beetje opdroogt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 10:19

Zoals het nu lijkt gaat het hier vanavond pas veel regenen