Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amiigo

Berichten: 7313
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:46

Inderdaad. Hoe is de kwaliteit van het hooi? Mijn paard krijgt 1,5 KG brok en 3x voordroog op een dag en die zit mooi in het haar en glanst je tegemoet, terwijl ik nooit een borstel gebruik :+

Jester_

Berichten: 12295
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 00:47

Afbeelding
Afbeelding

Hier ongepoetst/ongewassen. Krijgen nog geen kg brok, goed hooi en gras en staan volop in training. Voer is belangrijk maar als dat in orde is zal ik toch verder kijken

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 07:54

Ik ga vandaag manen kortwieken. Wie van jullie doet aan manen trekken? Of liever snijden/knippen

Afbeelding

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:31

Ik trek de manen als ik ze wil uitdunnen, mijn pony heeft er geen problemen mee. Maar knip het regelmatig ook even bij voor de lengte.

Mandarijn
Berichten: 9074
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:42

Ik gebruik meestal zo'n snijkammetje.

Vandaag weer voor het eerst op wedstrijd, dus gister al door de wasstraat gehaald en hopen dat ze er niet al te vies erbij staat zo. :))

Ze staat er wel echt op d'r allercharmanst bij. :')
Afbeelding

SharonIndezz
Berichten: 4704
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:51

Ik zou bij een paard met een afwijkende vacht toch echt naar het voer kijken, of evt zelfs de DA erbij... mijn paard krijgt 1KG brok, 1/2 muesli, en dan een keer per dag 2 schepjes zeewier, een schepje vitamine E, en een scheut zonnebloemolie, en die glimt echt zijn hok uit.

Edit: en hij heeft onbeperkt hooi

Josien_

Berichten: 9078
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:23

Hier was ponylief tijdens de ergste rui even wat doffer, maar sinds ik haar laatst gewassen heb en haar zomervacht steeds meer door komt glimt ze echt weer de pan uit.
Ze krijgt heel weinig krachtvoer aangezien ze gewoon niet veel nodig heeft.

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:14

De dierenarts heb ik er vorige maand al bij gehad, hij heeft huidmonsters etc genomen om te onderzoeken maar hier kwam niks uit helaas. Qua hooi...tja...het is iedere x verschillend...ze kopen hooi.in.en de ene keer is het heel stengelig (bijna stro-achtig) en de andere x is het heel mooi hooi. De lading die we nu gekregen hebben is heel mooi hooi, dat stengelige wil mijn paard eigenlijk ook niet eten...geregeld hing zijn slowfeeder nog half vol...nu is de slowfeeder zodra ik op stal kom echt gewoon finaal leeg en scharrelt hij zelfs nog de plukjes van de grond en tussen.het stro weg haha.

Gewassen heb ik hem laatst met het mooie weer ook al, toen glom hij uiteraard als een spiegeltje...maar eenmaal opgedroogt niet meer dus...
Ik weet het even niet meer hoe ik hem knap in zijn velletje krijg :(

bamsy

Berichten: 1118
Geregistreerd: 21-02-06
Woonplaats: Steenbergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:20

kim_1990 schreef:
De dierenarts heb ik er vorige maand al bij gehad, hij heeft huidmonsters etc genomen om te onderzoeken maar hier kwam niks uit helaas. Qua hooi...tja...het is iedere x verschillend...ze kopen hooi.in.en de ene keer is het heel stengelig (bijna stro-achtig) en de andere x is het heel mooi hooi. De lading die we nu gekregen hebben is heel mooi hooi, dat stengelige wil mijn paard eigenlijk ook niet eten...geregeld hing zijn slowfeeder nog half vol...nu is de slowfeeder zodra ik op stal kom echt gewoon finaal leeg en scharrelt hij zelfs nog de plukjes van de grond en tussen.het stro weg haha.

Gewassen heb ik hem laatst met het mooie weer ook al, toen glom hij uiteraard als een spiegeltje...maar eenmaal opgedroogt niet meer dus...
Ik weet het even niet meer hoe ik hem knap in zijn velletje krijg :(

Is er ook bloed af genomen? De mijne heeft vorig jaar iets soortgelijks gehad, veel van die varkensharen en echt slecht in zijn vacht maar zijn leverwaardes waren te hoog. Dit jaar zit hij weer prima in zijn vel.

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:41

bamsy schreef:
kim_1990 schreef:
De dierenarts heb ik er vorige maand al bij gehad, hij heeft huidmonsters etc genomen om te onderzoeken maar hier kwam niks uit helaas. Qua hooi...tja...het is iedere x verschillend...ze kopen hooi.in.en de ene keer is het heel stengelig (bijna stro-achtig) en de andere x is het heel mooi hooi. De lading die we nu gekregen hebben is heel mooi hooi, dat stengelige wil mijn paard eigenlijk ook niet eten...geregeld hing zijn slowfeeder nog half vol...nu is de slowfeeder zodra ik op stal kom echt gewoon finaal leeg en scharrelt hij zelfs nog de plukjes van de grond en tussen.het stro weg haha.

