Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:31

Gisteren was de weide wel zompig en glad maar dat vond mijn grote geen excuus om niet volop rond te draven en te genieten van de begonnen weide periode. Ik twijfel om rubber matten met gaten in het schuilhok te leggen. De bodem zijn stoeptegels maar het dak lekt wat op 1 plek en de regen waait vooraan wat binnen, wat maakt dat het daar nu nat is. Zou ik dat kunnen overbruggen met van die rubber tegels? Dan kan het rustig door de voegen in de vloer weglopen maar is het voor hen iig geen natte plek.
De rest ga ik voorzien van een dikke laag vlas.

En dan als kosten maar eens een kruiwagen en riek aanschaffen. Vlasvork heb ik al.

DubbelFun

Re: Wie heeft nog meer zijn paarden in eigen beheer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:36

@Varekaj: zou je dan niet eerder investeren in een regendicht dak ?? Tijdelijk een extra plaat op de kapotte of met rubberseal dicht maken ??
Die rubber ringmatten zijn niet goedkoop nl.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:39

Het lek zelf is maar iets klein. Een keer met kit opvullen en dat is weer in orde.
De matten zijn om aan de ingang te leggen waar het nu nat is omdat de regen/sneeuw erin is gewaaid. Ze hebben nog ruim genoeg plek om droog te staan maar ik zou toch ook dat stukje bodem gewoon graag droog of droger willen houden. Gaat over iets van 2m breed (doorgangbreedte) op 1m diep.
Om in de toekomst inwaai te voorkomen ga ik eens bekijken om een stukje afdak voor de ingang van de stal nog bij te zetten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-02-20 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 13:40

Dan kun je dat makkelijk dichten met rubber seal, dat is net dikke verf.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 13:47

Hier is vanmorgen de smid geweest.
Vind het altijd zo'n leuk gezicht die koppies over de deur <3
Ook gelijk weer hooi besteld wat volgende week geleverd wordt.
De modder op de foto is de enige modder die we hebben en het is hier droog vandaag dus ik klaag niet!

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:02

Eind van de middag kunnen we weer wat regen krijgen hier, maar voor die tijd kan het idd mooi even opdrogen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:24

Hier gelukkig ook droog,ik heb zand besteld zo dat we de paddock iets groter kunnen maken. Vanmorgen hing de shetlander in mijn arm, die kwam op me af rennen en opeens bijt hij me. Hij heeft echt meer beweging nodig, we gaan ook met hem wandelen maar dat is niet voldoende.

Hij is ook lekker aan het puberen, dus niet ideaal in combinatie met te weinig beweging.Ik heb ook wat dingen besteld om de verveling tegen te gaan.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 14:34

Wat heb je zo al besteld? Heb ook een speelse jonge haf die wel wat afleiding kan gebruiken :o

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:12

Een hooibal die hang je op, ik doe daar lekkers in tussen het hooi en een skyppibal.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 17:39

Heb je dan niet dat ze het lekkers ruiken en het hooi er uit trekken en niet eten omdat ze voor het lekkers gaan ??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 20:10

Ik ben voor de tinker om een regendeken geweest en morgen pak ik het regendekentje voor de mini ook mee. De apen vinden het perfect om zeiknat rond te hossen maar dan wel met de kont in de wind staan. De stal gebruiken ze nu voorlopig niet merk ik dus uit voorzorg maar deken op tegen de ergste regen en wind.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 21:01

Ik sta bij een boer aan de overkant van ons huis.
Daar verzorg ik alles zelf. Hooi en stro haal ik bij hem weg, en de mest kan fijn op de mestplaat.
Voeren, mesten, land afzetten enzo doe ik allemaal zelf.
Maar vandaag vond de boer het zelfs te erg, en heeft mijn paard en mini op stal gezet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 22:25

Heb mijn vierjarige ook een deken opgelegd ondanks zijn goede vacht. Hij staat ook continu in de stal nu met de regen samen met het oudje
Maar het oudje zie ik eigenlijk niet veel meer de wei op gaan sinds de cataract in zijn linkeroog veel Feller is geworden. Iemand enig idee of dit dan puur door onveilig gevoel komt en dat de stal dan een veiliger gevoel geeft? Of zou licht pijn doen aan zijn oog?

Afbeelding

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 23:04

Hier de oude ook een dikker deken op gelegd. De jongste haar bucas was zeikat doorgeregend dus die ook moeten switchen. Totnutoe hield die het wel maar het was blijkbaar té erg.
Mijn andere staat ng zonder. Maar die heeft ook een berenvacht en net iets teveel vetjes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 08:53

Mijn tinker heeft ook berenvacht en nog iets teveel vet, maar had wel de indruk dat hij afgevallen was. Kan zeker geen kwaad, hij komt van obees overvet vorige zomer.
Hij volgt vooral zijn maatje. Als die met deken constant buiten blijft grazen doet hij dat ook, prima, alleen zitten er ook limieten aan hun vacht + hij is al enorm in de rui. Dan liever dekentje zodat ze gezellig kunnen blijven rondlopen ipv ziek te worden.

Hier is het nu droog met wel wat wind. Mag eerlijk gezegd zo wel even blijven.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:11

Hier nu ook droog en vanochtend meteen de pomp die nog in een plas stond aangezet. Dus die is al leeg. Straks de andere plas nog en dan kan het er vanmiddag weer bij ;(

@Art_Ificious: die vraag over het oogprobleem leg je best even voor aan een DA. Ik weet wel dat een buurpaard eens last had van 'druiventrosjes' in het oog en er buiten erg schrikkerig van werd en bij zon stond die ook liever in de schaduw.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:30

Gaat het toch weer regenen vandaag ja? Bah. Hier is het nog steeds droog met wat wind en een waterzonnetje.

Straks even om vlas en een pak voordroog. Denk niet dat ze nu veel interesse gaan hebben om dat te eten (gras is altijd lekkerder) maar wil voor de zekerheid toch wat netten in de schuilstal voorzien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:45

Vanmiddag code geel, regen, hagel en veel wind.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:50

Nou ik geloof voorzichtig dat wij hier (Ede) een geluk gaan hebben met de nattigheid. Zoals het er nu naar uit ziet krijgen we iets voor één een lichte regen (of misschien zelfs dat niet) en de grote bui gaat ons ten noorden passeren. Dus de paddock kan dan mooi doordrogen.
Alles langs de kust en ten noorden van mij gaat de volle mep krijgen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:55

Nou mijn voorzichtige optimisme is alweer de grond ingeboord... de buien zijn 'gezakt' en we gaan gewoon weer een flinke buienpartij krijgen ;(
Nou ja het wás even droog en ik heb wat zon gezien :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 16:05

Zo, maar echt hè! Het stormt hier nu zelfs, dikke hoosbui en windstoten. Ik wacht nog wel even met naar stal gaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:07

Rond 13u heeft het hier gegoten met hele harde wind. Echt niet lollig. Gelukkig van korte duur.
Nu is de lucht wat open getrokken (ik zie zelfs blauw!) En af en toe een waterig zonnetje.

De natte plek heb ik uit de stal geschept vanochtend en 2 pakken vlas erin gegooid. Konden ze iig proper staan/liggen met droge voeten. En 3 netten hooi omhoog gehangen. Hebben ze wel dankbaar gebruik van gemaakt tijdens die hoosbui. Denk echter niet dat ze de stal vaak gaan gebruiken als er geen eten ligt. Ze staan er sedert dinsdag en in de stal was nog geen drol te bespeuren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 16:33

Hier weer zon. ik ga zo eens kijken (met voertijd) of de pomp weer aan moet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:10

AfbeeldingDe voerbal is een groot succes.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:12

Zon !!

Hier net ook. Plassen hoefden niet leeg, wel het overloopputje van mijn mestbak(water) leeggeschept, want als ik dat niet tijdig doe dan loopt al dat vieze bruine water mijn zandpaddock in.