Gewassen heb ik hem laatst met het mooie weer ook al, toen glom hij uiteraard als een spiegeltje...maar eenmaal opgedroogt niet meer dus...
Ik weet het even niet meer hoe ik hem knap in zijn velletje krijg :(

Is er ook bloed af genomen? De mijne heeft vorig jaar iets soortgelijks gehad, veel van die varkensharen en echt slecht in zijn vacht maar zijn leverwaardes waren te hoog. Dit jaar zit hij weer prima in zijn vel.


Nee, geen bloed afgenomen.
Wat heb je tegen de leverwaardes moet doen? Kunnen ze daar ook lichamelijke jeuk van krijgen, van te lage leverwaardes? Dus geen eczeem maar gewoon jeuk op het lijf zelf?

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 11:29


Wijslander

Berichten: 5785
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:19


Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:25

Ik vind bit vaak onzin artikelen hebben, maar dit vind ik best aannemelijk. Misschien ben ik een penny, maar ik heb nog nooit manen getrokken omdat ik me niet voor kan stellen dat het fijn voelt :')

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:37

Ik ga ook niet trekken om uit te dunnen.
En sowieso ineens trekken aan manen is niet echt oké. Maar je kan toch best dat plukje boven ook vast houden? Dan zit je niet aan de manen te sjorren maar houd je het gewoon zelf vast. Bij wijze van

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:42

Nies_ schreef:
Ik vind bit vaak onzin artikelen hebben, maar dit vind ik best aannemelijk. Misschien ben ik een penny, maar ik heb nog nooit manen getrokken omdat ik me niet voor kan stellen dat het fijn voelt :')

Precies. Ze verklaren me altijd voor gek met Mn setje scharen en efileerschaar, maar haren uittrekken kan gewoon nooit prettig zijn.

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:43

Nynkster schreef:
Ik ga ook niet trekken om uit te dunnen.
En sowieso ineens trekken aan manen is niet echt oké. Maar je kan toch best dat plukje boven ook vast houden? Dan zit je niet aan de manen te sjorren maar houd je het gewoon zelf vast. Bij wijze van

Huh?

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 14:53

Jaime_ schreef:
Nynkster schreef:
Ik ga ook niet trekken om uit te dunnen.
En sowieso ineens trekken aan manen is niet echt oké. Maar je kan toch best dat plukje boven ook vast houden? Dan zit je niet aan de manen te sjorren maar houd je het gewoon zelf vast. Bij wijze van

Huh?


Laat maar hangen :P
Ik plaats foto’s als t af is

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 15:44

Ik heb een paard met meterlange manen...van mijn stalgeboten mag ik ze niet kort knippen of trekken dus ik zit niet met dat probleem haha

Ik weet niet of de foto duidelijk genoeg is...maar hierbij een indicatie van riley zijn stekelharige ruwe vacht:
Afbeelding

Nynkster

Berichten: 5337
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 17:13

Gister
Afbeelding

Nu :D bloempottie
Afbeelding

Ze is er zelf wel content mee
Afbeelding

Amiigo

Berichten: 7313
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:11

kim_1990 schreef:
Ik heb een paard met meterlange manen...van mijn stalgeboten mag ik ze niet kort knippen of trekken dus ik zit niet met dat probleem haha

Ik weet niet of de foto duidelijk genoeg is...maar hierbij een indicatie van riley zijn stekelharige ruwe vacht:
[ [url=m/IPAUJp.jpg]Afbeelding[/url] ]

ow is het een tinker :+ dan zou ik me minder druk maken.
Staat die snachts ook buiten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:26

Het lijkt toch echt op de wat geschuurde vacht van mijn paarden (waarvan ook 1 een tinkertje) als de dekens wat krap gelegen hebben.

kim_1990

Berichten: 1548
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:45

De deken ligt bij hem niet te krap...deze worden voor hem op maat gemaakt en liggen verder prima, schuiven niet naar voren of naar achter en blijven perfect liggen zonder te knellen ergens... :)

Waarom minder druk maken als het een tinker is? :+ hij is rond maart nog geschoren en staat in een inloopstal met vrije uitloop naar zijn paddock. :)

Rubio

Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-04-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 18:49

Is hij al meerdere keren geschoren deze winter? De mijne kreeg ook heel erg last van ruwe haren en kale plekken nadat hij voor de tweede keer was geschoren. Dat is nu weer helemaal goedgekomen en hij heeft een mooie glanzende en zachte/glade zomervacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:03

Ik denk dat het eerder de voering is die schuurt als hij beweegt. Het deken blijft perfect liggen maar bijvoorbeeld bij stappen beweegt de schouder wel, en dan schuurt hij zo de haren af.

Amiigo

Berichten: 7313
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 19:13

kim_1990 schreef:
De deken ligt bij hem niet te krap...deze worden voor hem op maat gemaakt en liggen verder prima, schuiven niet naar voren of naar achter en blijven perfect liggen zonder te knellen ergens... :)

Waarom minder druk maken als het een tinker is? :+ hij is rond maart nog geschoren en staat in een inloopstal met vrije uitloop naar zijn paddock. :)

Koudbloeden maken over het algemeen sneller haar aan. S' nachts buiten kan de reden zijn hoor. De paarden op mijn werk gaan weer s' nachts buiten ipv overdag sinds een paar weken en je kunt merken nu de nachten nog koud zijn buiten dat er een paar zijn die meer haar hebben dan toen ze s' nachts nog op stal stonden.